Route SF - LV

• LindagoesUSA

Hoi allemaal,

In de voorbereiding op onze reis naar South West USA lees ik al een poosje op dit forum mee. Nu we een eerste route hebben opgesteld, ben ik ook maar zo brutaal deze aan de kenners hier voor te leggen.

Mijn vraag is: is deze route te doen? We willen best af en toe een langere reisdag, maar ook genoeg tijd om in de parken te kunnen wandelen en af en toe eens lekker rustig aan te doen.

We hebben drie weken de tijd, uit en thuis, en moeten misschien nog een dag inkorten (hangt af van de vluchten). Waar zouden jullie dat doen? Zou het bijvoorbeeld wat zijn om in één ruk van Bryce naar Arches te rijden en Capitol Reef over te slaan? Of is het iets om de tweede overnachting in Bryce over te slaan, omdat als je ’s ochtends uit Zion vertrekt, er genoeg tijd is om ’s middags Bryce te verkennen? En hoe zit het bij de Grand Canyon? Als je daar ’s ochtends op tijd bent en de hele middag daar spendeert, hebben we daar dan nog wel een extra dag nodig?

Kortom, graag commentaar en advies! Alvast heel hartelijk dank!!

Linda

Dag 1: Amsterdam - San Francisco

Dag 2: San Francisco

Dag 3: SF – Yosemite (346 km)

Dag 4: Yosemite

Dag 5: Yosemite

Dag 6: Yosemite – Death Valley (509 km)

Dag 7: Death Valley – Zion (476 km)

Dag 8: Zion

Dag 9: Zion – Bryce (143 km)

Dag 10: Bryce

Dag 11: Bryce – Capitol Reef (195 km)

Dag 12: Capitol Reef – Arches (235)

Dag 13: Arches

Dag 14: Arches – Monument Valley (230 km)

Dag 15: Monument Valley – Page (203 km)

Dag 16: Page (Antelope Canyon)

Dag 17: Page (Canyonlands)

Dag 18: Page – Grand Canyon (245 km)

Dag 19: Grand Canyon

Dag 20: Grand Canyon – Las Vegas (465 km via Hwy 66)

Dag 21: Las Vegas

Dag 22: Las Vegas – Nederland

Dag 23: Aankomst NL?

• Linda

Twee jaar geleden hebben wij een soortgelijk rondje gemaakt. Wij hebben destijds 3 nachten bij Grand Canyon verbleven, en vonden slechts 1 dag bij Bryce en Zion voldoende. Is kortom erg persoonlijk.

• Ada

Je kunt overwegen 1 dag minder Yosemite te doen. Als je 's ochtends op tijd vertrekt ben je diezelfde middag al in Yosemite.

Ook een hele dag Bryce - hoe mooi dat park ook is, misschien iets te veel. De afstand Zion-Bryce is in een ochtend te doen. De volgende dag eventueel nog wat bryce voordat je naar capitol reef rijdt. Ik zou Bryce-Moab zeker niet in 1 dag doen. Je komt een eind over een mooie 2-baans weg en je kunt niet opschieten.

De weg na Capitol Reef is erg mooi en je zal zeker vaak foto's willen maken.

Canyonlands dat je noemt ligt in Moab - dus in de buurt van Arches - en niet in Page. Misschien bedoel je iets anders rond Page?

In en rond Moab kan je overigens makkelijk 2-3 dagen doorbrengen.

Zowel dag 6 als 7 vind ik vrij zwaar qua rijden. Zeker op dag 6 heb je weer veel 2-baanswegen. Bovendien zal je onderweg toch ook willen stoppen, als pauze, voor foto's e.d.

• LindagoesUSA

Oh dat is dom, we hadden wel Canyonlands in de planning. Vergissing in de plaats …

Hoeveel tijd hebben we nodig in Page? Antelope Canyon is voor mij een must, maar wat is er nog meer te zien in Page? Anders zouden we wellicht na een ochtendbezoek aan de Canyon verder kunnen.

Hebben we een extra nacht in Moab voor Canyonlands.

Die twee lange reisdagen is inderdaad niet ideaal, maar we zagen zo geen prettige tussenstop. We nemen het denk ik maar voor lief, zitten dan nog in het begin van de reis, is het vast nog niet zo erg :-)

• Cees A

Ik ga grotendeels met Ada mee.

Een punt dat nog niet is besproken (of ik heb het grandioos gemist) is de periode waarin je gaat.

In de zomermaanden bijvoorbeeld kan het in Death Valley flink warm zijn. Temperaturen tussen 40 en 50 graden zijn overdag normaal.

Ook op andere plaatsen kan het flink warm zijn. (Moab, Page) temperaturen tussen de 30 en 40 graden zijn daar geen uitzondering in de zomer.

