ticket boeken

• dreamertje

Hallo

Ik wil volgend jaar in april op eigen houtje door west amerika reizen met een huurauto en dan daarna nog een binnenlandse vlucht voor een dag of 4 naar new york

Waar kan ik hier het beste informatie vinden over hotels, huurauto en ticket boeken

• Ada

Probeer die stop in New York meteen in het tickets te verwerken, dus is altijd de goedkoopste oplossing.

Dus boek bijv. Amsterdam- L.A. - New York Amsterdam.

Verder veel lezen, op dit forum, maar ook vooral reisverslagen van anderen bijv. op verenigdestatenvanamerika.info http://www.verenigdestaten.info/ en op hun forum: http://forum.verenigdestaten.info/index.php

Bovendien wat website raadplegen zoals bijv. aireka.nl , jandoets.nl, wrc.nl en dergelijke.

Maak een schema wat je wilt zien, let vooral op de afstanden, verkijk je niet daarop. Het heeft weinig zin elke dag 500 km. te rijden, dan hou je geen tijd over iets te bezoeken of te doen.

maak af en toe eens 2 overnachtingen ergens, juist om wat meer tijd te hebben en om even bij te komen.

Kom terug als je je reisplannen wat vastere vormen heeft, dan krijg je ongetwijfeld tips en adviezen hierover.

Succes met de planning.

• Jet

De reisgidsen van de diverse touroperators die je bij het gemiddelde reisburo op de hoek kunt halen, kun je ook als leidraad gebruiken. Lees dan wel goed de tekst die bij deze rondreizen staat en bedenk dat “vandaag kunt u dit OF dat bezoeken” daadwerkelijk OF betekent en geen EN want daar is in dat soort schema's geen tijd voor. Zelf tel ik minstens 1 week op bij de door hun aangegeven aantal dagen en dan zit je redelijk, niet eens royaal in de tijd.

Bedenk ook wat voor soort reiziger je bent, wil je veel zien in korte tijd en neem je genoegen met een fotootje hier en daar en wil je niet iedere waterval perse zien en vind je het niet erg om ergens aan voorbij te rijden, dan heb je uiteraard minder tijd nodig dan wanneer je ter plaatse alles wilt zien en ook nog een wandeling van 15 km wilt maken.

De reisgidsen van Lannoo (wrs wel verkrijgbaar in je plaatselijke bibliotheek) beschrijven diverse deelroutes, die je al naar gelang je wensen en of beschikbare tijd, aan elkaar kunt koppelen. De hiervoor uitgetrokken aantal dagen vind ik vrij realistisch.

Zoals Ada al zei, probeer die binnenlandse vlucht onderdeel te maken van 1 geheel. Op de websites van de diverse luchtvaartmaatschappijen vind je die mogelijkheid, zoals bij klm kan je aanklikken “terugvlucht vanaf andere bestemming”, en via “uitgebreid zoeken” kom je bij “multiple destinations”, hier kan je meer dan 2 vluchten invoeren.

Via websites als expedia kun je ook zoeken welke maatschappijen er naar jouw bestemming vliegen, hier vind je vaak ook aanbiedingen, maar klik dan altijd verder want soms heb je dan 2 overstappen of moet je van airport veranderen (zie vaak AMS - Gatwick en dan door vanaf Heathrow naar……., dan moet je dus eerst nog van Gatwick naar Heathrow komen, niet handig) of je vliegt vandaag om 17.00 uur naar Heathrow en dan morgen om 15.00 uur pas verder, kan je dus een dag en nacht op Heathrow doorbrengen, oftewel dan is de lol van het goedkopere ticket er snel vanaf.

Wat betreft prijzen is het een kwestie van veel zoeken, dat kost tijd en moeite.

Vind je het lastig om alles zelf bijelkaar te zoeken, kan je ook kiezen uit de gulden middenweg door bij het reisburo een pakket te boeken van vlucht+autohuur+1e nacht hotel.

Dan is het in grote lijnen voor je geregeld en kan je toch verder helemaal zelf bepalen welke route je neemt en welke hotels/motels/hostels je verblijft.

Succes met de voorbereiding en als je laat weten hoeveel tijd je hebt en welke kant je ongeveer op wilt dan helpen we je hier graag aan een haalbare route.

• robenina@upcmail.nl

hai dreamertje:

Ik ga volgend jaar ook naar Amerika vlieg via Denver ( heen en weer) en heb uiteindelijk een ticket geboekt via Iceland Air, ik ga van A'dam naar Reykjavik en dan door na Denver, geen gedoe in Minneapolis zoals de vorige keer waar ik ondanks een ruime overstap toch bijna mijn binnenlands vlucht mistte.

Ik heb via www.ticketspy.nl gezocht en zo zijn er nog wel een paar sites mijn ervaring is overigens wel dat vroeg boeken ook de beste prijs geeft.

Succes.