Rondreis Denver

• Leons

Wij willen in september een rondreis gaan maken vanuit Denver langs een paar parken. LA en SF gaan we niet bezoeken,

Ons idee is tot nu toe

Denver - Yellowstone - Jackson - Bearlake - Salt Lake City - Bryce - Grand Canyon - Monument Valley - Canyonlands NP - Silverthorne - Denver

We hebben een camper.

Is het nodig om veel campings te reserveren of alleen Yellowstone ?

Is deze route te doen, we hebben 22 dagen ?

Zijn we nog iets vergeten wat we niet mogen missen op deze route ?

Suggesties zijn welkom !

Gr. Leon

• Ada

Schrijf de route eens uit per dag, dan heb je een beter overzicht. Als je van A naar B rijdt moet je dus ook de tijd rekenen die je nodig hebt om zowel onderweg te stoppen en en zeker in de aankomstplaats/parken. Zo op het 1e gezicht lijkt het mij erg veel rijden. Met een camper zal je minder snel kunnen rijden dan met een auto.

• Cees A

Leon,

Ik hoop dat je de parken en/of plaatsen die je opnoemt niet in die volgorde zoals je ze hebt opgeschreven gaat bezoeken, want als dat zo is ga je veel onnodige km maken.

Misschien zou je eens een van-dag-tot-dag schema moeten maken.

Bijvoorbeeld zoiets:

Dag 1: Vlucht van Amsterdam naar Denver. Na aankomst naar hotel.

Dag 2: Camper ophalen, boodschappen doen en (indien er nog tijd voor is) rijden naar Granby bij Rocky Mts nat.park 100 mijl - 2.15 uur rijden.

Dag 3: Via de Trail Ridge Road door Rocky Mts nat.park naar Estes Park. 65 mijl - 3 uur rijden. (de rest van de dag tijd voor diverse wandelingen langs de Trail Ridge Road)

Dag 4: Van Estes Park naar ***** enz.

Dat leest voor ons wat gemakkelijker, je plannen worden duidelijker en onvolkomenheden in je route vallen eerder op.

Als je dan ook nog via Google Maps per dag de afstanden en de rijtijden berekent en die erbij zet zie je zelf ook of het haalbaar is.

Neem de rijtijden die Google Maps opgeeft maar gerust een stuk ruimer. Met een camper ben je minder snel dan met een auto.

Alvast wat dingen waar je rekening mee moet houden en wat opmerkingen/tips.

Wil je niet naar het bij Denver gelegen Rocky Mts national Park ?

Reken voor je verblijf in Yellowstone, vanwege de grootte van dat park, minstens 3 volle dagen.

Ik zie Canyonlands in je lijstje, maar ik mis Arches en Dead Horse Point. Al deze parken liggen vlakbij het plaatsje Moab. Reken voor de parken bij Moab ook minstens 2 volle dagen

Bedoel je met Silverthorne misschien het plaatsje Silverton in Colorado ?

Ben benieuwd naar je reisschema

Edit: Ik zie dat Ada me net voor is en ongeveer hetzelfde schrijft (maar dan wat minder langdradig dan ik doe) :D

• Martijn

Ga ook eens kijken in Custer State Park, mss kan je nog langs Mount Rushmore. Je gaat naar Jackson dus neem dan ook Grand Teton mee op weg naar Yellowstone, weet niet wanneer je in september vertrekt maar houdt rekening met mogelijk al afgesloten wegen als je zo ver noord als Yellowstone gaat ivm het weer. Vrienden van me zitten vandaag op de beartooth highway (noord oost van Yellowstone) en die is gedeeltelijk afgesloten ivm sneeuwval. Wij hadden in Aug/Sept ook sneeuw in Rocky Mountain National Park en Yellowstone (vooral in hoger gelegen gebieden)

We zijn zelf een aantal jaren geleden vertrokken vanuit Denver en een tip die ik je absoluut wil meegeven als je daags na aankomst naar Rocky Mountain National Park gaat, houdt rekening met hoogteziekte ! Klinkt misschien raar maar Denver ligt 1 mijl boven zee niveau (1600 meter). Mocht je de volgende dag direct de bergen ingaan dan kan het snel gaan met duizeligheid en mogelijk misselijkheid. Neem de tijd . . . . .

Campings in Yellowstone zou ik reserveren, is niet duur maar Yellowstone is zo groot dat je niet de hele dag met je camper hoeft te crossen als je op verschillende plekken gaat camperen in het park.

Plan idd zoals hierboven staat aangegeven, maakt het overzichtelijker. Gebruik anders Microsoft Streets and Trips om te plannen, ideaal programma.

Heel veel plezier en succes

• Leons

Hi,

Ik heb geprobeerd de reis in kaart te brengen met het aantal kilometers, is het op deze manier te doen ?

Aan het eind hebben we nog ruimte om aanpassingen te doen.

.

8-9-2013 aankomst

9-9-2013 ophalen camper -> Granby –153

10-9-2013 Glendo – 380

11-9-2013 Meeteetse – 417

12-9-2013 Yellowstone – 203

13-9-2013 Yellowstone – 0

14-9-2013 Yellowstone – 0

15-9-2013 Jackson – 135

16-9-2013 Bear Lake State Park – 233

17-9-2013 Salt Lake City – 198

18-9-2013 Bryce NP – 434

19-9-2013 Bryce NP – 0

20-9-2013 Grand Canyon – 452

21-9-2013 Grand Canyon – 0

22-9-2013 Grand Canyon – 0

23-9-2013 Monument Valley – 320

24-9-2013 Canyon lands – 230

25-9-2013 Arches NP – 128

26-9-2013 Grand Junction – 175

27-9-2013 Deze dag kan nog ingevuld worden, of vanaf GC anders indelen

28-9-2013 Denver – 391 inleveren Camper

29-9-2013 Denver

30-9-2013 terugreis

Alle suggesties zijn welkom,

Leon

• Cees A

10-09: Je rijdt door Rocky Mts. NP naar Glendo, maar je geeft jezelf niet echt veel tijd om iets in Rocky Mts. NP te ondernemen. Jammer.

11-09: Waarom de stop in Meeteetse ? Als je een half uurtje doorrijdt zit je in Cody. Da's een veel leuker plaatsje.

Buffalo Bill historical center en (voor de kinderen) de shoot-out bij het Irma hotel.

16 en 17 09: Hier zou je 1 dag kunnen winnen. (of je moet iets speciaals met Bear Lake hebben) Je kunt nl best in 1 dag van Yellowstone naar Salt Lake City rijden

20-09 Sla je Page over ? In Page vind je Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell (hiervoor zou je evt. die gewonnen dag van SLC of die dag van 27-09 voor kunnen gebruiken)

21 en 22 09: Ben je iets speciaals van plan in Grand Canyon omdat je daar 2 volle dagen blijft ?

Info Antelope canyon: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/antelopecanyon/antelopecanyon.html

Info Horseshoe Bend: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/horseshoebend/horseshoebend.html

Lake Powell: http://www.lakepowell.com/tours/scenic-boat-tours.aspx