Hoi Astrid,
't Heeft even geduurd maar hier ben ik dan weer.
Tussen Washington en NY zou je nog Ocean City en Atlantic City kunnen aandoen, de eerste een typisch New Jersey Shore vakantie/badplaatsje met een boardwalk en pier, de 2e een bekend gok-paradijs voor de blauwe permanentjes-brigade.
Coney Island is leuk en ik denk vooral in het weekend als er veel families een dagje uit gaan. Ik weet niet of het inmiddels wat opgeknapt is, voor mij is het alweer 20 jaar geleden dat ik er was en toen was het redelijk vergaan. Vlakbij zit nog het NY Aquarium wat zeker een bezoekje waard is.
Je noemde al roller skaten, iets anders heel Amerikaans is natuurlijk roller bladen ofwel in het Nederlands skaten en dan met name in NY Central Park op zondag. Na afloop plof je uiteraard met wat te drinken/picknicken neer op de Sheepmeadow. Iets anders typisch New Yorks is Sunday Brunch, de Boathouse in Central Park is erg toeristisch maar trekt ook nog steeds veel locals, hoewel die in de summer allemaal op de Hamptons zitten. Een roeibootje huren bij de Boathouse is ultiem romantisch natuurlijk B)
In New York heb je in de zomer ook vaak outdoor evenementen in de parken, zoals openlucht operavoorstelling in CP, muziek in Bryant Park, film in Riverside Park, maar ook het nieuwe park aan de Brooklyn kant en natuurlijk op Governors Island heeft activiteiten.
Fietsen huren is natuurlijk niet typisch Amerikaans, maar kan je in NY wel heel goed doen en er loopt een fietspad helemaal rondom Manhattan, dat is best een eind maar van CP langs de Hudson naar Downtown, over de Brooklyn Bridge, over de Manhattan Bridge en dan langs de East River (of dwars door de stad) terug naar CP, eventueel uit te breiden verder omhoog tot de 125e Str. dwars door Harlem naar de Hudson en langs de Hudson terug naar CP.
Iets Amerikaans is natuurlijk wel een gospel-kerkdienst bijwonen. Op zondag zijn er diverse kerken in Harlem waar toeristen welkom zijn (heb je geen tour voor nodig).
Tussen NY en Cape Cod is Mystic Seaport een leuke tussenstop, zeker als je geïnteresseerd bent in maritieme zaken, er is een mooi Maritiem Museum gevestigd, niet zozeer een binnen museum maar meer een werf met allerlei boten waaronder een grote clipper. http://www.mysticseaport.org
Vanaf Provincetown op Cape Cod kan je whale watch tours doen (ook vanaf Boston trouwens), ik weet alleen niet wanneer het juiste seizoen is.
In Boston heb je de Duck-tours, niet iets typisch Amerikaans, maar volgens mij is dit wel de originele Duck tours.
Wel heel Amerikaans natuurlijk het cafe van Cheers.
Over cafe's gesproken, je gaf aan al veel Amerikaanse ontbijtjes veroverd te hebben, maar how about een sportsbar in de namiddag met een pitcher bier en chicken wings?
De lobster shack waar ik het eerder over had vind je in ieder geval in Bar Harbor in Acadia Park.
Bowlen is ook erg Amerikaans, ik zou echter geen bowling baan specifiek kunnen aanbevelen.
Shop till you drop is ook wel iets Amerikaans, vooral shoppen in een Mall. In Washington heb je de Mall bij Pentagon City (vlakbij Arlington en het Pentagon). In Boston heb je Boylston Street en Prudential Center Mall, In NY heb je natuurlijk overal winkels en kun je alleen al in Macy's een halve dag doorbrengen.
Dan zijn er natuurlijk ook nog outlet shops, bv die van Premium Outlet, onderweg van NY naar Cape Cod zit er in ieder geval een: http://www.premiumoutlets.com/outlets/directions.asp?id=12
maar er zitten er meer langs jullie route.
Zo, dit is het wel wat ik kan bedenken, hoop dat er nog iets nieuws voor je tussen staat!
Cheers