orlando

• hans_loves_usa

Ben bezig voor een combi Orlando-Las Vegas

Ben op zoek naar een leuk en betaalbaar hotel in Orlando.

Het moet een beetje centraal liggen, dwz Universal, Disney en Seaworld moet in de buurt liggen.

Heb overigens geen auto tot mijn beschikking.

Iemand suggesties, want de keuze is gewoon te groot

alvast bedankt

hans(tu)

• Ada

Het is al weer wat jaren geleden dat wij in Orlando waren. Langs de International Drive zal je diverse hotels vinden. Zover ik mij herinner reed daar ook een bus naar diverse attracties en sommige hotels hadden een shuttle. Kijk eens bij expedia.nl, bookings.com etc. daar vind je ook reviews van mensen die in de diverse hotels verbleven.

Overoigens lijkt mij gezien de afstanden een auto wel prettig en is vaak heel betaalbaar.

• hans_loves_usa

Die sites heb ik idd al bekeken ja.

Daarom dacht ik ‘Ik zal het hier eens vragen, het zijn er zo veel’

Dan is het een beetje meer te overzien zeg maar (tu)

En over het autorijden ? Het zal dan evenueel de eerste keer zijn op de ‘Highway’.

Hoe is het autorijden dan. En een navigatie is altijd handig haha

• hatolex

Nou het autorijden daar is een stuk eenvoudiger dan hier kan ik je verzekeren, ruim, rustig, en

gedisciplineerder dan in Europa, kan ik uit ervaring zeggen.

En navigatie is handig, maar de bewegwijzering is daar ook heel duidelijk, en het is goed te doen zonder

navigatie, zeker op het primaire, (highway/interstate) wegennet

• Ada

Autorijden daar is veel relaxter dan in NL.Rustiger, bredere wegen. Even je verdiepen in sommige afwijkende regeltjes, zoals bijv. rechtsaf bij rood mag (tenzij aangegeven dat het niet mag.)

Stoplichten hangen of op de kruising, of staan aan de overkant van de kruising. Zoveel mogelijk je baan houden op de grote wegen etc. Veel een richtingverkeer, waarbij je vaak een “”U-turn"kunt en mag maken om terug te kunnen rijden.

Je zult zien dat het allemaal prima gaat. Gezien de afstanden tussen genoemde parken, is een auto heel prettig.

• Ada

PS. Kijk eens op de kaart van Orlando (bijv. goole maps) om indruk te krijgen van de ligging van div. parken.

• hans_loves_usa

Kaart had ik inmiddels gevonden ja.

Had ok al gelezen op andere forums dat autorijden een stuk relaxter is haha.

Alleen nog ff wennen aan een automaat ;)

Ben inmiddels aan het twijfelen tussen Ramada Inn of Clarion Inn & Suites

Of heeft iemand een andere / betere suggestie ?

• hans_loves_usa

Nou ben ik aan het twijfelen tussen Clarion Inn ( Hawaien Drive ) en de Ramada.

De site van de Clarion geeft een dat The Pointe op loopafstand is, maar nu geeft een kaart ( via booking.com ) aan dat het 2,5 km lopen is.

Een kaart via google geeft weer 1.2 km aan ???

De Ramada daarentegen is dit ongeveer 1,5 km.

Misschien iemand meer info of anders een link met de juiste afstanden confused smiley

• Cees A

Ik vind zowel 1,2 als 2,5 nog wel loopafstand. :)

Ik vraag me wel af hoe jij je steeds verplaatst als je in Amerika bent want blijkbaar ga je iedere keer daar naar toe zonder een auto te huren.

Heb je geen rijbewijs ? Of zijn er andere redenen waarom je geen auto huurt ? (gewoon nieuwsgierigheid hoor, als je geen antwoord wil geven is 't ook oké )

• hans_loves_usa

Meestal zoek ik een hotel te midden van alle ‘Highlights’.

Op de eerste dag een tour door de stad, en dan de rest met de benenwagen.

Dat lopen ging in San Diego en New York prima, maar in San Francisco voel je spierpijn op plaatsen dat je niet wist dat je ze daar had haha.

Het was eerst de bedoeling een auto te huren, maar na ontvangst van de offerte en het parkeergeld van de parken erbij te hebben geteld.

Kwam ik op een bedrag van € 340,-. Dus ja, vakantie mag geld kosten, maar dit word me te gek.

Het hotel ( Clarion Inn ) ligt op loopafstand van Seaworld en een shuttle naar Universal en Disney is gratis.

Heb inmiddels ook de ‘fout’ gevonden mbt de kaart. Heb me vergist in The Pointe ( het hotel ) en het winkel/uitgaancentrum The Pointe of Orlando.

Deze ligt idd op 1,2 km van het hotel.