Internationaal rijbewijs

• Maria

eric Schreef:

——————————————————-

> Cees ,

>

> ik zal het papiertje in oktober dit jaar gaan

> halen , het is een jaar geldig , dus als ik in

> december terugben kan jij mijn int.rijbewijs

> overnemen !

> Ik vraag er € 10,– voor ! Dit is een gouden

> handel , dit gaat veel meer opleveren als

> parkpassen , want dat mag niet ! Je

moet alleen je

> eigen pasfoto erover nieten , klaar !

> :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Natuurlijk mag jij een parkpas verhandelen, is niets mis mee(tu) , C heeft er wel belangstelling voor:)-D

• eric

Cees ,

kreeg vandaag een e-mail van Tioga mbt dit onderwerp. Heb jou info even gedeeld mbt het niet beboeten bij het niet kunnen tonen van etc….

Alle credits voor jou ! (tu)

Eric

• Jet

Briljante handel Eric (:D(:D(:D(:D

En Cees, ik heb medelijden met je 8-)

• Jet

Als Florida tegenstrijdig met het Geneva Convention on Road Trafic bezig is, dan is Georgia dat toch ook ?

• Cees A

In Georgia is het zo dat je alleen een Int.rijbewijs nodig hebt als je een rijbewijs hebt dat niet in het Engels is.

Zie link ——-> http://www.dds.ga.gov/drivers/dldata.aspx?con=1741471757&ty=dl

Bovenaan die pagina lees je:

Non-US citizens holding a valid foreign driver’s license are allowed to drive in the state of Georgia for tourism or business purposes.

If the foreign license is not printed in English, the driver must also have an International Driving Permit (IDP) or similar translation issued in accordance with the provision of the Convention on Road Traffic

Een int rijbewijs is slechts een vertaling van je “echte” rijbewijs. Een int rijbewijs alleen heeft geen geldigheid. Je gebruikt een int rijbewijs altijd samen met je “echte” rijbewijs

Het probleem in Florida was dat men de uitzondering voor Engelstalige rijbewijzen was “vergeten” waardoor zelfs Canadezen plotseling een int. rijbewijs nodig hadden.

Beetje zinloos natuurlijk om een Engelstalig Canadees rijbewijs te gaan vertalen naar ………………. Engels

De verwachting is dan ook dat de gerepareerde wet in Florida er straks ongeveer uit gaat zien zoals in Georgia.

• Antony.

Jet Schreef:

——————————————————-

> Briljante handel Eric (:D(:D(:D(:D

> En Cees, ik heb medelijden met je 8-)

Cees wordt vet gesponsord door Jan Doets, Budget, Alamo en wat striptenten in LV. (of wat tenten op de Strip)(:P) Hij begrijpt de kunst van het reclamemaken op dit prikbord.

• Jet

Oke, maar het 2e deel van de zin zegt: “or similar translation issued in accordance with the provision of the Convention on Road Traffic”

en valt ons nieuwe rijbewijs dan niet onder die “similar translation” ? Ik dacht dat ik ergens op dat andere forum las dat het niet uitmaakt dat ons rijbewijs niet in het engels vertaald is, maar dat het nu met de nummertjes waarachter je achternaam etc staat en de eenduidige vorm etc dat het daarmee aan die normen van de Convention voldoet ?

Vroeger met dat roze papieren rijbewijs is me diverse keren overkomen dat mijn achternaam “de burgermeester van …..” was, maar tegenwoordig weet iedereen waar ze kijken moeten voor je achternaam.

Bijzonder eigenlijk ook dat alleen Georgia en nu Florida er zo moeilijk over doen, de rest van de US kan onze rijbewijzen blijkbaar wel lezen. Apart toch :S

• Jet

In dit geval dan voor het internationaal rijbewijs van de ANWB ;)

• Cees A

De eisen waar het int. rijbewijs of die “similar translation” aan moet(en) voldoen vind je in Annex 7 van de eerder genoemde Convention on Road Traffic.

Op bldz 72 van dit pdf document vind je die Annex 7 http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/conventn/Conv_road_traffic_EN.pdf

Jet schrijft: Vroeger met dat roze papieren rijbewijs is me diverse keren overkomen dat mijn achternaam “de burgermeester van …..” was

Hahaha, ja, leuk. Ik heb ook nog een paar hotelrekeningen waar mijn naam de straatnaam is van mijn woonadres

Jet schrijft: Bijzonder eigenlijk ook dat alleen Georgia en nu Florida er zo moeilijk over doen, de rest van de US kan onze rijbewijzen blijkbaar wel lezen. Apart toch

Ja, inderdaad apart. Ik ben het volledig met je eens dat ons (nieuwe creditcardformaat) rijbewijs vrij duidelijk is.

Maar …………. Ik heb die regels niet verzonnen, ik meld ze hier slechts.

De discussie dat je met zo'n duidelijk NL rijbewijs helemaal geen int rijbewijs nodig hebt mag je gaan voeren met de state trooper uit Georgia of Florida die je aan de kant zet. :D

• Jet

Nou, zowel met jou als met de state trooper ga ik de discussie niet aan ;) Dan maar liever de ANWB spekken :D