Bezoeken sportwedstrijden

• Pieter II

Hallo Allemaal,

Ben druk bezig met het plannen van mijn vakantie in november. Alle noodzakelijke dingen(vluchten, hotels en huurauto's) zijn geregeld. Nu is het kijken naar andere leuke dingen.

Ik bezoek regelmatig voetbalwedstrijden hier in de Eredivisie, en het lijkt mij leuk om een sportwedstrijd te bezoeken als ik in de USA ben.

Alleen hoe pak ik dat aan? Kan ik gewoon kaarten hier in NL kopen via een Amerikaanse website? Of bestaat er ook kassaverkoop op de wedstrijddag? Wat is de normale manier van bestellen?

Mij maakt de sport niet uit. NBA, NHL, NFL of MBL. En het mag ook een divisie lager zijn of College. Gaat mij vooral om de ervaring.

Kan iemand mij hier in adviseren? Alvast bedankt!!

Pieter II

• Jet

Hallo Pieter,

Via ticketmaster kan je met je Nederlandse creditcard kaarten bestellen voor sportwedstrijden in de USA.

Zelf zoek ik via de website van het betreffende team of er wedstrijden zijn op het moment dat ik in de betreffende plaats ben. Als je via de website van het team kaarten besteld kom je meestal vanzelf op de site van Ticketmaster. Bij het zoeken moet je niet zoeken naar “best available” dan schrik je je de tandjes van de prijzen. Zoeken per rang of per prijscategorie, dat levert beter betaalbare seats op :)

Om er achter te komen wat er aan sport te doen is in de plaatsen die je bezoekt kan je gewoon googlen op “sport gevolgd door de plaatsnaam, bijvoorbeeld Denver” en je krijgt een waslijst aan hits, te beginnen met de Denver Broncos, het football team.

De sfeer bij een National team is ongeëvenaard, moet je een keer meemaken, maar zelfs een college team of teampjes die in het lokale park aan het spelen zijn (zoals je dat in NY in Central Park ziet), is ook leuk.

Have fun!

• Pieter II

Hallo Jet,

Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels een ticket gekocht voor Buffalo Sabres - Los Angeles Kings (NHL) op 12 november. Direct via de website van de Buffalo Sabres. Zo eenvoudig geregeld. Tickets liggen al voor mij omdat ik ze digitaal binnen heb gekregen en uitgeprint heb.

Ik heb zelfs al de parkeerkaart besteld. B)- Kreeg gelijk korting als ik die kocht in combinatie met de wedstrijdkaart.

Nu heb ik op google maps de route uitgedraaid en toen kreeg ik de waarschuwing voor tolwegen. Is dat handje contantje/creditcard of gaat dat in NY state op een andere manier?

Groeten

Pieter II

• Cees A

Pieter schrijft: toen kreeg ik de waarschuwing voor tolwegen. Is dat handje contantje/creditcard of gaat dat in NY state op een andere manier?

In NY State kun je bij de meeste tolstations (nog) cash betalen.

Dat “nog” staat niet voor niks tussen haakjes. Men wil namelijk op termijn steeds meer gaan overschakelen naar volledig electronische tolheffing.

Via Google kun je vrij simpel opzoeken of je op de wegen waar jij komt nog cash kunt betalen.

Tip: ga in ieder geval zo gauw je in Amerika bent kwartjes sparen.

In een aantal gevallen kom je namelijk onbemande tolhuisjes tegen en betaal je tol door een een gepast bedrag in kwartjes in een grote trechter te gooien.

• Jet

Hoi Pieter,

Leuk dat het met tickets gelukt is!

En ik zie dat Cees je vraag over de tol al heeft kunnen beantwoorden.

Have fun !