Napa Valley wijnboerderij

• Maxxum

Ik zoek een overnachting op een wijnboerderij in Napa Valley .

het liefst Met onbeperkt Wijn proeven ;)

Wie weet iets, al Ben je er zelf niet geweest .

• Ada

Ik heb zoiets ooit gedaan, maar kreeg het destijds via een wijn import organisatie aangeboden.

Maar als je googled op wine farm B & B Californie komt er wel wat uit. Ook via tripadvisor kan je hiervan recencies vinden. Succes

• Jet

IK ben afgelopen zomer wel in Nappa Valley geweest, heb er niet overnacht. Ik heb even voor je gegoogled met de termen “nappa valley winerie lodging” en kwam via Tripadvisor wat vergelijkbare vragen tegen. Er schijnen geen wineries te zijn waar het algemene publiek kan overnachten, blijkbaar heeft dat te maken met een of andere wetgeving. Er zijn wel wineries die een guesthouse met wat kamers hebben, maar die worden gebruikt voor handelsmissies, wine clubs en dat soort zaken. Ik vond 1 winery (Silver Rose Inn Spa & Winery) waarvan het leek alsof dat was wat je zocht, echter zij doen alleen aan groepsboekingen. Via de officiële nappa valley website, http://napavalley.com, kwam ik wel een eindeloze lijst met B&B's tegen, misschien dat daar iets tussen staat wat je aanspreekt.

Volgens de postings op Tripadvisor die ik las, zou er in Sonoma Valley wel een winery met lodging zijn.

Je kan ook direct op Tripadvisor zoeken of zelf een vraag stellen via het Travel Forum. Ga naar www.Tripadvisor.com, in de groene balk naar More, klik op Travel forum, kies United States Forums, kies California en dan Napa valley of Sonoma county.

De Napa Valley is overigens wel behoorlijk commercieel vond ik, dat zie je al aan de enorme hoeveelheid lodging die er gevestigd is. Als je diverse wineries wilt bezoeken en niet zelf wilt rijden, zijn er trolleys en tours te boeken. Je kunt ook zelf naar een winery rijden en proeven. Gratis proeven is in Napa Valley niet aan de orde. Overal betaal je voor het proeven, prijzen variëren van $10 tot $45. (zie ook de napavelley.com site daar staan de wineries en prijzen)

Wij waren bij Alpha & Omega Winery (willekeurig uitgekozen) en betaalden $25. Overigens schenken ze dan volle glazen (dus geen slokje en uitspugen) en ik meen 4 of 5 verschillende wijnen. Ze deden ook absoluut niet moeilijk over het delen van de tasting, we waren op doorreis dus konden niet beiden 4 -5 glazen naar binnen klokken. De prijs van de tasting zal te maken hebben met de prijs van de wijnen die ze maken/verkopen. De prijs van de wijnen die wij te proeven kregen begonnen op $70 per fles.

Ik weet niet of Sonoma net zo toeristisch is.

Wij waren dezelfde vakantie in de Okanagan Valley in Canada en daar was het proeven bij donatie (veelal aan een goed doel) en een stuk rustiger.

Daar hebben we een winery bezocht waar wel een lodge bij was. Zag er fantastisch uit. https://www.bovwine.ca/index.html