Dag 2: LA - Monterey is bijna een hele dag rijden. Tijd om te stoppen en mooie plaatsen zoals bv Hearst Castle, Julia Pfeiffer state park, Point Lobos is er eigenlijk niet
Dag 4: Maar 1 dag in SF ? Het kan, als je geen stedenliefhebber bent, maar anders zou 1 dag extra niet verkeerd zijn.
Dag 5 en 6: Voor Yosemite reserveer je helemaal geen tijd. je rijdt er naar toe en de volgende dag vertrek je weer. Alleen al voor de highligts zou je er 1 dag langer moeten blijven..
Dag 8 en 9: Springdale (Zion) Ook hier weer slechts een halve dag voor Zion, want de volgende dag ga je naar Tropic (Bryce) Ook voor Zion zou min. 1 dag extra niet verkeerd zijn.
Dag 10: Wat je die dag gaat doen is onduidelijk. Er staat Tropic Zion, maar Zion ligt niet bij Tropic. Bryce ligt bij Tropic.
Dag 13: Van Torrey (Capitol Reef) naar de North Rim is ook weer (bijna) een hele dag rijden. Dat laat je te weinig tijd om iets van die North Rim te zien.
De gehele route maakt op mij een gehaaste en op bepaalde plaatsen onlogische indruk.
Je bent straks misschien overal geweest, maar of je ook tijd had om iets te zien betwijfel ik.
Misschien een beetje rare vergelijking, maar het het is net alsof je met je kinderen in 1 dag zowel Walibi als de Efteling bezoekt.
Het enige wat je op die dag doet is veel rijden en je hebt hooguit tijd om vanaf de parkeerplaatsen van die parken je kinderen te wijzen op de attractie's binnen het park.
Ik weet zeker dat je kinderen veel liever een hele dag in een pretpark zouden besteden om dan uitgebreid in alle atractie's te gaan dan van pretpark naar pretpark te racen en alleen vanaf een afstand eventjes naar de attractie's te kijken.
Begrijp je een beetje wat ik bedoel ?
Een Amerikavakantie is best duur. Ik vind het altijd zonde van het geld als men tijdens zo'n vakantie alleen tijd had om het dashboard van de auto te bezichtigen.
O ja, het antwoord op je vraag of “Moab er nog bij kan” luidt natuurlijk NEE. je route zit nu al te vol en voor Moab moet je zowiezo ook minstens 2 volle dagen inplannen
Begin eens helemaal opnieuw. Begin eens met je af te vragen waarom je eigenlijk naar een bepaald park gaat. Wat wil je er gaan doen en hoeveel tijd kost dat
Neem voldoende tijd om de dingen die je wil doen te doen.
Er mag best eens een wat langere rijdag tussen zitten naar een bepaald park of stad, maar realiseer je dan ook dat je op zo'n rijdag verder niks meer kunt doen.
Plan het dus niet zo dat je de volgende ochtend al weer weg moet want dan heb je in feite dat hele stuk voor niks gereden (zie de Walibi -Eftelingvergelijking)
Een goed hulpmiddel voor planning vind ik deze sites. Je vindt er veel informatie over wat er te doen is.
Alle nationale parken: http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
Alle andere bezienswaardigheden: http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html
Succes.