Route Boston-Niagara Falls

• Ruben en Roxana

Wij willen volgend jaar oktober een reis maken, van Boston naar Chicago ( onderweg fam bezoeken in Ann Arbor en Grand Rapids).

Het idee is om te beginnen in Boston en dan via Niagara Falls, naar Michigan te rijden.

Over een leuke/mooie route heb ik nog niet nagedacht. Wel willen we wat mee krijgen van de Indian Summer.

De route opzet is momenteel als volgt:

2 nachten Boston ( is dat genoeg?)

2 nachten White Mountains,in de buurt van Lincoln ( is daar genoeg te zien?)

2 nachten in de buurt van Saranac Lake ( is 1 nacht genoeg?)

1 nacht in Utica

1 nacht Niagara Falls

2 nachten Ann Arbor

2 nachten Grand Rapids

2 nachten Chicago

Is dit te doen? Misschien willen we tussen NF en AA nog 2 nachten naar Toronto. Zouden jullie dit doen?

Graag tips! Alvast bedankt

Groetjes,

Roxana

• Jet

Ik zag ook een ander bericht van jullie, weet dus even niet zo goed wat het plan nu aan het worden is.

Deze route ziet er iig prima uit, ik heb de route zelf niet in zijn geheel gereden, maar ben wel op diverse stukken geweest.

Een paar opmerkingen:

2 nachten Boston betekent eigenlijk maar 1 volle dag ter plaatse, dat is op zich wel te doen voor downtown gedeelte, maar als je er een 2e dag bij kan pakken, dan heb je nog een halve dag extra en zou je ook nog een whale watch tour kunnen doen.

LIncoln zelf kan ik me niet herinneren, maar de White Mountains zijn mooi, er valt veel te doen, ook veel te wandelen.

Kijk eens op deze site:http://www.visitwhitemountains.com/things-to-do/mtwashington.aspx

De weg tussen Conway en Lincoln, route 112, de Kancamagus Highway is erg mooi.

Google maps geeft voor de route naar Saranac een route volledig over de weg aan (onderlangs Lake Champlain), er is echter ook een ferry van Burlington naar Port Kent, je komt dan van “bovenlangs” via Lake Placid aanrijden op Saranac. Deze ferry overtocht ken ik niet, maar een ferry overtocht vind ik zelf wel altijd een leuke onderbreking van een autorit.

Rondom Saranac en Lake Placid is ook weer een hoop outdoors te doen, maar alleen al een rondrit door de Adirondacks is prachtig.

Als je wilt weten wat er te doen is, google gewoon op de plaatsnaam gevolgd door what to do en je vindt een hele waslijst. Kan je zelf beoordelen of er iets voor je bij zit.

Je kunt hier ook weer geweldige wandelingen maken. Bij het lokale visitor buro kunnen ze je vast een kaartjes helpen.

Utica heb je waarschijnlijk alleen als overnachtingsplek uitgezocht, lijkt me prima, hoewel je ook verder zou kunnen doorrijden, afhankelijk of je die dag vanaf Saranac in de buurt van Saranac wilt besteden. Zo niet dan zou je wel even kunnen “doorhalen” en naar Niagara Falls kunnen doorrijden. Zeker als je op voorhand een hotel reserveert, kan je daar ook laat aankomen. Het stuk Utica - Niagara is toch alleen maar snelweg.

1 hele dag Niagara is prima, als je Utica overslaat zou ik wel 2 nachten Niagara doen.

Ga vooral ook naar de Canadese kant, vanaf daar zijn ze eigenlijk veel mooier. Je kan dit eventueel lopend doen. Mocht je het stuk Niagara - Ann Arbor via Canada rijden, kan je ook gelijk met de auto de grens oversteken en een hotel aan de Canadese kant nemen, er zijn 1 of 2 hotels die uitzicht op de falls bieden (geen idee hoe die prijzen liggen tov de rest).

Toronto ken ik niet en het stuk tussen Niagara en Chicago ook niet, daar kan ik je dus niets over zeggen.

Chicago is een leuke stad, ik zou wel 's ochtends uit Grand Rapids vertrekken zodat je de middag al in Chicago hebt. Met 1,5 dag krijg je een aardige indruk. Je kunt je er (zoals bijna overal) ook langer vermaken.

