rockies denver SLC enz

• daisyg

Hoi, we hebben tickets geboekt om 3 weken weer terug te keren naar Amerika :)

Ik heb een opzetje gemaakt qua dagen. Is dit reeël? Moeten we ergens anders langer of korter blijven?

We gaan op 1 sept weg, vliegen op LV en hebben 3 weken. We hebben inmiddels een kleine van dik 1,5 jaar tegen die tijd dus willen niet veel dagen heel lang rijden.

Dag1. aankomst LV —> auto halen en naar hotel.

Dag 2. blijven nog een dag in Vegas om bij te komen

Dag 3 Page 1nacht

Dag 4 Bluff 1nacht

Dag 5 Blanca/Alamosa 1nacht

Dag 6 Colorado Springs 1nacht

Dag 7 Denver 1nacht

Dag 8 Estes Park 1nacht

Dag 9/10 Rapid City (of wall, dichtbij badlands)2nachten

Dag 11 Buffalo 1nacht

Dag 12 Cody 1nacht

Dag 13/14Gardiner/West Yellowstone 2nachten

Dag 15 Jackson 1nacht

Dag16/17 Salt Lake City 2nachten

Dag 18 St. George 1nacht

Dag 19/20/21Las Vegas 3nachten

Dag 22 auto inleveren en naar huis

Ik heb er nog niet echt bij gezet waar we heen gaan op die dagen maar dat komt wel.

We hebben een paar jaar geleden ook al west Amerika gezien, vandaar dat we wat overslaan.

We hebben o.a gehad: Grand Canyon, Monument Valley, Arches, Canyonlands, Dead horsepoint, Goossenecks, Muleypoint, Antelope Canyon, Capitol Reef, Zion enz.

Alvast bedankt! Alle tips zijn welkom.

P.s ik heb naar het rondje van Alus van 2 jaar geleden gekeken :)

• eric

Hoi Daisy ,

da's een leuk rondje , en , natuurlijk , het is te doen. Echter , je wilt niet al te lange dagen in de auto zitten met de kleine , en er zitten toch behoorlijke verplaatsdagen tussen ; van Estes Park richting Wall ( Wall kan je niet missen !!! :D ) is gewoon een hele dag continue rijden ( reken op 7-8 uur ).

Ook het stukje van Bluff richting de rockies kost je ruim 5 uur , en dan heb je nog geen uitstapje gemaakt. In totaal zal je , zonder uitstapjes ( oa Badlands , Yellowstone , RMNP ) toch zeker zo'n 3000 mile moeten rijden in 16 dagen (Las Vegas - Las Vegas). Sommigen zullen dat veel vinden.

Je hebt wel een heel leuk rondje in elkaar gezet ; zo te zien gaat jullie interresse uit naar natuur ; ik zou misschien een dagje Las Vegas opofferen om langer in Yellowstone te verblijven.Wanneer wil je Badlands NP bezoeken ? Op de dag dat je daar aan zou kunnen komen lijkt me onmogelijk , dus dat moet dan op de dag dat je richting Buffalo vertrekt ; deze dag komt dan ook behoorlijk vol te zitten. Je hebt ook totaal geen tijd om bijv door het Custer State Park te rijden , echt zonde als je daar toch in de buurt bent , de Wildlife loop en de Needles highway zijn het rondje zeker waard !

Er komen ongetwijfeld nog veel meer tips (toch Cees ? ) , doe er je voordeel mee ! Veel plezier met het plannen van je trip !

Gr Eric http://www.ericencarin.nl

Needles Highway
  • Cees A

Je gaat een aantal plaatsen en parken bezoeken die ver uit elkaar liggen en dus veel rijtijd kosten.

Realiseer je goed dat deze route wezenlijk anders is dan het standaard-rondje langs de zuid-westelijke nationale parken die allemaal op een paar uur rijden van elkaar liggen

Qua rijtijd / afstand is het allemaal te doen, maar het is wel een beetje tegenstrijdig met je wens, die zoals je zelf schrijft is : “niet veel dagen heel lang rijden”.

