niet door death valley

• Edwi

Hallo,

Wij gaan deze zomer met een RV van SFO naar Denver toeren. We hebben daarvoor 2 weken. Om 't allemaal niet te vol te boeken maar wel veel te zien, ben ik bezig met plannen.

Ik wilde eigenlijk beginnen met Yosemite, vandaar naar Sequoia en dan naar Las Vegas. Nu is dat stuk erg lang om in een keer te rijden lijkt mij, of is dat te doen?

We mogen niet door Death valley, dat is me al duidelijk. Het stuk buiten om( onder langs Barstow), zit daar nog een leuke stop tussen? Is die route mooi?

Kunnen we ook sequoia doorkruisen en bovenlangs naar las Vegas?

Heel graag hoor ik jullie tips en trucs!

Edwi

• Cees A

Edwi schrijft: Kunnen we ook sequoia doorkruisen en bovenlangs naar las Vegas?

Als je bedoelt of Sequoia national park een oostelijke toegangsweg heeft die uitkomt op Hwy 395, is het antwoord nee. Sequoia nat.park heeft alleen een ingang aan de westkant.

De route via Barstow is niet echt mooi, maar als je Sequoia national park wil zien heb je niet zo veel keus vrees ik.

Wat regelmatig wordt gedaan door mensen met campers, is Sequoia national park overslaan, Yosemite verlaten via de Tioga Pass en dan noordelijk om Death Valley heen rijden.

Met een overnachting bij Lee Vining (Mono Lake) of Bishop deel je die lange rit in 2en.

• ikke

In / Nabij Yosemite staan toch ook Sequoia's? Als je alleen voor de bomen gaat kan je ze daar zien. Het Sequoia park is wel mooi.

Wij hebben de route via Barstow moeten afleggen aangezien Tioga nog gesloten was. Niet echt een mooie route als Cees aangeeft.

• Cees A

Klopt helemaal. In m'n vorig bericht stond het er wat ongelukkig. (sorry)

Ik bedoelde met de zin “als je Sequoia wil zien” niet de bomen, maar het park. Als Edwi Sequoia bomen wil zien kan dat inderdaad ook in Yosemite, bij Mariposa Grove

Mijn vorige bericht is inmiddels gewijzigd zodat het wat duidelijker is.

• Edwi

Oke, bedankt voor de antwoorden.

De route langs Mono lake naar las vegas is dan (veel?) mooier? Of is dat niet de juiste conclusie? Heb ik nog andere mogelijkheden om vanuit die kant “over te steken”?

Graag jullie ervaring!

Dank, Edwi

• Cees A

Ja, tenminste, het eerste deel van die route.

Het laatste deel loopt ook weer door de woestijn, maar Las Vegas ligt nu eenmaal in de woestijn, dus om daar te komen moet je zowiezo een stuk door de woestijn.

Tussen Yosemite en Isabella Lake (ten zuiden van Sequoia national park) zijn er geen mogelijkheden om de bergen over te steken.

Noordelijk van Yosemite zijn er wel een paar bergpassen, maar daar heb je weinig aan.

Om je een idee te geven van Mono Lake: ——-> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/monolake/monolake.html

En dit filmpje geeft je een idee hoe de Tioga Road en de Tioga Pass er uit zien:

http://www.youtube.com/watch?v=ecD9-r5eYsI

• Edwi

Nog een vraag Cees,

Na las vegas willen we naar de grand canyon en zion national park.

Wat is de handigste route? Eerst onderlangs de grand canyon en dan naar boven richting zion en Bryce?

In Zion willen we wat activiteiten ondernemen, of doen we hiermee Bryce te kort?

Natuurlijk hangt het er van af wat we daarna willen doen, dat begrijp ik.

Maar ik denk dat we al aan de krappe tijds planning zitten zo… Mesa verde dacht ik aan…

Graag hoor ik je tips!

Dag 1 Sfo- yosemite

Dag 2-4 Yosemite

Dag 5 Bishop

Dag 6 Bishop - las vegas

Dag 7 Las vegas

Dag 8 Las vergas- Grand Canyon

Dag 9 Grand canyon

Dag 10 Grand Canyon-zion

Dag 11 Zion

Dag 12 Zion

Dag 13 Zion-Bryce?

Dag 14-15?

Dag 16 Denver

• Cees A

De route onderlangs lijkt me, in verband met de beschikbare tijd, het handigst. Dus Las Vegas – Grand Canyon – Zion – Bryce

Vanaf Zion rij je in 2 - 2½ uur naar Bryce

Als je op dag 13 een beetje vroeg uit Zion vertrekt ben je rond 10 uur in Bryce en dan heb je de rest van die dag 13 voor Bryce.

