Mijn enige ervaring met een camper is van 23 jaar geleden en toen kwam ik tot de ontdekking dat kamperen niks voor mij was.
Het is dus bij die ene keer gebleven en ik kan je daarom helaas geen tips geven over verhuurders, hun service en hun prijzen.
je zou je vraag eens kunnen posten op het Canadaprikbord: http://canada.startpagina.nl/prikbord/ Op dat prikbord zitten heel veel mensen die met de camper op vakantie gaan.
Weliswaar betreft het hier Canadavakanties, maar v.w.b. ervaringen met verhuurders maakt dat natuurlijk niks uit.
Ik vind het jammer dat ik je in deze niet verder kan helpen.
Nog wel even iets anders:
Ik zie dat je in mei wil gaan. Ik ken je route (nog) niet, maar heb je je gerealiseerd dat in mei een aantal nationale parken nog niet volledig toegankelijk is ?
Zo is bv in Yosemite de kans groot dat de Tioga Pass en de Glacier road nog zijn gesloten.
Ook in Sequoia en Kings Canyon kun je te maken krijgen met afgesloten wegen
En in Rocky Mts. nat.park zal de Trail Ridge Road nog dicht zijn. Deze road gaat meestal pas eind mei / soms zelfs pas begin juni open.
Daarentegen heb je in het zuiden kans dat de je, zeker als je er begin mei bent, nog net mee kunt maken dat de woestijn in bloei staat en dat is prachtig om te zien. (bv in Joshua Tree)
Het landschap dat er in de zomer doods en dor uitziet en waarvan je denkt “hier groeit nooit iets” verandert dan in een zee van bloeiende planten en bloemen. Prachtig !!
In mei mag je ook, omdat de temperaturen dan nog niet zo hoog zijn, met een camper door Death Valley en ook dat landschap is fascinerend om te zien.
Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat je je route zou moeten afstemmen op de periode dat je gaat.
Die periode kent enige beperkingen, maar biedt ook heel veel mogelijkheden.