parkpas amerika

• hettyG

Hoi

In amerika heb je een Golden Age pas.Voor nationale parken Heb dit van een amerikaan gekregen

Heb op internet gekeken Het is een pas voor 62 jarige of ouder.Maar ik denk dat de meeste forumlezers jonger zijn

Voor oudere forumlezers is dit wel interessant Je heb ook 50% korting op verschillende activiteiten (camping ,zwembaden enz.) Je moet wel kunnen aantonen. dat je zo oud bent.De pas is jouw eigendom

Uitgevoerig te lezen op internet

• Cees A

Waar heb je dat gelezen Hetty ? Kun je een linkje geven ?

Op de site van de National parkservice zie ik namelijk dat de Golden Age pass niet langer wordt verkocht (zie bijna onderaan de pagina, bij “Note” )

En de Senior Pass is er alleen voor US citizens van 62 jaar en ouder.

Betreffende pagina: ————> http://www.nps.gov/findapark/passes.htm

• hettyG

Hoi Cees

Op de site van Golden Age Pas. onder 3 de alinea staat voor burgers en permanenten inwoners van USA

Je moet wel bepaalde gegevens laten zien als je gebruik wil maken.

Maar misschien heb ik het niet goed begrepen Mijn engels is misschien niet zo goed Maar we redden ons prima

Zal aan hem vragen of deze pas nog geldig is.Hij ligt met zijn boot s'winters bij ons in de jachthaven

en gaat over 2 weken weer naar Amerika en komt in Mei weer terug(al 8 jaar)

Als ik iest meer weet hoor je het wel

gr h

• Cees A

Ik was in mijn vorige bericht vergeten om te linken naar de pagina die ik bedoelde. Ik heb de link nu toegevoegd aan mijn vorige bericht.

Ik vrees echter dat wij als Europeanen hier niks aan hebben.

Volgens die pagina wordt de Golden Age Pass niet meer verkocht en de Senior pass is alleen voor US citizens en dat zijn wij niet. (tenminste, ik niet)

Maar ………….. misschien heb jij andere info en dan hoor ik dat graag

• hettyG

Cees ik had dit ook gelezen Ik heb de amerikaan gesproken

Hij zegt dat deze pas nogwel wordt verkocht,maar alleen voor inwoners vanUS.

Hij had het ook over een State Pas voor Californie.Deze kost $10

(geldig van september tot mei )