Inmiddels is het alweer een tijdje geleden maar begin augustus heb ik deze treinreis gemaakt en ik wil op dit prikbord laten weten dat deze treinreis voor mij een van de hoogtepunten van onze rondreis door het westen van de VS was.
Ja, het duurt best wel lang, wij hebben zowel heen als terug de trein genomen , een enkele reis duurt ongeveer 3 1/2 uur, maar er is zoveel te zien en je ziet het gebied toch op een andere manier dan in de auto.
Je gaat echt door een schitterend natuurgbied, af en toe rij je zo langs een afgrond en het is ook een hele belevenis in de trein. Er is een vrijwilliger die vertelt over het gebied waar je door heen rijdt; een vrijwilliger die je kan vertellen over de trein, met name de locomotief, je praat met wat mensen in de coupe, kortom de tijd vliegt.
Wij hadden van te voren plaatsen besproken in de open air gondola en dit vonden wij schitterende plaatsen. In augustus zat de trein vol en hoorden we van diegene die we spraken, dat zij ook gereserveerd hadden, maar wellicht is dit in andere tijden niet noodzakelijk.
De trein schijnt ook in de winter te rijden en dat lijkt me ook geweldig..
Je hebt zo'n 2 uur de tijd in Silverton en dat was voor ons voldoende om het plaatsje te bekijken. Nu moet ik wel zeggen dat wij zelf onze lunch mee hadden en dat scheelde. Er zijn voldoende restaurants in Silverton, maar als er een trein stopt dan kan men wel bedenken dat het toch wel even duurt voor je iets te eten hebt. Wij hadden het zonde van onze tijd gevonden als wij in Silverton alleen maar op onze luch hadden moeten wachten. Mocht je twijfelen over deze reis, ik raad het aan, maar uiteraard is dit mijn ervaring. Denk er wel aan dat je een bril meeneemt om je ogen te beschermen, want dat is echt nodig.
Vriendelijke groet, Marja