Rondreis Portland-Los Angeles

• TonyVegas

Hoi,

In september willen we graag weer een rondreis maken door Amerika. Deze keer willen we starten in Portland en eindigen in Los Angeles.

Ik heb onderstaande route gemaakt en heeft er iemand tips en aan/opmerkingen?

San Francsico en Los Angeles hebben al meerdere keren bezocht, dus vandaar dat we daar niet veel dagen voor willen gebruiken. Ook Lake Tahoe hebben we al gezien en kunnen evt. overslaan.

Verder reizen we met z'n 4en ( 2 kleine kinderen) en een huurauto.

Dag 1.   Aankomst Portland

Dag 2.  Portland

Dag 3.  Portland - Hood River

99 km - 1.30 uur

Dag 4.  Hood River -Prospect

453 km - 5.24 uur

Dag 5.  Crater Lake NP

100 km

Dag 6.  Prospect - Crescent City

231 km - 3.23

Dag 7.  Crescent City - Eureka

131 km - 2.19 uur

Dag 8 + 9. Eureka - Mineral

298 km - 3.59 uur

Dag 10. Lassen Volcanic NP

Dag 11.  Mineral - South Lake Tahoe

296 km - 3.55 uur

Dag 12.  South Lake Tahoe

Dag 13.  South Lake Tahoe

Dag 14.  South Lake Tahoe - San Francisco

302 km - 3.27 uur

Dag 15.  San Francisco

Dag 16.  San Francisco

Dag 17.   San Francisco - Monterey

179 km - 2.07 uur

Dag 18-19-20 Monterey - Los Angeles

673 km - 7.36 uur

Dag 21. LA

Dag 22. Terugvlucht naar Nederland 

• Cees A

De route is goed te doen. Weinig opmerkingen wat dat betreft.

Er zitten wel een paar dagen bij met veel km, maar dat zul je zelf ook wel weten. Een extra dagje voor de kustweg tussen SF en LA zou misschien niet verkeerd zijn.

Alleen ……….. Je schrijft eerst dat je San Francisco en lake Tahoe al hebt gezien en eventueel kunt overslaan en vervolgens plan je 2 dagen LT en 2 dagen SF.

Is het de bedoeling dat je deze dagen als “reserve” gaat inzetten op plaatsen waar je langer wil blijven ?

Of ga je alle overnachtingen van tevoren vastleggen zodat je vastzit aan je schema ?

Overnachtingen in Prospect en Mineral zou ik overigens (als je per se in die plaatsen wil overnachten) zowiezo wel reserveren. Er is daar niet echt veel overnachtingsruimte

• jona

Als je Lake Tahoe en San Francisco al kent waarom gebruik je de ruimte die je hebt dan niet voor Yosemite met op weg daarheen een stop in Columbia state park. Afhankelijk van de leeftijd van je kinderen kan dat voor hen heel leuk zijn, goudzoeken, ritje met de post koets.

In Montery is een mooi aquarium.

En de boardwalk in Santa Cruz met rollercoasters etc is met kinderen ok leuk. Ook vanaf de pier daar zijn zeeleeuwen vaak te zien.

• TonyVegas

Hoi Cees,

Bedankt voor je reactie. Het klopt inderdaad dat ik SF en Lake Tahoe als reserve erin heb gezet.

Het gedeelte tot Lake tahoe is voor ons helemaal nieuw, dus als het ons bevalt kunnen we die dagen daarvoor extra gebruiken.

We willen van te voren niks boeken om toch de vrijheid te hebben.

De plaatsjes prospect en Mineral zijn willekeurig gekozen aangezien ze dicht bij de NP's liggen. Heb jij daar andere ideeën over?

Alvast bedankt.

Gr.

Ton

• TonyVegas

Hoi Jona,

Bedankt voor je tips. Wat betreft Yosemite daar zijn we al 2 keer geweest dus ook die hoeft voor ons ook niet perse.

Onze kinderen zijn 2 en de andere is pas een 1/2 jaar. Dus we willen even hoe het gaat met het rijden en met het weer.

Lake Tahoe pakken we in principe alleen mee als het daar lekker weer is en als we tijd over hebben na de eerste 2 weken.

Gr.

Ton

• Cees A

Ik heb daar inderdaad andere ideeen over, maar dat heeft voornamelijk te maken met de manier waarop ik door Amerika reis.

Net als jullie boek ik zo min mogelijk van tevoren.

Eigenlijk net als jullie wil ik de mogelijkheid open houden om te improviseren of om m'n route aan te passen aan weersomstandigheden.

Qua overnachtingen ben je dan gebonden aan plaatsen die wat verder van (nationale) parken en die (veel) meer hotelruimte hebben.

V.w.b. Crater Lake werd dat in ons geval Klamath Falls (in dit plaatsje liggen vele hotels)

V.w.b. Lassen werd dat Redding (1e nacht) en Red Bluff (2e nacht)

Redding en Red Bluff liggen beide tegen Interstate 5 en in beide plaatjes stikt het van de hotels in alle soorten, maten en prijsklassen.

