reis amerika

• maartje

hallo iedereen,

Ik heb een probleem. Mijn zus en ik (20 jaar en 18 jaar) willen heel graag een reis maken door Amerika. Hiermee zijn wij de afgelopen weken mee bezig geweest

en hebben dit allemaal met een reisbureau besproken. We hadden besproken in welk hotel we gingen overnachten en de aansluiting met de groepsreis van onze keuze. Toen kwamen we erachter dat je 21 of ouder moet zijn in Amerika om een hotel te kunnen boeken vanwege de leeftijd waarop je in Amerika alcohol mag drinken (in de hotel kamers zijn mini-bars met alcoholistische dranken). Het reisbureau vertelde ons dat ze met het hotel in New York en de andere hotels even gingen controleren of je wel echt met onze leeftijd het hotel zou kunnen boeken. Ze vertelde ons ook dat het waarschijnlijk geen probleem zou worden omdat ze wel eerder mensen van onze leeftijd hadden gehad die wel gewoon mochten boeken. Maar nu is het zo gelopen

dat alles, de groepsreis en de aparte dagen in de hotels niet doorgaat, omdat het vanwege onze leeftijd niet mag. Nu is mijn vraag weet iemand een organisatie

waarmee wij naar Amerika kunnen, of jongeren organisaties die hier niet moeilijk over doen? Of heeft iemand ervaring dat het wel gewoon kon met jonger dan 21? het lijkt mij namelijk niet logisch als het onmogelijk is..

alvast bedankt!

• Ada

Ik ahd daar nog nooit over gehoord, maar het klinkt aannemelijk.

Ik ken wel deze amerikaanse organisatie (vaak met internationale groepen) die misschien iets voor je kan zijn.

http://www.trekamerica.com/

Sommige reizen gaan vanaf 18 jaar.

• Jet

Ik heb daar wel van gehoord, maar weet niet of het 18 of 21 jaar is en ik weet ook niet of het per staat verschillend is, dat kan in Amerika zo maar eens wel het geval zijn.

Je kunt deze voorwaarden heel makkelijk zelf nakijken door op de betreffende website van het hotel te kijken bij “policies” of door ze rechtstreeks een email te sturen, ook staat dit soort info op een boekingswebsite als Expedia.

Ik zag dat jullie naar NY willen en ik keek op Expedia bij een willekeurig hotel (in dit geval het Wellington) onder de kop “beleid en toeslagen” staat dat de minimale leeftijd bij check-in 18+ moet zijn. Dat hotel zouden jullie dus gewoon kunnen boeken. Ik zou dat overigens wel altijd direct bij het hotel via email nog even checken voordat je boekt, maar in principe kan je er van uitgaan dat deze info op Expedia juist hoort te zijn.

Houd er wel rekening mee dat je in veel gevallen bij het inchecken een creditcard op jouw naam moeten kunnen overhandigen voor de borg/security deposit, ook al heb je alles van tevoren al betaald. Soms kan het in de vorm van contant, dit staat ook op de website van Expedia onder de kop “beleid en toeslagen” en dan “hotelbeleid”, maar er staat niet bij welk bedrag dat is. Een creditcard lijkt mij een stuk veiliger en sowieso makkelijker, en waarschijnlijk kan je die wel zelf krijgen of via bv de anwb aanscaffen of via je ouders (als zij een cc hebben kunnen zij voor jullie een extra card aanvragen, de uitgaven lopen dan via de rekening van je ouders).

Ik weet niet waar jullie verder naar toe willen en wat voor rondreis jullie willen maken, maar het lijkt er op dat er toch wel mogelijkheden zijn.

• Jet

Google ook eens op “jongeren reis usa” of “jongeren reis amerika”. Op een forum werd ook de organisatie www.discoveryreizen.nl genoemd.

En Djoser heeft ook Amerika reizen, dat is een organisatie waar over het algemeen veel jongeren mee op reis gaan. Het is geen party-o-la-die-jee organisatie, maar ik denk dat je dat ook niet zoekt anders zou je wel een andere bestemming uitzoeken.B). Maar er zijn er vast nog wel meer. Zet ze op een rijtje, bel ze en je weet snel genoeg of je er iets aan hebt.

En het “standaard” reisburo om de hoek zou ik voorlopig even laten voor wat het is.