In het verleden zijn er op dit prikbord wel meer berichten over deze route/dit deel van USA geweest. Via de zoekfunctie en dan op woorden als Boston, New Hampshire, route Chicago, Lake Placid, Niagara, doorzoek hele bericht zou je die wel moeten kunnen vinden. Scroll dan vooral bij “laatste 30 dagen” naar 'alle data".

• Ruben en Roxana

Hi Jet,

Bedankt voor je reactie.

Die andere route, alleen MI gaat het niet worden. We willem echt vanaf Boston vertrekken.

Als het goed is, landen we rond 14 u in Boston en hebben we de avond en een hele dag de tijd voor de stad. We willen de hostorische wandeling maken. De whale watchtour laten we ook voor wat het is, gezien onze ervaring in vncouver (geen een walvis of wat dan ook gezien).

Die tip van de ferry vind ik erg leuk, is idd een leuke onderbreking.

In White mountains heb ik al een leuke rondreis met de auto, met onderweg wat stops, maar voor de Adirondack heb ik nog niet echt iets. Misschien dat we er maar een nacht gaan slapen en dan via het park naar Utica en dan de volgende dag naar Niagarra, waar we dan de rest van de dag te besteden hebben. Ik denk dat ikeen hotel aan de canadese kant wil, want vanaf daar zijn de falls mooier en kunnen we de volgende ochtend meteen door naar Toronto.

Ik zal op het prikbord even zoeken.

Zit jij ook niet op het canada.prikbord? Je naam komt me bekend voor.

Gr. roxana

• Jet

Yep, that is me !

Wat betreft Saranac/Adirondacks gewoon even googlen, krijg je prachtige plaatjes en genoeg dingen te doen.

Zoals deze bijvoorbeeld:http://visitadirondacks.com

en ook een pagina gewijd aan de herfstkleuren, in USA Fall Foliage genoemd.

Hier noemen we dat Indian Summer maar die term is in de US gek genoeg helemaal niet bekend.

http://visitadirondacks.com/what-to-do/fall-foliage

En mooie autoroutes: http://visitadirondacks.com/attractions/scenic-byways

Even een avondje voor gaan zitten: googlene, lezen, verder klikken en je vindt genoeg dingen. Als het uitkomt zou ik het gewoon op 2 nachten houden. Dit is, samen met White Mnts het gebied om te genieten van alle herfstkleuren. De scenery is geen Rocky Mnts, maar toch ook erg mooi met alle bomen, heuvels en meren.

• Ruben en Roxana

Bedankt voor de tips!

Dus de Amerikanen kennen het begrip Indian Summer niet? Vandaar dat mijn familie ook niet daarop reageerde:) toen ik erover begon.

Ik ga even googlen, en een mooie route plannen.

Denk zelf dat het stuk na Niagara falls tot aan Michigan niet echt mooi zal zijn, dus het mooie moeten we echt in New England zoeken. Ik weet dat het geen Rocky Mountains zijn, maar alles wat een beetje heuvelachtig/bergachtig is, vind ik al mooi. T is altijd hoger dan wat we hier in NL hebben.

Gr. Roxana

• Jet

(tu)

• Ada

Ik vond Chicago een verrassend leuke stad. Goed te bewandelen, goed openbaar vervoer. Ook door de rivier die door de stad loopt is de watertaxi, die van diverse punten vertrekt, een leuke optie.

Natuurlijk naar de Hancock Tower gaan. Je kunt een ticket kopen (US$ 18,0 ?? p.p.), maar als je de andere lift neemt (even rondlopen dan zie je die wel), kan je gratis naar het restaurant of een etage hoger (de 96e !!) naar de bar. Net zo mooi uitzicht en voor het geld dat je bespaard kan je een lekker drankje drinken. Ook het uitzicht vanaf het toilet is schitterend.

De voormalige Sears tower (nu Willis??) is iets hoger, maar daar staan soms lange rijen. Die kan je beter tevoren online boeken. Persoonl;ijk vond ik het uitzicht van de Hancock mooier.