Death Valley camper

• Joke

Even een vraag, kan hem niet zo snel beantwoord vinden onder ‘zoeken’.

Camperverhuurder contract zegt Death Valley verboden in juli. Is dat 100% noodzakelijk, of kan je wel een ‘sidetrip’ maken bijv. naar Badwater v.v. en vervolgens weer buitenom verder? Kortom: hoe streng is men. Wordt je eventueel bij de ingang van het nat. park daarop aangesproken. Wat zijn de werkelijke gevaren (verzekering niet gedekt, verhitte motor kan ik me zo voorstellen). Is er een pendelbus mogelijk voor een excursie?

Heeft iemand ervaring, vast wel!

Ben benieuwd, dank Joke

• Cees A

Het is de camperverhuurder die je verbiedt om door Death Valley te rijden, niet de parkbeheerder.

Als een Amerikaan met z'n eigen camper door Death Valley wil rijden mag ie dat gewoon.

Camperverhuurders hebben dat verbod ingevoerd vanwege de hoge temperaturen in DV in de zomermaanden. (kans op oververhitte motor, dure motorreparaties enz. )

Als jij met je huurcamper door Death Valley rijdt doe je dat volledig op eigen risico.

Je bent niet verzekerd en als je in DV met stukken komt te staan zijn de reparatiekosten voor jou.

Als je googled op “Death Valley tours” kom je diverse aanbieders in Las Vegas tegen.

Ik heb niet uitgebreid alle aanbieders bekeken, maar ik kwam prijzen tegen van 199 $ per persoon.

Voor dat geld kun je natuurlijk ook zelf een auto huren voor 1 dag (hou je nog geld over ook)

Las Vegas ligt 2 - 2½ uur rijden van Death Valley, dus een dagtocht vanuit Las Vegas is, zeker als je vroeg uit LV vertrekt, goed mogelijk.

• Maria

Joke,

Bij het oppikken van de camper teken je een formulier waarin oa staat dat Death Valley betreding met de gehuurde camper volledig voor eigen rekening is, te denken aan:

aanrijdingen

camper schade

technische defecten etc etc

de afgesloten verzekeringen vervallen bij het inrijden van Death Valley

Overigens mis je vlg mij weinig als je Death Valley overslaat

• Jet

Maria, ik maak uit jouw woorden op dat je zelf niet in de Death Valley bent geweest, klopt dat?

Je weet niet wat je mist tot je er geweest bent, maar ik vond de Death Valley toch wel heel bijzonder en had het jammer gevonden als we die overgeslagen hadden.

Als je de mogelijkheid en tijd hebt om vanuit LV een dagtocht te doen, al dan niet met huurauto, dan zou ik dat wel inpassen. Goeie tip van Cees A.

Met camper zou ik echt niet doen, ook niet op eigen risico. Wij waren er in november met een gewone auto en moesten toen zelfs de airco uitzetten omdat de motor te warm dreigde te worden, laat staan in juli en met een camper.

• Ada

DV is echt heel bijzonder en sla het niet over. Inderdaad huur een auto voor 1 of 2 dagen, laat de camper in LV staan.

Maar neem ruim voldoende water en ook eventl. wat eten mee. Er is onderweg (behalve bij Furnace Creek) nauwelijks iets te koop. Onderschat zeker in Juli de warmte (en uitdroging) niet. Ga niet te ver uit de buurt van de auto in de zomer.

• Maria

Jet Schreef:

——————————————————-

> Maria, ik maak uit jouw woorden op dat je zelf

> niet in de Death Valley bent geweest, klopt dat?

> Je weet niet wat je mist tot je er geweest bent,

> maar ik vond de Death Valley toch wel heel

> bijzonder en had het jammer gevonden als we die

> overgeslagen hadden.

> Als je de mogelijkheid en tijd hebt om vanuit LV

> een dagtocht te doen, al dan niet met huurauto,

> dan zou ik dat wel inpassen. Goeie tip van Cees A.

>

> Met camper zou ik echt niet doen, ook niet op

> eigen risico. Wij waren er in november met een

> gewone auto en moesten toen zelfs de airco

> uitzetten omdat de motor te warm dreigde te

> worden, laat staan in juli en met een camper.

Klopt tot 2*maal toe langs gereden, vlg amerikaanse vrienden wordt de desert over gewaardeerd, de temperatuur is voor de noord europeanen ook niet aangenaam, zo

juist nog een filmpje van Death Valley bekeken

• Ada

PS Bezoek zeker Zabriskie Point.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zabriskie_Point

• Maria

Ada Schreef:

——————————————————-

> PS Bezoek zeker Zabriskie Point.

> http://nl.wikipedia.org/wiki/Zabriskie_Point

De film :Zabriskie Point hebben ooit gezien, mooie plaatjes matig script/film