Zelf rijden Grand Canyon

• Diana Bloemen

Racen is het laatste wat we willen doen; ik heb van Cees al begrepen dat de afstand te groot is om het zo te doen zoals ik het voor ogen had. Over dit stukje van de route zal ik me nog effe moeten buigen. In ieder geval bedankt voor jouw reactie en tips!

• Cees A

Nou, niet wanhopen ……. er zijn best wel mogelijkheden om de North Rim te bezoeken. Ik zie dat jullie vanaf Las Vegas komen. Je kunt rechtstreeks van LV naar NR rijden

De afstand Las Vegas - North Rim (via Hurricane) is 430 km (4½ uur rijden) Vanaf die North Rim kun je dan je reis vervolgen met Page - Monument Valley enz.

Let wel op: Overnachtingsmogelijkheden op de North Rim zijn zeer beperkt. Op tijd reserveren is dus zeker nodig

Je zou ook Valley of Fire en Zion in je schema op kunnen nemen. Dan wordt het:

Las Vegas

Via Valley of Fire naar Zion

Dagje Zion

Van Zion naar North Rim

Kost je natuurlijk wel wat extra tijd en ik weet niet of je die hebt ………………………

Info over Valley of Fire: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/valleyoffire/valleyoffirestatepark.html

Info over Zion: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/zion/zion.html

• Diana Bloemen

De eerste optie is nog de meest voor de hand liggende: Zion is ook al zoiets, want daar mag je ook niet met je eigen auto doorheen en we zijn er al 2 x eerder geweest.

Ik heb al eens geneusd en de Grand Canyon Lodge aan de North Rim lijk me wel wat.

• leentje59

Wij zijn 2 jaar geleden wel met de auto dioor Zion gereden. In april. Is -denk ik- dus afhankelijk van wanneer je daar bent.

• Ada

Wij vinden de north rim veel aantrekkelijker dan de zuidkant., Aanzienlijk rustiger, veel minder toeristen en ook daar loopt een mooie route die je zelf kunt rijden. Bij de lodge zijn nog wat uitzichtspunten waar je heen wandelt.

Die route voor de auto loopt niet langs de lodge, maar iets noordelijker daarvan. Er zijn diverse uitzichtspunten, sommige echt heel mooi, maar de Colorado zal je nergens zien.

Het hoofdgebouw is alleen de lobby, vergaderkamers en een eetzaal. Er worden 's avonds nog al eens fotoshow e.d. gegeven met uitleg van een ranger.

Kamers liggen verspreid over het terrein. Er zijn motelkamers, maar ook kamers in kleine soort eenvoudige bungalows. Wel gehorig, je hoort de buren als ze wat luid praten. Ook grotere lodges voor meer personen.

Achter de lobby in het hoofdgebouw ligt een mooi terras met schommelstoelen. Een ideale plek voor de zonsondergang en opgang.

De noordkant is alleen open tussen ca. midden Mei tot midden Oktober.

• Ada

Hier kan je een gids downloaden over o.a. de north rim.

http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/directions_n_rim.htm

• bv1978

Hoi Diana,

Wij hebben 2,5 jaar geleden dezelfde volgorde gedaan. Wij zijn vroeg vertrokken uit Las Vegas en toen naar de North Rim gereden. Een leuke overnachting is Jacob Lake Inn. Dit ligt precies voor de toegangsweg naar de North Rim (en de bakery die er bij zit is een aanrader!), die kun je eigenlijk niet missen als je naar de North Rim gaat. Daar (North Rim) ons de hele middag vermaakt, incl. de zonsondergang. De volgende ochtend wederom vroeg vertrokken richting de South Rim (via de route die Cees ook al aangaf). En daar hebben we ons weer de hele middag en de volgende ochtend vermaakt. Het is goed te doen hoor, vooral als je een beetje op tijd vertrekt (ik geloof dat wij voor half 8 alweer op pad waren, ergens onderweg ontbeten)

gr

Benno

• Diana Bloemen

Hoi Benno,

bedankt voor jouw reactie; dat gaat 'm ook wel worden denk ik.