Hoi F.M. ,
wij hebben ook eens overwogen om dit te doen , in een 4 weken tijdframe , en hebben toen besloten om dit niet te doen , gewoonweg omdat we vonden dat we teveel moesten rijden , en te weinig tijd overhielden om onze interesses goed tot zijn recht te laten komen ( voor ons was dat het verkennen van diverse NP's).
Wat zijn je uitgangspunten voor onderweg , maw waar willen jullie je tijd aan besteden ? Als je een aantal nationale parken wilt bezoeken vanwege het natuurschoon , dan kan je bijvoorbeeld Mt. Rainier , North Cascades , Glacier , Yellowstone , Custer SP en Badlands in het noord/midwesten “doen”. Olympic zal je naar mijn idee niet kunnen meepakken , omdat daar de tijd gewoon voor ontbreekt. Yellowstone zal je maar een glimp van kunnen zien , omdat je snel weer verder moet.Als dit ongeveer ook jullie idee is , ben je hier al zeker bijna de helft van je dagen aan kwijt (en da's al optimistisch).
Ik kan je niet veel vertellen over de gebieden ten oosten van South Dakota , en heb dus geen idee wat er te beleven is , en wat zeker “must see's” zijn.We zijn wel in Chicago en Minneapolis geweest , en ook deze steden verdienen minstens wat meer tijd als alleen een overnachtings-stop.
Ik kan me voorstellen , dat je van de 21 dagen , er 1 of 2 in Seattle bent , en waarschijnlijk ook een dag of 3 New York wilt verkennen. Dan blijven er 16 dagen over om west-oost te komen , zeg even grofweg 5000 km ( snelweg !!! ) , is min. 312 km/dag , elke dag…. Persoonlijk denk ik dat je weinig tijd hebt om vakantie te vieren.
Sorry , het klinkt misschien wat pessimistisch , is ook niet mijn bedoeling , maar ik wil in ieder geval even aangeven waar je aan begint. Het kan zijn , dat je het heerlijk vind om over de US roads te rijden , verder niet zoveel ophebt met natuur etc , en al tig keer in New York bent geweest , dan heb ik natuurlijk niets gezegd.
Misschien kan je een grof schema delen , wanneer je waar wilt zijn , en hoeveel tijd je ergens wilt zijn. Er zijn hier genoeg ervaringsdeskundigen die dan met je mee kunnen denken hoe het eea in te passen. Zal wel een avontuur zijn !
Succes ,
Gr. Eric http://www.ericencarin.nl