Redding ligt ook gunstig als je van Eureka komt. (slechts 2 ¾ uur rijden) heb je die dag nog mooi tijd voor ….. http://humboldtredwoods.org/

Voordeel van plaatsen als Klamath Falls, Redding en Red Bluff:

Hotels in zo'n plaats zijn een flink stuk goedkoper dan hotels of lodges in of vlakbij een nationaal park.

In dat soort plaatsen is ook de keus in restaurants veel groter, er zijn shoppingmogelijkheden en voor de avonduren is er gemakkelijker vertier te vinden.

Nadeel: Het is natuurlijk altijd wel wat verder rijden (Klamath Falls ligt op een uurtje rijden van Crater Lake en Redding en Red Bluff liggen op iets meer dan een uurtje van Lassen)

• Ada

Het is weer wat jaren geleden dat wij bij Crater lake waren. Niet al te ver hier vandaan - noordelijk van Prospect - hadden wij toen een cottage gehuurd in Union Creek.

Eenvoudig, maar schoon en veelal met eigen keuken e.d. restaurant en winkel waren aanwezig.

http://www.unioncreekoregon.com/

Als je van Prospect naar Eureka rijdt bezoek dan zeker Redwood NP en wandel daar wat rond.

Afhankelijk van wanneer je gaat is Lassen NP of helemaal of alleen in het zuiden open. Als je de kans hebt rij dan het park voor noord naar zuid door.

Na Eureka zou je dan bijv. In redding kunnen slapen en ook nog een een tochtje naar de Shasta dam kunnen maken.

Van Redding via Burney naar de noord ingang. Zover ik mij herinner was er in Mineral nauwelijks slaapacoommodatie, wij zijn doorgereden naar Susanville.

Als je Lake Tahoe toch al kent, waarom na bijv. 1 nacht niet meteen doorrijden naar San Francisco.

Gewonnen dag(en) kan je besteden in bijv. Legoland, ten zuiden van Los Angeles. http://california.legoland.com/

Jammer is dat de Avenue of the giants met de mega grote Sequoa's ten zuiden van Eureka niet in jullie schame past.

Ik vind overigens dag 4 met 2 kinderen wel een lange rit. Probeer het te beperken tot ca. 300 of max. 400 km. km per dag.

• TonyVegas

Hoi Ada,

Bedankt voor je tips. Ik zal ze zeker meenemen in ons reisschema.

Wat betreft het rijden kijken we het gewoon aan. Dag 4 is inderdaad een lang stuk, maar daar kunnen we evt ook 2 dagen over doen. Lake Tahoe pakken we alleen mee als we tijd overhebben en het weer daar goed is.

Ik kan alleen niet goed uitvogelen waar de avenue of THE Giants precies ligt. Misschien kunnen we die ook nog meepikken. Ziet er inderdaadheel mooi uit.

Gr.

Ton

• Cees A

Avenue of the Giants doorkruist Humboldt Redwood state park.

Als je op die link in m'n vorige bericht had geklikt had je onderaan een verwijzing naar de Avenue of the Giants gezien.

Maar ………… hier is nog een ander linkje: http://avenueofthegiants.net/

Of ……….. in het Nederlands: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/avenueofthegiants/avenueofthegiants.html

• Jet

Wat mij opvalt is inderdaad ook de hoeveelheid dagen die gepland staan voor het stuk waar jullie al geweest zijn. En dan relatief weinig voor het gebied waar jullie nog niet geweest zijn.

Dan vraag ik me ook af waarom jullie, als jullie er toch al geweest zijn, zover zuidelijk willen rijden in een one-way route (met extra drop-off kosten) ?

Wat ik nl. jammer vind is dat jullie vanaf Porland door het binnenland naar Crater Lake rijden, niet dat het niet mooi is, in tegendeel, maar de Oregon kust is zo waanzinnig mooi dat het jammer is dat jullie daar niet komen. En andere vraag is waarom jullie niet Washington State meepakken ipv naar het zuiden, tussen Seattle en Portland is ook zoveel moois te verkennen. maar misschien zijn jullie daar ook al eens geweest.

Mochten jullie de vlucht nog niet geboekt hebben kun je overwegen om een rondje Washington en Oregon te doen en te vliegen op Seattle of Portland, whatever goedkoper is.

Het stuk Hood River - Crater lake zou ik zeker in 2 stukken verdelen, aannemende dat jullie via Madras en Bend willen rijden. Dit is een prachtige route, maar niet snel. En jammer als je dat in 1 dag doet. Het gebied net onder Bend, Deschutes is erg mooi. Er zitten enorm veel campings, of er hotels zijn weet ik niet, maar google “accommodation en deschutes” en je vindt vast het e.e.a. Er zullen vast wel cottages oid verhuurd worden, net zo leuk, zo niet leuker dan een standaard hotelkamer. Bij Crater Lake overnachten wij bij Diamond Lake, vlak bij de ingang van het park, ook op een camping, maar in de omgeving zagen we erg veel vakantiewoningen. Mocht het budget het toelaten: de lodge in Crater Lake NP ligt schitterend, zo'n mooi uitzicht…….

Wij brachten trouwens met gemak 1,5 dag door met rondrijden rondom het Lake, wat korte wandelingen en de boottocht.