visum

• sil69

Hallo,

Zo graag willen weten of het mogelijk is om vanuit Nederland alvast een visum aan te vragen voor Amerika. Ga naar Canada maar ben ook van plan om 1 week door Amerika te reizen. Ga met vriendinnen die in Canada wonen en die hebben al een visum. Om de wachttijd te besparen zou ik graag alvast een visum willen hebben voor Amerika, is dit mogelijk??

Alvast bedankt voor jullie reacties :-)

• Tina

Je hebt geen visum nodig volgens mij, alleen een ESTA formulier dat je digitaal kan aanvragen. Wij gaan rechtstreeks van Nederland naar VS, dus misschien is het wel anders vanuit Canada maar ik denk het niet.

• Cees A

Als je per se een visum wil hebben kun je dat aanvragen bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam.

Nederlandse inwoners die als toerist maximaal 90 dagen naar Amerika gaan hebben echter geen visum nodig.

Jij komt (via Canada) over land Amerika binnen en dan krijg je aan de grens een I94W formulier.

Dat formulier vul je in, men niet een deel van dat formulier in je paspoort, je betaalt (ik dacht 8 $) en je mag Amerika binnen. Da's alles

Vergeet niet dat in je paspoort geniete deel weer in te leveren als je terug gaat naar Canada, anders denkt men dat je illegaal in Amerika bent gebleven

Dat ESTA formulier, waar Tina het over heeft hoef jij niet in te vullen.

ESTA is alleen voor personen die door de lucht of over zee Amerika binnenkomen.

Jij komt over land Amerika binnen, dus jij hebt met ESTA niks te maken

• sil69

Dank je Cees voor je duidelijke uitleg!! Fijn weekend!! :)

• Cees A

Bedankt.

Jij een fijne vakantie in Canada en Amerika toegewenst.

• Tina

OK, bedankt voor de uitleg, wist ik niet.