Bryce Canyon NP - Arches NP/Moab

• Dorien8

Beste Amerika kenners,

In oktober gaan mijn vriend en ik 3 weken naar Amerika, we gaan vanuit SF naar Las Vegas via de nationale parken. Ik heb al veel gehad aan de informatie op deze site.

Drie weken blijkt best beperkt in tijd dus we zullen keuzes moeten maken.

Nu had ik een vraag, is het mogelijk om in één dag van Bryce Canyon naar Arches NP/Moab te rijden? Ik heb als voorbeeldreis genomen SF - LV van LindagoesUSA (ook op dit prikbord). Wij zouden dan Capital Reef over willen slaan.

Als jullie naar deze voorbeeldreis kijken zouden we dan nog ergens iets kunnen overslaan?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet, Dorien

• Cees A

Deze reis bedoel je ? (ik heb er Capitol Reef al tussenuit gehaald)

Dag 1: Amsterdam - San Francisco

Dag 2: San Francisco

Dag 3: SF – Yosemite (346 km)

Dag 4: Yosemite

Dag 5: Yosemite

Dag 6: Yosemite – Death Valley (509 km)

Dag 7: Death Valley – Zion (476 km)

Dag 8: Zion

Dag 9: Zion – Bryce (143 km)

Dag 10: Bryce

Dag 11: Bryce – Moab (435 km) lange rijdag over 2 baans wegen. Advies: vroeg vertrekken !!!

Dag 12: Moab ( Arches)

Dag 13: Moab (Canyonlands en Dead Horse Point)

Dag 14: Moab – Monument Valley (230 km)

Dag 15: Monument Valley – Page (203 km)

Dag 16: Page (Antelope Canyon)

Dag 17: Page

Dag 18: Page – Grand Canyon (245 km)

Dag 19: Grand Canyon

Dag 20: Grand Canyon – Las Vegas (465 km via Hwy 66)

Dag 21: Las Vegas

Dag 22: Las Vegas – Nederland

Dag 23: Aankomst NL?

Van deze reis zou je dag 5 (Yosemite) en dag 17 (Page) kunnen laten vallen.

Realiseer je wel dat je nog maar 1½ dag over hebt voor Yosemite. Echt lange wandelingen kun je daar dan wel vergeten.

Dag 17 in Page zul je wat minder missen. In 1½ dag kun je alle belangrijke dingen in en rond Page wel zien.

Een ander punt is dat je vrij laat bent met plannen. Het is maar de vraag of je nu nog kunt overnachten in de nationale parken.

De capaciteit in die parken is beperkt en vaak al maanden van tevoren volgeboekt.

De kans is groot dat je voor je overnachtingen zult moeten uitwijken naar plaatsen buiten de parken.

Als je laat in october gaat moet je er rekening mee houden dat de Tioga Pass in Yosemite gesloten kan zijn.

Meestal gaat die Tioga pass ergens in november pas dicht, maar in jaren met vroege sneeuwval kan dat ook eerder zijn.

Als de Tioga pass dicht is kun je niet meer “binnendoor” via Death Valley naar Las Vegas. je moet dan helemaal zuidelijk via Bakersfield.

Voor meer tips over deze route zie: http://amerika.startpagina.nl/prikbord/15625089/15626561/re-route-sf—lv#msg-15626561

• Ada

Om de heel lange rit over 2-baanswegen van Moab naar Bryce te kunnen verkorten, dan je ook aan de (minder mooie, maar snellere) route denken,

I-70 west en vervolgens over Hwy 89 zuid, Hwy 12 oost. Veelal een 4-baansweg waar je sneller mag rijden, maar niet door zo'n mooie omgeving als de 2-baanswegen van Hwy 24 en 12.

• ikke

Moab - Bryce is goed te doen. Hebben wij ook gedaan. Avond er voor Arches in gegaan, direct de zonsondergang bekeken en de volgende dag op weg naar Bryce.

• LindagoesUSA

Hoi Dorien,

wij zijn net weer terug en behoorlijk tevreden over onze route. Hij is uiteindelijk wel iets anders is geworden dan in het bericht op het forum.

De hele dag in Bryce hebben wij bijvoorbeeld niet nodig gehad. We zijn op tijd vertrokken vanuit Zion en hadden aan de middag voldoende voor een flinke wandeling in Bryce, daar zou je dus een dag kunnen besparen. Misschien niet handig in combinatie met de lange rit naar Moab, wij zijn na Bryce doorgereden naar Capitol Reef (Torrey) en van daar via Horseshoe Canyon naar Moab.

In Page zijn we twee nachten (dus één volle dag) geweest, inderdaad voldoende voor beide Antelope Canyons (ik vond overigens de Lower, de onbekendere, veel mooier dan de Upper!)

Wat wij ook hebben gedaan, is een nacht korter bij Grand Canyon, een ruime middag vonden wij genoeg. Maar dat is denk ik een kwestie van smaak, ik heb ook van anderen gehoord dat ze er aan twee dagen nog niet genoeg hadden.

Ik was blij met de twee volle dagen in Yosemite en had ook graag twee volle dagen in Zion gehad. Veel te zien! Een extra dag SF (als je van steden houdt) is wat mij betreft ook de moeite waard. Maar je vroeg om mogelijkheden om de route in te korten ;-)

We hebben een paar langere reisdagen gehad, maar over het algemeen hebben we nergens haast hoeven maken en hadden we meestal ritjes van een uur of drie. Is ons goed bevallen!

Mocht je nog niet weg zijn, veel plezier nog met voorbereiden en natuurlijk met je reis!

• Cees A

Hoi Linda,

Mooi om te lezen dat je vakantie goed bevallen is.

Het is precies zoals je schrijft. De persoonlijke interesse bepaalt de tijd die je in een bepaald park doorbrengt.

Daarnaast is er nog zoiets als “het weer” . Als het pijpenstelen regent ben je ook snel uitgewandeld.

Allemaal factoren die je pas ziet als je er bent. Als je dan echter zo flexibel bent dat je een beetje kunt schuiven met dagen komt het allemaal wel goed.