Gister na aankomst in Portland,OR (veel lege stoelen) naar de Walmart om de auto van een nette Hertz auto (krimpen die tegenwoordig?) in een rijdende voorraadkast te transformeren. Bij de kassa werd voor het eerst (aan mij) gevraagd: de 3 cijfers security code van de AMEX achterkant. Moet zelfde strikvraag zijn als de 5 cijfer ZIP code bij de benzinepomp.
Dus de 1e 3 (van de 4) van de voorkant en dan de laatste 3 en toen werd mijn ID voor de 2 keer gevraagd.
Hulpvaardige kassier die mij op de achterkant een 3 cijfer code aanwees die ik nog nooit had gezien (na de laatste 5 posities van mijn CC nummer). En toen werkte het.
Ik zag net een eMail met waarschuwing van AMEX fraude voor hun aanvullende controle op mijn kaart. En dat kon tijd kosten. Ik kon ook even bellen naar Amex fraude tussen 08:00 en 17:15 (dat is hier 23:00-08:15!) Bestudeer dat 3 cijfer achterkant nummer voor je van huis gaat!
Natuurlijk heb ik per email aan Amex gevraagd waar zij dit gepubliceerd hebben. Ik zal het antwoord posten. Van de “benzinepomp ZIP” heb ik dat na dik 10 jaar nog niet binnen.