rondreis

• jan v

Bedankt Cees voor je reactie,je hebt gelijk,wat betreft te weinig tijd voor bepaalde dingen,ga weer in dezelfde fout wat betrefyt onze vorige reis,benzelf chauffeur ,vandaar denk ierhalen van mensen die dat in een halve dag deden,vandaark.

met dag 1 wou ik na de landing omgeving ventura overnachten en in san francisco zijn we 10jaar geleden geweest,toen voor 3dagen en we hebben toen natuurlijk ook niet alles gezien,want met 2kinderen is het wat anders.

Denk wat makkelijk over yosemite park dus doe daar een dag bij,wou eigenlijk ook naar kings canyon,maar was niet zo bijzonder hoor ik in de commentaren.

vanaf las vegas naar springdale viavally of fire en dan de volgende dag voorzion n.p..

en dan naar tropic voor bryce n.p..blijf daar ook een dag,maar las ook verhalen van mensen,die dit park niet zo bijzonder vonden

en danvan tropic naar torrey voor het capital reef ,waar we ook een dag blijven-2nachten..

en de rest van de reis is wel logisch ,denk ik.

a;lvast bedankt

• Cees A

Weet je wat je eens zou moeten doen ? je zou eens een van-dag-tot-dag indeling moeten maken en dat hier plaatsen.

Zet er de te rijden afstanden en rijtijden volgens Google Maps bij (neem die tijden maar gerust flink wat ruimer)

Zet er ook bij wat je die dag zou willen doen.

Op zo'n schema vallen onvolkomenheden in je route veel eerder op.

Bijvoorbeeld zoiets. (ik hou nu even je 1e schema aan)

Dag 1: Vlucht Amsterdam - Los Angeles. Auto ophalen en rit naar hotel in Ventura. 106 km 1½ uur rijden.

Dag 2: Rit naar Monterey. 416 km 5½ tot 6 uur rijden. (wat je die dag nog meer wil (of nog kunt) doen mag je zelf invullen)

Enz. …………………………………….

Als je nu kijkt zie je meteen dat je “ritje naar je hotel” na je landing de eerste dag al meer dan 100 km is !!

Alsof je op Schiphol landt en dan een hotel in Eindhoven neemt ………………. :D

Je 2e dag moet je ook weer vol aan de bak met 416 km.

Het kan allemaal wel, maar echt veel tijd overhouden om onderweg te stoppen, te wandelen, of iets te bezoeken en te bezichtigen heb je natuurlijk niet.

Hou me te goede, alles wat ik hier schrijf is mijn persoonlijke mening en wat je er mee doet moet je zelf weten. 't is jouw vakantie en jouw vakantiegeld

Maar ik zou zeggen: Doe een beetje rustig aan, je bent op vakantie, niet op de vlucht ………………………………………….

• jan v

Je ,maarja dat is voor de meesten te duur,hebt gelijk,en trouwens heb even op de site ontdek amerika gekeken,en dan moet je eigenlijk 5a6weken gaan,maar je geld he.

stond trouwens mooie informatie over page en omgeving,prachtig daar,maar om dat in te passen word moeilijk.

ga van de week aan de gang met de informatie die ik heb.

bedankt Cees en goede jaarwisseling.

• Antony.

Je kan er gemakkelijk nog wat parken en attracties tussen voegen, zeker de eerste week. Door het tijdverschil van 9 uur ben je de eerste ochtenden rond 4 uur 's ochtends wakker en dan kan je lekker lange dagen maken, kan je veel kilometers vreten. Doen. Middagje Newyork erbij. Miami is ook leuk.

Have fun.

• alus

9000 km in iets meer dan een maand. Dat zou 300 km p/dag zijn. ! En dat elke dag. Dat zou zelfs een nog meer gedrogeerde Armstrong niet gepresteerd hebben.

• alus

Aan de kribbige reactie te zien, is deze Muriel nog niet naar de dopingkontrole geweest. Had er niet goed uitgezien voor haar. Ja inderdaad overdrijven is een kunst. Bij de nieuwe Rabobankploeg zoeken ze nog een Ronderenner. Zo goed als jij fietst niemand in Europa. Had jij altijd de wind in de rug, komt niet vaak voor als je van oost naar west fietst in de USA. Meestal heb je hem dan tegen. Maar dat maakt voor jou niets uit. Zo sterk ben jij. Bemoei je in het vervolg niet meer met onzinnige tips en fietswetenswaardigheden op dit forum.

• jan v

de tekst niet waard,zal wel uit de provincie kpomen,niks gewend met mannen denk ik,zal wel lesbo zijn

• Antony.

Topic is opgeschoond. Gelukkig.

Klimmer, laat ik het op een andere manier zeggen: je plan lijkt teveel op wat Amerikanen in Europa doen. Het bezoeken van 7 landen in 6 dagen. Dat lukt gewoon niet. Zelfs 2 landen in 6 dagen wordt een flinke klus.

In jouw plan ontbreekt het woord “genieten”.

• hettyG

zijn de berichten van Muriel weggehaald

Hij was zo grappig?????

• Ruben en Roxana

Wij hebben ook n rondreis gemaakt, die was als volgt:

Las Vegas, grand Canyon, monument valley, Bryce Canyon, zion, deathvalley, yosemite en eindigen in San Francisco. Voor deze route hadden wij twee weken, en dat ging prima. Als jij drie weken de tijd hebt, zou je vanaf LA richting LV kunnen rijden, route zou ik niet weten. Dan anaf LV richting de grand Canyon, south rim richting Page, dan naar Bryce, dan Zion, deathvalley, yosemite en eindigen in SF. Tijd zat en genoeg te zien onderweg.