Florida

• Msstery

Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met Florida in de maand augustus? Wij willen een week naar Orlando en dan nog een week aan het strand.. Fort Meyers Fort Lauderdale.. Geen idee eigenlijk nog waar het

het leukst is.. Maar is het uberhaupt qua weer aan te raden?

Mvg,

• Antony.

Bloedjeheet, tropisch heet met in de namiddag vaak een flinke regen- of onweersbui.

Kijk eerst op welk vliegveld (Miami, Orlando, Tampa) je wilt aankomen en vertrekken, dat is bepalend voor de afstanden.

Vliegveld van Tampa is goed, ligt centraal. Eerst enkele dagen aan een strand bij bv Tampa of beter, St.Petersburg, dan naar Orlando, ben je alvast geacclimatiseerd en dan een lange rit naar Ft. Meyers. Prima stranden oa Sanibel, Lovers Key en het uitgaansleven in Ft. Meyers Beach.

Bedenk: afstanden zijn groot en de temperatuur is (vanuit de aircon wagen) bij het uitstappen slopend.

• Jet

Mocht je een andere maand kunnen gaan zou ik zeker een andere maand gaan, oktober, november, december (maar niet met kerst dan is het erg druk) is het weer een stuk aangenamer.

Wat betreft aanvliegen kun je ook kiezen om bv heen te vliegen naar Orlando en terug vanaf Miami of liever nog een kleinere airport bv Fort Lauderdale (als je die kant van Florida kiest als strandvakantie) of Tampa als je kiest voor de andere kant van Florida. Ik ben aan beide kanten diverse keren geweest, heb niet echt een voorkeur om eerlijk te zijn. Fort Lauderdale / Miami is leuk maar ook Fort Meyer of Clearwater Beach (bij St Petersburg) vond ik leuk en mooie stranden.

• Ada

Ofschoon de kans niet groot is dat je het meemaakt, maar het is wel midden in het orkaanseizoen.

• Msstery

Dank aan allen.

Helaas geen mogelijkheid voor een andere maand dus we zien wel.. Ik hoorde dat het erg warm is en dat het vaak s middags regent.. Nu ja, als Hollandse ben ik dat laatste wel gewend;-) Her Orkaan seizoen loopt tot sept.. wij gaan van 25 aug tm 9 sept.. hopelijk zijn ze dan al geweest..

En voor de rest gaan we vooral genieten! Beginnende 7 dagen Orlando en Disney dan door naar Fort Meyers en vandaar dwars oversteken naar Palm Beach. Terug vlucht vanaf Palm Beach. We gaan het ervaren.

Dank voor de reacties.

• Ada

Het orkaanseizoen loopt tot eind Oktober, maar nogmaals de kans dat je er een meemaakt is heel erg klein.