Je kan dan nog zoveel van wandelen houden, met die temperatuur ben je snel uitgewandeld.

Ik heb je route hieronder gekopieerd en mijn opmerkingen ertussen gezet.

Waar nodig geef ik links naar sites die meer info geven.

Dag 1: Amsterdam - San Francisco

Dag 2: San Francisco

Waar slaap je in San Francisco ? In het centrum of bij het vliegveld ?

Voor bezichtiging centrum is een centrumhotel beter, maar voor het vervolg van je reis is een airporthotel ook niet gek.

Vanaf het airport zit je in no time op de San Mateo bridge richting binnenland.

Dag 3: SF – Yosemite (346 km)

Dag 4: Yosemite

Dag 5: Yosemite

Wat Ada voorstelt, 1 dag Yosemite inleveren, zou ik laten afhangen van wat je allemaal wil gaan doen in Yosemite.

Fanatieke wandelaars kunnen zich namelijk best enige dagen vermaken in Yosemite.

Als je dat echter niet bent en je wil alleen wat korte wandelingen doen en wat uitzichtpunten bekijken zou je het kunnen overwegen.

Je zit toch niet in een weekend in Yosemite hoop ik ?

Weekends zijn extreem druk in Yosemite en de wegen in de nauwe vallei zitten dan totaal verstopt.

Ook de (schaarse) parkeerplaatsen lopen dan al snel vol.

Dag 6: Yosemite – Death Valley (509 km)

Flinke rit voor de boeg deze dag …………….

Je komt langs Mono Lake: ——> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/monolake/monolake.html

En opzij van Lone Pine liggen de Alabama Hills: ——-> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/alabamahills/alabamahills.html

Of je daar die dag tijd voor hebt is maar de vraag …………………………..

Dag 7: Death Valley – Zion (476 km)

Hou je er rekening mee dat je deze dag 1 uur moet “inleveren” ? Utah ligt in een andere tijdzone dan Nevada

Dag 8: Zion

Mooie en niet te moeilijke lange wandelingen zijn: Watchman trail, Emerald pool trails (lower, middle and upper) en als “cooling down” de riverwalk trail.

Met deze 3 wandelingen is je dag ver gevuld. http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/upload/HikingGuide.pdf

Als je van wat meer uitdaging houdt kun je Angels Landing doen, maar daar ben je zo ruim een halve dag aan kwijt.

Foto's Angels Landing trail: ———–> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/pictures/angelslandingtrail/angelslandingtrailfoto.html

Als je Zion in oostelijke richting uitrijdt heb je net na de tunnel een parkeerplaats. (let op !! het is echt METEEN NA de tunnel, mis 'm dus niet)

Vandaar start de Canyon Overlook Trail. Een korte, maar mooie trail die een mooi uitzicht geeft over de canyon.

Dag 9: Zion – Bryce (143 km)

Als je een beetje vroeg uit Zion wegrijdt heb je bijna een volle dag voor Bryce. Bryce is niet zo heel groot, dus die ene dag is genoeg

Ook hier ben ik het dus met Ada eens dat je dag 10 ergens anders zou kunnen besteden

Dag 10: Bryce

Dag 11: Bryce – Capitol Reef (195 km)

Dag 12: Capitol Reef – Arches (235)

Als je tijd hebt, rij dan langs Goblin Valley: ——> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/goblinvalley/goblinvalleystatepark.html

Dag 13: Arches

In Moab zou je best wat extra dagen mogen plannen. Bij Moab liggen Arches, Canyonlands en Dead Horse Point state park.

Tip: Wil je Canyonlands echt beleven, huur dan in moab een Jeep. Verhuurbedrijven hebben duidelijke routebeschijvingen va routes die je kunt rijden.

Wat dacht je bv van de Shafer trail:

http://www.youtube.com/watch?v=mxQzPk_QIY4

Dag 14: Arches – Monument Valley (230 km)

Je komt langs Goosenecks state park: ——-> http://www.utah.com/stateparks/goosenecks.htm

In Arizona krijg je je “verloren uur” weer terug.

Arizona ligt wel in dezelfde tijdzone als Utah, maar Arizona kent geen zomertijd (daylight saving time)

In de zomermaanden heeft Arizona dus dezelfde tijd als Nevada en Californie

Om het nog wat moeilijker te maken. Sommige indianenreservaten in Arizona hebben wel zomertijd ……………

Dag 15: Monument Valley – Page (203 km)

Dag 16: Page (Antelope Canyon)

Vergeet ook niet:

Horseshoe Bend: ————-> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/horseshoebend/horseshoebend.html

Lake Powell. Misschien een boattour ? ——-> http://www.lakepowell.com/tours.aspx

Dag 17: Page (Canyonlands)

Dag 18: Page – Grand Canyon (245 km)

Dag 19: Grand Canyon

Ook hier weer is de tijd die je in Grand Canyon national park wil besteden afhankelijk wat je er allemaal wil gaan doen

Dag 20: Grand Canyon – Las Vegas (465 km via Hwy 66)

Dat stukje route 66 dat je wil gaan rijden vind ik persoonlijk niet bijzonder. Het plaatsje Seligman is wel aardig, maar de rest van dat stuk route 66 zou ik overslaan

Dag 21: Las Vegas

Dag 22: Las Vegas – Nederland

Dag 23: Aankomst NL?

