rondreis

• jan v

Beste allemaal,heb nog een vraag voor jullie voor onze reis volgend jaar.We hebben een overnachting aan het mono lake.We wilden eerst via lone pine naar las vegas(met overnachting),maar ik heb nu het idee,om via ely in nevada te gaan.We wilden daar met de nevada northern railway een tocht maken,en dan zo weer af te zakken naar las vegas.Heeft iemand dit al gedaan?is het de moeite waard,om zo te rijden.de us50 schijnt de eenzaamste weg te zijn als aanvoeging.

gr. jan

• Cees A

Tja, 't is jouw vakantie.

Persoonlijk vind ik het een flinke omweg voor een treinritje.

Heb net even in Google maps gekeken en zag dat de afstand Lee Vining - Ely - Las Vegas ongeveer 875 km was …………..

Het is bovendien moeilijk om te adviseren over een klein deel van een route.

Ik zou liever die totale route zien, want dan zien we ook wat die omweg voor consequenties heeft op de rest van je route.

Zo'n omweg toevoegen betekent meestal dat je ergens anders tijd tekort gaat komen ……………………………….

• jan v

hier is onze route,kan nog iets veranderen,

dag 1-amsterdam-los angeles

dag 2 ventura-monterey

dag3-monterey-san francisco

dag 4 san francisco

dag 5san francisco-yosemite

dag 6 yosemite-mono lake,het is te kort ,maar toch

dag 7 mono lake-ely of mono lake-omgeving lone pine

dag 81van de 2-las vegas

dag 9 las vegas

dag 10las vegas-springdale

dag 11 springdale(zion np)

dag12 springdale-torrey.heb de reacties gezien voor bryce np en besluiten daar niet te lang te blijven.

dag 13torrey(capitol reef)

dag 14torrey-moab

dag 15 moab

dag 16moab-marble canyon 6uur 30min.

gag 17marble canyon=north rim

dag 18north rim -williams

dag19williams-29palms

dag 20 29palms-san diego

dag 21 san diego

dag 22 san diego

dag 23 san diego -amsterdam

even vermelden ,we zijn niet van die lopers,2 a3uurtjes is genoeg,met hier en daar een uitzondering,zoals zion,capitol reef en moab

op vakanties ,is het 1dag weg en 1thuis..

• Cees A

't is inderdaad een wat gehaast schema. Ga je na aankomst slapen in Ventura ? Da's meer dan 100 km ven het vliegveld, weet je dat ?

Er zitten nog wat meer vreemde keuzes in je route.

Over die omweg via Ely hebben we het al gehad.

Overnachting bij Marble Canyon bv en overslaan Bryce (ben benieuwd welke reacties je hierover gelezen hebt)

• Peter W

Ely,NV een prachtig stukje historie. De omweg waard. Slapen doe je in het Jailhouse motel waar de kamers nummers hebben als: Cell 103 en het restaurant deels uit tralie-cellen bestaat. Een biertje drinken in Hotel Nevada en 's avonds kijken naar het cruisen in MainStreet. Net ten zuiden liggen de cokes ovens (39.038153,-114.856306) waar we in 2011 niet bij konden komen: het gebied was gekraakt door een grote kudde koeien en men was bezig de koeien te verwijderen en een afzetting te bouwen. Merkwaardig gebied: in geen 100mile radius is nog een boom te zien.

Het station East Ely is een plaatje en de stoomrit is leuk: het duurt niet zo lang. Bij het verlaten van Ely rij je door de achtertuin van een legaal cathouse waar vriendelijke meisjes naar de fluitende trein wuiven.

De Visitor Information runt een aardig history museum.

Nog stiller dan de US50 is de US376 naar Tonopa,NV waar WW2 Airport met houten hangars, verlaten maar nog redelijk intact is (38.072002,-117.110067). Hier heeft de ontwikkeling van de stealth fighter and bomber plaats gevonden en er zijn nog steeds zaken in ontwikkeling. Er staat wel tegenwoordig een hek om dat deel. Tonopah zelf is evenals Ely een prachtig stuk historie. verleden jaar werd het Mizpah hotel heropend; kijk even in de hal. Ook het historic mining park is de moeite waard.

Op de US50 west van Ely rijdt je door Eureka,NV met een OperaHouse (zien is geloven), een courthouse wat nog gebruikt bleek en uiteraard een History Museum. Maar het hele stadje is levende historie. Je gaat een prachtige tocht tegemoet in dit gebied. Neem er de tijd voor

• jan v

in springdale hebben we een hele dag voor zion np.de volgende dag ,las ik van nl. dat ze in een halve dag bryce gezien hadden!ik heb al verteld,dat we niet de hele dag in een park gaan rondlopen,we zoeken een paar mooie trails van 2of 3uur voor bryce.en dan gaan we door naar torrey voor het capitol reef,waar we een hele dag voor hebben.We boeken zo vroeg als het kan en dan zijn de aankomsturen rond 16.00 of iets later.ventura staat nog niet vast,maar ij vond het hotel wel leuk.(cliffhouse inn)het ziet er voor jouw misschien wat gehaast uit,maar ik had liever ook 5weken gegaan en om daar elk jaar heen te gaan met 4man,is te duur.

• Antony.

de klimmer Schreef:

> ……,maar ik had liever ook

> 5weken gegaan en om daar elk jaar heen te gaan met

> 4man,is te duur……

Dat wil niet zeggen, dat door meer te rijden je ook meer ziet. Asfalt in ieder geval genoeg.

• jan v

daar heb je gelijk in,je kunt makkelijk voor elk park 2of3dagen uittrekken,maar de 1 doet het zo en de ander weer op zijn manier,en langer als 4weken kun ik niet.misschien dat ik er nog 1of 2nachten bij kan doen ,beetje afhankelijk wanneer we gaan vliegen.