rondreis Canada-USA

• RoYo

Beste mensen,

Wij maken van de zomer een rondreis door Canada en USA. Wij starten in Toronto en trekken dan naar de USA en een maandje later vertrekken wij weer uit Toronto naar Nederland.

Onze vragen:

Moeten wij een ESTA formulier invullen?

Wat moeten wij doen bij de grens van Canada en USA? Een ander formulier invullen?

Hebben wij een visum nodig?

Hoe gaat het met de huurauto die je in Canada huurt; mag ik daarmee door de USA rijden, hoe zit het met de verzekeringen?

En hebben jullie nog andere tips voor ons die wij over het hoofd hebben gezien?

Alvast bedankt!B)

• Cees A

Onze vragen:

Moeten wij een ESTA formulier invullen?

Esta vul je in als je door de lucht of over zee de VS binnenkomt. (door de lucht moet je ruim zien, als je naar Canada vliegt met tussenlanding in de VS heb je ook ESTA nodig)

Als je over land de VS binnenkomt hoef je geen ESTA in te vullen. Je vult aan de grens een !94W formulier in en een deel daarvan wordt in je paspoort geniet.

Bij vertrek uit de VS lever je dat deel weer in, anders denkt men dat je illegaal in de VS bent gebleven en heb je de volgende trip naar de VS het e.e.a. uit te leggen.

Wat moeten wij doen bij de grens van Canada en USA? Een ander formulier invullen?

Zie boven de passage over het !94W formulier.

Hebben wij een visum nodig?

Je bent Nederlander ?

Je hebt geen strafblad en/of je bent nooit gearresteerd ?

Je gaat naar de VS voor toeristische doeleinden (dus niet voor werk of studie) voor minder dan 90 dagen ?

Zo ja, ja en ja, dan heb je geen visum nodig.

Hoe gaat het met de huurauto die je in Canada huurt; mag ik daarmee door de USA rijden, hoe zit het met de verzekeringen?

Bij welke maatschappij huur je je auto ? Kijk in hun voorwaarden wat je wel en niet mag.

En hebben jullie nog andere tips voor ons die wij over het hoofd hebben gezien?

Vast wel, maar ik kan er nu zo gauw geen bedenken.

O ja, toch nog een. Als je de grens met de VS passeert, zorg dan dat je geen fruit aan boord hebt, want niet alle fruit mag worden ingevoerd.

Koop je fruit dus voor alle zekerheid na de grenspassage

• RoYo

Dank je wel Cees voor de informatie!

Dat van dat fruit wist ik echt niet!(tu)

Enne als je nog meer tips heb dan ……..

• Jet

"Wat moeten wij doen bij de grens van Canada en USA? Een ander formulier invullen?

Zie boven de passage over het !94W formulier."

Schrik niet als de immigration officer je met auto en al aan de kant zet en naar het kantoor dirigeert. Dat I94W formulier moet je op het kantoor invullen. Verder nemen ze daar je vingerprints en een foto en moet je 6 USDollar per persoon neerleggen (contant, gepast).

Ze zijn sowieso niet zo kien op alles wat “vers voedsel” is en te veel alcohol de grens mee over vinden ze ook niet leuk, maar alcohol kun je sowieso beter in de US kopen, is goedkoper.

• RoYo

Dank je wel Jet! Voor de tips!

• Maria

ziet er goed uit(tu)

• KatleenS

Ik weet niet hoe het zit als je de 94W nog moet invullen, maar toen wij de grens overgingen mochten we ook absoluut NIET uitstappen.

Dus neem voor de zekerheid je reispassen bij je in de wagen binnen handbereik.

• Maria

KatleenS Schreef:

——————————————————-

> Ik weet niet hoe het zit als je de 94W nog moet

> invullen, maar toen wij de grens overgingen

> mochten we ook absoluut NIET uitstappen.

> Dus neem voor de zekerheid je reispassen bij je in

> de wagen binnen handbereik.

onze ervaringen zijn heel wat positiever, wij werden bijzonder voorkomend behandeld, uiteraard (tu)heb je de reisbescheiden bij de hand