New York - Washington

• harmjangela@tele2.nl

Hallo, wij willen dit voorjaar naar New York en daarna met de trein naar Washington, als stedentrip ongeveer een dag of 10 in totaal. We zijn al een keer eerder in New York geweest maar nog niet in Washington. Ik heb een paar vragen, ben al een beetje aan het rondkijken op internet voor de treintickets maar vraag me af of je die tickets al ruim van tevoren moet kopen of kan dat ook ter plaatse of heb je dan geen zitplaatsen meer in de trein? Hoeveel dagen is leuk voor Washington?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet Angela

• Cees A

Tja, hoeveel dagen is leuk voor Washington. Ligt eraan wat je er allemaal wil gaan doen.

Iemand die in Washington woont heeft allerlei tips op een rijtje gezet. Misschien heb je er iets aan: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=45860

• harmjangela@tele2.nl

@ Cees: Wat een leuke site is dat zeg, bedankt voor de tip!

Groet Angela

• Jet

Een dag of 3 heb je toch wel nodig wil je Washington gedegen zien en ben je een museum-fan dan kan je er wel een paar dagen bij optellen :)

Ben je van het type hop-on-hop-off, check gezien, dan kan het bij wijze van spreken in 1 dag.

Misschien is het een goed idee om eerst naar Washington te gaan en dan NY, ben bang dat het anders wat tegenvalt. Washington is heel rustig vergeleken met NY.

Je kan met Delta/KLM vliegtickets combineren, heen vliegen naar Washington, terug vanaf NY, misschien is dat nog een optie voor je, prijstechnisch hoeft dat niet duurder te zijn (soms is zo'n combi zelfs nog goedkoper).

Ik kan je niet zeggen hoe het zit met reserveren van de Amtrak. Amtrak is op zich heel relaxed, ze hebben er ook nog verschillende service-niveau's en prijsniveau's in.

Als (matig) alternatief, maar wel goedkoop kan je met de bus. Er zijn diverse busmaatschappijen, voor 16 dollar heb je al een enkeltje, maar erg comfortabel was het niet, zeker niet als je wat langer bent.