Ik zou een paar dingen anders doen.
Je rijdt nu op dag 4 naar Custer en op dag 5 vertrek je weer naar Badlands. Je hebt dus weinig tijd voor Custer. Ik zou een extra dag nemen voor Custer en Needles Hwy.
Voor Yellowstone zou ik ook wat extra tijd nemen. Yellowstone is nogal groot. Alleen de parkroad die door het park loopt is al 250 km lang.
Ik zou dan ook in overweging willen geven om Yellowstone op de volgende manier te “doen” .
Jullie komen vanuit het oosten en overnachten in Cody.
De volgende ochtend rij je van Cody via de oostelijke ingang het park in en je rijdt door de noord-oostkant van het park naar Gardiner.
Je ziet dan o.a. Fishing bridge, Natural bridge (bij Bridge bay), Mud volcano, Sulphur caldron, Yellowstone Canyon en Tower falls.
Overnachting in Gardiner.
2e dag van Gardiner naar West Yellowstone.
Je ziet dan o.a. Mammoth hot springs, Roaring mountain, Norris geyser basin, Steamboat geyser,
Artists paintpots, Monument geyser basin en Beryl spring.
Overnachting in West-Yellowstone.
3e dag: Naar de geyservelden in het zuiden van het park en dan terug naar West Yellowstone.
In dit deel van het park liggen de meeste geysers in de Lower, Midway, Upper, Biscuit en Black sand geyser basins.
Verder zie je hier Old Faithfull, de Grand Prismatic ring en de Fountain paint pot.
Overnachting weer in West-Yellowstone
4e dag: Rij door het park naar Grand Teton.
Stop onderweg nog even bij West Thumb voor bezichtiging van de geysers aan de oever van Yellowstone Lake en verlaat dan het park via de zuidelijke uitgang
Voordelen:
Op deze manier rij je niet onnodig van hot naar her.
Je hebt meer dan voldoende tijd om alle populaire plaatsen uitgebreid te bezichtigen en voor een aantal korte en middellange wandelingen.
Als ik dit alles verwerk in je schema wordt het zoiets:
dag 1 aankomst Denver
dag 2 Denver - Rocky Mountains
dag 3 Rocky Mountains
dag 4 Rocky Mountains - Custer State Park
dag 5 Custer State Park, Needles Hwy, Mt.Rushmore.
dag 6 Naar Badlands, bezoek Badlands en daarna overnachten in Wall (dichtbij Badlands) of Rapid City
dag 7 Van Wall of Rapid City via Devils Tower naar Buffalo
dag 8 Van Buffalo via Bighorn National Forest naar Cody. Bezoek het Buffalo Bill Historical Center en ga 's avonds naar de “shoot-out” bij het Irma Hotel
dag 9 Cody - Gardiner (zie motivatie hierboven)
dag 10 Gardiner - West Yellowstone
dag 11 West Yellowstone - West Yellowstone
dag 12 West Yellowstone - Grand Teton.
dag 13 Van Jackson via Craters of the Moon naar Twin Falls voor overnachting. http://www.nps.gov/crmo/index.htm
dag 14 Van Twin Falls naar Salt Lake City. In de middag bezoek Temple Square, Family Search Center en/of Capitol Hill.
dag 15 Van Salt lake City naar Moab
dag 16 Arches
dag 17 Canyonlands en Dead Horse Point
dag 18 Eventueel extra dagje Canyonlands. Huur een Jeep en rij de Shafer Trail en dan terug via Gemini Bridges of Long Canyon. (Google maar eens op Shafer Trail en Long Canyon)
dag 19 Van Moab naar Colorado national monument. Overnachten in Grand Junction. http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/colorado-national-monument/colorado-national-monument.html
dag 20 Van Grand Junction naar Denver
dag 21 vertrek naar AMS
dag 22 aankomst AMS