Grensovergang Niagara Amerika-Canada

• Ruben en Roxana

Volgend jaar bezoeken wij Niagara, we overnachten aan de Amerikaanse kant, maar we willen natuurlijk ook de waterval aan de Canadese kant zien.

Hoe gaat dat met de grens? Want ik lees iets over een visum, maar hoe kom ik daar aan? En is het ook echt nodig?

En levert dat geen problemen op met mijn beperkte geldigheidsdatum van mijn paspoort?

De dag daarna rijden we van Niagara naar Detroit, waar we de auto inleveren.

Wij willen dit stuk via de Canadese kant rijden, want dat is korter. Hierbij heb ik dezelfde vragen als hierboven.

Stel wij rijden om 8uur Canada in en rond 12u weer uit. Levert dit problemen op bij de grens?

Gr. Roxana

• Cees A

Ik weet niet waar je die dingen over visum en zo leest, maar voor zowel Canada als voor Amerika heb je (als vakantievierende en er maar kort verblijvende Nederlander) geen visum nodig.

Je reist naar Amerika op een ESTA en als je op het vliegveld in Amerika aankomt krijg je een stempel in je paspoort waarin staat hoelang je daar mag blijven.

Met dat stempel mag je uitstapjes maken naar Canada en daarna kun je gewoon terugkeren naar Amerika.

V.w.b. Canada: Als je aan de grens komt zet men ook daar een (Canadese) stempel in je paspoort en da's alles. Ook voor Canada geen visum nodig.

Hou wel rekening met lange wachttijden aan de grens. De grensovergang bij Niagara Falls is vrij druk.

Let er ook op dat je bij grenspassages geen dingen in je auto hebt die je niet mag invoeren in het land waar je naar toe gaat.

Denk dan aan fruit en vlees en dat soort dingen. Ook alcohol is maar beperkt toegestaan

• Ruben en Roxana

Hi,

Die dingen had ik gelezen op de site van niagara zelf. Dus vandaar mijn vraag.

Vlees zullen we niet vervoeren, aangezien we vegetariër zijn :). Maar de andere spullen is ook geen enkel probleem.

Zijn er meerdere grens overgangen in de buurt van niagara die rustiger zijn?

Wij willen wel al s ochtends vroeg de grens over, om zo eerder in Detroit te zijn. En ook hopelijk de drukte, tenzij iedereen ook zo erover denk…

• Maria

Cees A Schreef:

——————————————————-

> Ik weet niet waar je die dingen over visum en zo

> leest, maar voor zowel Canada als voor Amerika heb

> je (als vakantievierende en er maar kort

> verblijvende Nederlander) geen visum nodig.

> Je reist naar Amerika op een ESTA en als je op het

> vliegveld in Amerika aankomt krijg je een stempel

> in je paspoort waarin staat hoelang je daar mag

> blijven.

> Met dat stempel mag je uitstapjes maken naar

> Canada en daarna kun je gewoon terugkeren naar

> Amerika.

>

> V.w.b. Canada: Als je aan de grens komt zet men

> ook daar een (Canadese) stempel in je paspoort en

> da's alles. Ook voor Canada geen visum nodig.

>

> Hou wel rekening met lange wachttijden aan de

> grens. De grensovergang bij Niagara Falls is vrij

> druk.

> Let er ook op dat je bij grenspassages geen dingen

> in je auto hebt die je niet mag invoeren in het

> land waar je naar toe gaat.

> Denk dan aan fruit en vlees en dat soort dingen.

> Ook alcohol is maar beperkt toegestaan

Inmiddels een paar maal de grens vanuit Ca naar de VS overgegaan, geen stempels in de paspoorten ontvangen en de grenscontrole was nauwelijks aanwezig

• Cees A

Er zijn meerdere grensovergangen voor auto's, ik dacht 3, in Niagara Falls. Welke de minst drukke is durf ik niet te zeggen.

Het verkeer dat de grens overgaat is grotendeels doorgaand verkeer.

De meeste toeristen die vanuit Amerika naar Niagara Falls komen laten hun auto aan de Amerikaanse kant staan en lopen over een aparte voetgangersbrug naar de Canadese kant om vanaf daar naar de watervallen te kijken.

Toeristen die vanuit Canada de watervallen bezoeken laten hun auto aan de Canadese kant staan en gebruiken ook die voetgangersbrug om even aan de Amerikaanse kant te kijken.

Beide kanten hebben namelijk hun charme.

Aan de Amerikaanse kant kun je dichterbij de waterval komen. Je staat echt vlak naast de rivier op het punt dat het water over de rand gaat.

Aan de Canadese kant krijg je een beter totaalbeeld omdat je dan van voor tegen de watervallen aan kijkt

• Ada

Neem geen fruit mee over de grens.

• Maria

Ada Schreef:

——————————————————-

> Neem geen fruit mee over de grens.

Ook geen beleg en kaas uit Nederland, wel sealen :)