V.w.b. wijziging van bagageregels bij Icelandair per 01-04 geldt de datum van ticket-aankoop en niet de datum dat je vliegt.
Heb je je ticket voor 01-04 gekocht dan gelden voor jou dus nog de oude regels
Icelandair kijkt v.w.b. ruimbagage niet op een paar cm. Ik zou me dan ook niet zo druk maken over die 6 cm
Dat je met je ruimbagage niet boven het toegestane gewicht komt is veel belangrijker, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Mijn ervaring is dat Icelandair wel kritisch is op handbagage. In mijn beleving kritischer dan andere maatschappijen.
Bij mij zijn zowel afmetingen (past de handbagage in de mal die voor de balie staat) als gewicht al diverse malen gecontroleerd.
Vreemd, want ik heb maar een gewoon standaard Samsonite handbagagekoffertje dat qua afmetingen bijlange na niet aan de maximum maten voor handbagage zit.
Ik denk dat e.e.a. te maken heeft met de beperkte bergruimte in de Boeing 757 waar Icelandair mee vliegt.
En v.w.b. die vlucht met AA.
Als dat een voortzetting is van je Icelandairvlucht en alles is ook op 1 ticket geboekt dan gelden de bagageregels van Icelandair ook voor de AA vlucht.
Icelandair is in jouw geval wat men noemt “the most significant carrier” . (oftewel, de maatschappij waarmee je de langste afstand vliegt)
Als je beide vluchten zelf en apart hebt geboekt wordt het een ander verhaal.