rondreis

• jan v

Ruben en Roxana Schreef:

——————————————————-

> Wij hebben ook n rondreis gemaakt, die was als

> volgt:

> Las Vegas, grand Canyon, monument valley, Bryce

> Canyon, zion, deathvalley, yosemite en eindigen in

> San Francisco. Voor deze route hadden wij twee

> weken, en dat ging prima. Als jij drie weken de

> tijd hebt, zou je vanaf LA richting LV kunnen

> rijden, route zou ik niet weten. Dan anaf LV

> richting de grand Canyon, south rim richting Page,

> dan naar Bryce, dan Zion, deathvalley, yosemite en

> eindigen in SF. Tijd zat en genoeg te zien

> onderweg.

• jan v

Iedereen nog bedankt voor alle tips,de planning was om in juni te gaan,had gelukkig de tickets nog niet gekocht.

Wij hadden een paar overnachtingshotels op het oog,maar die waren al vol.Wij hebben nu besloten om volgend jaar te gaan en dan de reis uittebreiden naar 24of25dagen.En we hebben voor elke overnachting 2kamers nodig,de 2zonen willen nog een keer mee.ja jakost niks he.Heb nu alle tijd om het samen te stellen en ik denk dat Cees het wel weet,vliegtickets kun je dacht ik 11maanden van te voren bestellen toch?

gr. jan

• Cees A

Veel Boekingssites gaan inderdaad niet verder vooruit dan 11 maanden. Sommige zelfs niet langer dan 10 maanden. Probeer er maar eens een paar.

Als je de afgelopen maanden de prijsbewegingen hebt bijgehouden voor dit jaar heb je al een aardig beeld van de prijzen.

• Jet

“Wij hadden een paar overnachtingshotels op het oog,maar die waren al vol”

Ik heb zelf sterk de indruk dat sites als booking.com, hotels.com etc ons willen doen geloven dat de hotels vol zitten, alleen al om snel te boeken of een ander hotel via hun site te boeken, maar dat dat in werkelijkheid niet zo is. Ze hebben volgens mij gewoon een x aantal kamers in de verkoop en de rest gaat via andere sites dan wel via het hotel zelf. Als ik kijk op expedia.com kom ik dat soort waarschuwingen als “nog 1 kamer beschikbaar” nl niet tegen. Ik vergelijk zelf ook altijd de prijs op de site van het hotel zelf en als de prijs niets uit maakt, boek ik via de eigen site. De hotels hebben dat veel liever, hoeven ze geen commissie af te staan.

Om accommodatie te zoeken kan je ook via google zoeken op “accommodation gevolgd door de plaatsnaam” of “tourist info gevolgd door de plaatsnaam” dan vind je vaak ook nog leuke, kleinschalige dingen die niet op boekingssites staan. In jullie geval zou je daar bv ook accommodatie kunnen vinden in cabines, 2 bedroom-units (evt. met kitchenettes) oid ipv 2 hotelkamers, misschien wel zo gezellig.

• jan v

Is goede tip.Zat wel op booking.com te kijken,qwa aanbod,maar de Best western was ons in het verleden ook goed bevallen.Maar wou ook aan de noordkant van de grand canyon zitten en die is beperkt.We hebben nu de tijd om b.v. in san francisco op tijd te boeken,daar is de keus ,wat wij willen gauw vol.Kijk in las vegas kun je gerust wachten.Dit vind ik het leukste ,alle hotels op je gemak vergelijken.Je hoort onze route tezijnertijd.Gr.jan