• hettyG

`Net wat Cees schreef.De temperatuur is in Death Valley erg hoog

Ik neem aan dat je met een auto gaat.Vraag even na of je midden in de zomer daar mag rijden

Met een camper mag je daar niet rijden.Wij willen volgend jaar ook naar Death Valley

Om daar te mogen rijden gaan wij al in April De temperatuur is dan beter.

Niet zo warm

• LindagoesUSA

Nuttige tips Cees! Dank!

We willen eind september gaan, waarschijnlijk vertrek in het weekend, dus dan zijn we doordeweeks in Yosemite. Goed om aan te denken inderdaad!

De tips die je geeft voor bezienswaardigheden langs de route gaan zeker mee op reis! Wat Route 66 betreft: we willen graag ergens de sfeer meepikken, Seligman is dus de beste plek begrijp ik?

We hebben nog geen hotels op het oog, maar met de korte tijd die we hebben in SF lijkt me een centrumhotel leuker.

Een dag minder in Yosemite wordt het denk ik niet. Een dag minder in Bryce wel, dan hebben we meer tijd in Moab. Een overnachting in Page zou ook nog een optie zijn, evenals wellicht toch een nacht minder bij Grand Canyon.

De lange ritten … we zijn ons er van bewust, maar zien geen alternatieven. Een enkele lange dag is geen ramp.

Heeft iemand trouwens ervaring met de verschillende reisorganisaties? We willen het liefst alles vooraf geregeld hebben, maar het moet niet de hoofdprijs kosten. Als ik sommige pakketten bij Arke en dergelijke zie, lijkt dat goedkoper dan zelf een vlucht, auto en vervoer regelen. Geldt dat ook als je zelf een reis samenstelt?

• Cees A

Het bedoelde stuk route 66 tussen Kingman en Seligman is gewoon een 2 baans weg door (grotendeels) onbewoond gebied.

Soms zie je langs de weg een vervallen of half afgebroken oud motelletje of restaurant. (misschien bedoel je dat met “sfeer” ? )

Ook het landschap waar dat stuk route 66 doorheen loopt is niet echt bijzonder. Tijdens je trip kom je door oneindig veel mooiere gebieden.

Gebruik Google streetview maar eens om de route te bekijken. Zet het “poppetje” van Google streetview maar eens hier en daar op die weg, dan zie je wat ik bedoel.

Een uitzondering op bovenstaande is het plaatsje Seligman.

In dit plaatsje is alles nog een beetje in de “oude stijl” , rijdend door de hoofdstraat krijg je een idee van hoe Route 66 vroeger geweest is.

V.w.b. de hotelkeuze in San Francisco, da's persoonlijk.

Ik persoonlijk neem in SF altijd een airporthotel. In Milbrae zitten vele hotels en noordelijk van het airport zit ook een hele “kluit” hotels.

De redenen waarom ik dat doe:

Hotels in het centrum zijn een stuk duurder dan hotels in de omgeving van de airport.

Van airport naar centrum is het (maar) ongeveer 15 tot 20 min rijden met de auto.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen uitgaansfiguur ben en dat het “nachtleven” van SF mij weinig boeit.

Als jullie wel van dat nachtleven willen proeven kun je natuurlijk beter in het centrum een hotel zoeken.

Een andere persoonlijke keus is een kant-en-klare pakketreis boeken, alle onderdelen los zelf boeken of op de bonnefooi reizen.

Grootste nadeel van de meeste kant-en-klare pakketreizen is dat men je in een te korte tijd te veel wil laten zien.

Resultaat van zo'n reis: Je bent overal geweest maar je hebt geen tijd gekregen om iets te zien.

Als je voor zo'n pakketreis kiest kijk dan goed uit of het geen route is waarbij je alleen het dashboard van je huurauto ziet

2e mogelijkheid is zelf een route samenstellen (zoals je al hebt gedaan) en dan een reisbureau de tickets, de huurauto en de hotels laten boeken.

3e en in mijn ogen de beste mogelijkheid: Gewoon alles zelf boeken.

Probleem waar je bij zelf boeken tegenaan kunt lopen is dat accomodatie's in de nationale parken meestal lang van tevoren zijn volgeboekt.