Reis Niagara watervallen - Orlando Florida

• Debby Verbeek

Hallo allemaal

In september gaan we van de Niagara watervallen naar Orlando Florida rijden.

We hebben 3 dagen gepland in Washington. Is dit genoeg? Heeft iemand tips wat wel en ook wat juist NIET te doen in Washington.

We verblijven in Alexandria wat niet zo gek ver van Washington is.

Is Washington per auto te doen of wordt dit juist afgeraden en openbaar vervoer nemen?

Onze trip ziet er volgt uit

Niagara watervallen - 2 overnachtingen

Washington - 4 overnachtingen

door de Appalachian mountains naar:

Roanoke / Salem - 2 overnachtingen

Asheville NC - 3 overnachtingen

eenmaal uit de bergen dan

opelika korte stop/overnachting - 1 overnachting

Naar de kust van Florida in de pannhandle - Pensacola - 2 overnachtingen

St. Augustine (daar zijn we bekend) - 1 overnachting

En dan laatste stop voor verblijf van 8 dagen Orlando (ook hier zijn we bekend)

Ben benieuwd naar jullie Tips & Tricks!!

• Daan

Wij verbleven ook in Alexandrie en wij hebben onze auto in King Street geparkeerd en daarvandaan ging er een trein naar het centrum van Washington. Dit duurd 20 minuten. Makkelijk en goedkoop.

• Cees A

In 3 dagen kun je nogal wat zien van Washington.

De meeste bezienswaardigheden liggen aan of in de omgeving van de Mall.

Washington is, als je de spitsuren mijdt, goed per auto te bezoeken.

Rondom de Mall liggen vele parkeergarages. Parkeren kost over het algemeen tussen 15 en 25 $ per dag (met een paar uitschieters naar boven)

Op deze kaart staan de parkeergarages met prijs aangegeven: ——-> http://washingtondc.bestparking.com/index.php#1

Een andere manier om Washington te bezoeken is met de metro.

Als je een hotel neemt in de buurt van een metrostation zit je in no-time voor een paar $ in het centrum.

In Pensacola moet je zeker naar het National Naval Aviation Museum.

Dit museum laat de geschiedenis van de marineluchtvaart zien.

Meer info via deze link: ——-> http://www.navalaviationmuseum.org/

• maryde

De metro naar Washington is heel goed te doen. Een bezoek aan begraafplaats Arlington vind ik een must, kan ook met de metro of auto. Jaren geleden was ik er geweest en toen erg onder de indruk, in september was ik er weer, nog steeds indrukwekkend. Er werden tijdens ons bezoek verschillende militairen begraven ( Afghanistan), dat was aangrijpend, zelfs van een afstand maar drukt je met je neus op de feiten….

• Maria

De Niagara Falls kun je makkelijk in 1 dag bekijken, de kermis erom heen moet je vlug overslaan, met een hop onn hop off bus rij je langs de overige bezienswaardigheden, 50 kn terug richting grens ligt en mooi fort met een levend museum ±'

• Jet

Bekijk de watervallen vooral ook vanaf de Canadese kant, vanaf die kant vond ik ze een stuk indrukwekkender. Aan de Amerikaanse kant kan je tot aan de rivier lopen en sta ja op het niveau waar de watervallen naar beneden donderen.

Washington inderdaad alles rondom de Mall en natuurlijk alle memorialen die daar te vinden zijn en Arlington. En alle musea op de Mall zijn gratis, dus ook al ben je niet zo'n museumfan, voor niks kan je er altijd even snel doorheen lopen. Het museum waar dat vliegtuig hangt is zelfs voor cultuurbarbaren (niet dat jullie dat perse zijn, houd me ten goede) interessant, Cees jij weet vast de naam wel.

Bij Orlando hoort wat mij betreft ook een bezoek aan Kennedy Space Centre en een namiddag strand bij Cocoa Beach.

• Cees A

Ik denk dat je het Smithsonian National Air and Space Museum bedoelt. Inderdaad een aanrader

De toestellen die daar staan, of hangen, hebben stuk voor stuk geschiedenis geschreven.

• Jet

Yep, dat is 'm !

• Woody

Net terug van een trip door de oostelijke helft van de USA, van Boston via Cape Cod, NYC, Washington, Roanoke, Gatlinburg naar Atlanta. Voor wat betreft jouw deel van de reis vanaf Washington kan ik je melden dat wij in 2 dagen het meeste in Washington wel hadden bekeken. De eerste dag hebben wij de mall grotendeels per Segway bezocht. Naast dat dit een hele leuke manier is om te sightseeën bespaar je jezelf veel (loop)energie en tijd. Daarnaast geeft de gids/instructeur je de nodige informatie over de gebouwen waar je langskomt (o.a. het Witte huis, FBI building, het Capitol, Washington monument en het Lincoln Memorial + de diverse Smithsonian musea). Daarna hebben wij nog diezelfde dag hiervan enkele gebouwen en het Smithsonian National Air and Space museum nader bezocht waarbij de metro handig is om wat grotere afstanden snel mee te overbruggen.

Dag twee zijn wij naar de Arlington begraafplaats geweest. Inderdaad zeer indrukwekkend. Daar kan ook het graf van JF Kennedy (en gezin en broers) worden bezocht. Ook hebben wij bij het Pentagon het 9/11 memorial bezocht, niet ver daar vandaan.

Wij verbleven in een hotel in Pentagon City waar vanaf wij met een shuttle bus naar het nabij gelegen metrostation werden gebracht om zo per metro verder de stad in te gaan. Per auto de stad in wordt afgeraden i.v.m. de verkeersdrukte (met name tijdens de ochtend- en avondspits) en de beperkte en dure parkeergelegenheid in de stad.

V.w.b. de Appalachian mountains, als je de Blue Ridge parkway wilt rijden hou dan rekening met een langere reistijd (beperkte snelheid en vrij bochtig). Je kunt ook voor een deel de parkway rijden en onderweg afslaan naar de I 81.

In Roanoke zijn wij 1 nacht gebleven. Weinig interessants te beleven.