Mount Washington, New Hampshire

• Tina

Misschien wel een rare vraag, maar heeft iemand een idee hoelang eigenlijk nodig is op de top van Mount Washington? Wij willen nl. niet zelf rijden, dus dan moeten we met een busje of een trein. Nu is de trein best duur in vergelijking met het busje. Met het busje krijg je 30 minuten boven voordat je weer naar beneden moet en met de trein 1 uur. Ik vraag me alleen of of 30 minuten wel voldoende is. Ik ben wel benieuwd, dus als iemand daar wel eens is geweest, dan hoor ik het graag.

• WK

Ik denk dat je al geweest bent…

Ik ben daar zelf in oktober 2010 geweest met het treintje. We gingen helaas maar tot halverwege, vanwege het mistige koude weer. Wij mochten dan ook niet uitstappen. Wel erg mooi daar, diverse vossen zien rondlopen.:)

• jona

30 minuten is genoeg, zeker als het koud is en hard waait.Maar wel de moeite om heen te gaan.

• Bianca

Hoi Tina,

Net terug van Oost Canada/USA en ook Mt Washinton aangedaan.

Wij zijn met de guidedtour gegaan omdat we met een camper rondreisden. Treintje vonden we iets te prijzig maar zal het geld ook zeker waard geweest zijn.

Wij hadden een super mooie dag, en konden aan de top wel 50 mijl verkijken vertelde de gids. Je krijgt dan een half uur maar dat is goed te doen.

Als je zelf rijd kan je zolang als je wilt boven blijven, maar dan moet je wel boven zien te komen, wij zagen op de terugweg naar beneden een auto vastzitten in de greppel aan de kant en die kon er niet zelf uit, dus de takel kon komen. En met z'n guiden tour zie je echt veel en kan je goed alles bekijken wat de gids je verteld.

Als we de dag erna hadden gegaan hadden we ook niks gezien want het was mistig die dag, dus echt mazzel hebben.

Zeer de moeite waard geweest.

Groet Bianca