Da's genoeg om de hele rimroad af te rijden en de uitzichtpunten te bekijken en er is ook nog tijd voor wat wandelingen.

Een aanrader wat dat betreft is een combinatie van de Navajo Loop en de Queens Garden Trail.

Je loopt dan van Sunset Point naar Sunrise Point. Bij Sunset point naar beneden en bij Sunrise point weer omhoog en dan langs de rim terug naar Sunset point.

Tip: Loop 'm niet andersom, want de afdaling bij Sunset point is nogal steil…….. Die wil je liever niet op het einde als klim hebben. :D

Op het kaartje op deze site staat de wandeling aangegeven: ——-> http://adventure.nationalgeographic.com/adventure/trips/best-trails/bryce-hike-map/

Wel jammer dat je geen tijd hebt ingepland voor Page.

Je mist nu Antelope Canyon. ——-> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/antelopecanyon/antelopecanyon.html

Ik zou wel even stoppen bij Horseshoe Bend. Dit is alleen een uitzichtpunt, je komt er toch voorbij en kost je niet zoveel tijd. —–> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/horseshoebend/horseshoebend.html

Het volgende probleem is dat je maar 2 dagen over hebt om van Bryce in Denver te komen. Jammer, want tussen Bryce en de grens met Colorado ligt veel moois

De mooiste weg is de Hwy 12 naar Torrey en dan Hwy 24 richting Moab.

In verband met de beschikbare tijd kun je misschien beter van Bryce via Hwy 22 naar het noorden, naar de interstate 70 kunnen rijden en dan overnachten bij Colorado National Monument.

De volgende dag kun je dan Colorado nat. mon. bezoeken en dan doorrijden naar Denver.

Info Colorado nat.mon. ——–> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/colorado-national-monument/colorado-national-monument.html

• Edwi

Toch nog eens zitten kijken en Page is wel zeer de moeite waard…

Als we vroeg vertrekken uit de canyon, dan kunnen we page als tussenstop aan doen als we naar zion rijden?

Of raad je dat niet aan?

Groet, Edwi

• Cees A

De rijtijd Grand Canyon - Page is ongeveer 2 ½ uur en de rijtijd Page - Zion ook ongeveer 2½ uur.

Als je vroeg (en dan bedoel ik ECHT vroeg) vertrekt uit Grand Canyon heb je ruim een halve dag voor Page.

Bekijk eerst Horseshoe Bend. Daar kom je langs op je rit van Grand Canyon naar Page. Horseshoe Bend is alleen een uitzichtpunt.

Het er naar toe lopen kost het meeste tijd, (Horseshoe Bend ligt ongeveer 1 km lopen van de parkeerplaats) maar alles bij elkaar heb je het in een uurtje wel gezien.

Antelope canyon:

Op de site ontdekAmerika heb je misschien gezien dat er 2 antelope canyons zijn, de Upper en de Lower.

De Upper is een spleet in een rotswand en de Lower een spleet in de grond.

Bij de Upper, die 90 meter lang is, loop je zo naar binnen. De Upper is alleen met georganiseerde tours te bezoeken. (kun je eventueel vantevoren reserveren)

Bij de Lower, die 400 meter lang is, daal je via een aantal trapjes af in de Canyon.

Naar de Lower kun je zelf naar toe rijden, er is een groot parkeerterrein waar je kunt parkeren, je koopt een kaartje en sluit aan bij de eerste groep die de canyon ingaat.

De tour door de canyon duurt ongeveer 1½ uur. (wachttijd tot je de canyon in kunt niet meegerekend. Informeer bij drukte naar die wachttijd)

Waar vind je Lower Antelope Canyon:

Kijk even op Google maps en zoom in op Page.

Komend van Page over Hwy 98 zie je net voor de electriciteitscentrale (Navajo Generating Station) een zijweg, Indian Route 222.

Die weg moet je hebben. Als je daar inrijdt zie je na een paar honderd meter aan de linkerkant de parkeerplaats en de ticketboot voor Lower Antelope Canyon liggen.

Bekijk hieronder beide canyons. Let op de kenmerkende verschillen tussen de ingangen. PS: Ik persoonlijk vind de Lower mooier !!

Upper: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/antelopecanyon/antelope-foto-groot.html

Lower: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/lowerantelopecanyon/lowerac-foto-groot.html