Kun je dit schema rustiger maken ? Ja, maar dan moet je gaan schrappen en dan wordt het een heel andere route. Ik weet niet of je dat wil.

Een beetje jammer dat je tickets al geboekt zijn, want misschien was een one-way (starten in de ene plaats en eindigen in een andere) in dit geval beter geweest.

Maar da's achteraf gepraat en daar heb je niks aan.

Edit: Eric is me voor zie ik nu, maar onze meningen komen redelijk overeen.

• daisyg

Hoi Eric en Cees, wat super dat jullie gelijk reageren!

Dus als ik het goed lees, kan ik eigenlijk of beter iets dichterbij slapen bijv in Custer of keystone?(ipv Rapid City) Of een dag langer daar blijven omdat er veel meer te zien is.

Die aankomstdag is inderdaad niks, dan heb je er al een lange dag opzitten. Dat is wel een goeie. Er kan nog wel een dag weg (vegas ofzo).

Voor wat betreft Bluff—-> rockies. We slapen daarna nog een keer in Alamosa (of iets in de buurt), dan nog richting Colorado Springs, Denver enz

En wat zou ik moeten/kunnen schrappen volgens jou Cees? Ja het rondje is iets anders omdat we al het een en ander hebben gezien. Dus vandaar.

In ieder geval alvast bedankt!

• Cees A

Ik heb hier een heel ander routevoorstel. De Black Hills en de enorme omweg via Denver zijn vervallen. (niet schieten svp)

Ik denk dat je er even aan zal moeten wennen, maar bekijk het toch eens serieus.

Ik heb de rijtijden van deze route, volgens jouw wensen, beperkt proberen te houden en onderweg zijn er sowieso altijd stops bij bezienswaardigheden ingebouwd.

Ik verwacht dat er veel dingen instaan die je nog niet hebt bezocht en alleen al daarom zou je er eens serieus naar moeten kijken.

1: AMS – Las Vegas. Auto ophalen en naar hotel

2: Dagje Las vegas om bij te komen.

3: Van Las Vegas via Valley of Fire naar St. George.

4: Blijf een dagje in St George en bezoek Snow Canyon of Kolob Canyon, het onbekende deel van Zion. Bezoek ook de mormonentempel in het centrum van St.George

5: Van St. George via Cedar Breaks naar Salt Lake City

6: Salt lake City

7: Van Salt Lake City via Bonneville Salt Flats naar Twin Falls. Bezoek de watervallen in dit plaatsje

8: Twin Falls via Craters of the Moon naar Idaho Falls

9: Van Idaho Falls kort ritje naar Yellowstone (als je niet lang in CotM blijft kun je eventueel op dag 8 al naar West Yellowstone rijden)

10: Yellowstone

11: Yellowstone

12: Van Yellowstone via Grand Teton naar Jackson

13: Van Jackson via Flaming Gorge naar Vernal

14: Van Vernal naar Grand Junction Bezoek hier Colorado nat. mon.

15: Van Grand Junction de mooie bergroute via Montrose en Silverton naar Durango of Cortez (stop zeker even in Silverton)

16: Bezoek Mesa Verde. Overnachting in Cortez

17: Van Cortez naar Page

18: Van Page naar Kingman. Tijd voor bezoek aan Flagstaff en Seligman (route 66)

19: Via Oatman (mooi stukje route 66 en loslopende ezels bij Oatman) en Fort Mojave naar Las Vegas

20: Las Vegas

21: Las Vegas

22: Van las Vegas vlucht naar AMS

23: Aankomst AMS

• daisyg

Hoi Cees, wederom super dat je hier de tijd voor neemt!

Morgen zijn we beide vrij dus gaan deze route zeker goed doornemen!

Je gaat het horen :)

Nogmaals bedankt, ook voor de snelle reactie! (tu)