Pinnen in Amerika met Rabopas

• Cees A

Rabobankklanten kunnen vanaf 1 juni buiten Europa alleen pinnen als ze daar zelf voor kiezen.

De bank gaat passen standaard blokkeren voor gebruik buiten Europa.

Klanten kunnen de blokkade opheffen en de pinmogelijkheid per werelddeel tijdelijk aanzetten.

Bron: Teletekst

• Maria

Voorstaande is juist, de Rabo bank wil het skimmen weren, de blokkade is eenvoudig op te heffen.

Tip : neem bankpassen mee van 2 verschillende banken

• Jet

“Tip : neem bankpassen mee van 2 verschillende banken”

Op zich een goede tip, maar als 1 daarvan van de Rabo is moet je toch van tevoren zorgen dat die blokkade eraf is anders kan je die pas nog niet gebruiken…….

• Maria

Jet Schreef:

——————————————————-

> "Tip : neem bankpassen mee van 2 verschillende

> banken"

>

> Op zich een goede tip, maar als 1 daarvan van de

> Rabo is moet je toch van tevoren zorgen dat die

> blokkade eraf is anders kan je die pas nog niet

> gebruiken…….

De tip was al tot ons doorgedrongen mede door de plaatselijke Rabobank :)

• Svenn

Van Rabo krijg je een brief of de blokkade al of niet is aangebracht.

Deblokkeren hoeft alleen als de blokkade daadwerkelijk is aangebracht.

Bij mij dus niet “omdat ik de afgelopen 2 jaar de pinpas buiten Europa had gebruikt”

• VideJo

Bij mij hetzelfde. Frequente reiziger . . .

• Maria

Alle raboklanten hebben inmiddels bericht gekregen over de blokkering van de betaalpas en hoe ongedaan te maken

• Jet

Ja, en ik begrijp niet wat de Rabo hiermee wil bereiken.Het skimmen gebeurt juist niet daar maar hier (die AH in Badhoevedorp om maar een grote skimparty te noemen) en het leegroven gebeurt in het buitenland, met name Oostblok, maar daar hebben ze jouw bankpas helemaal niet voor nodig. De oostblok landen waar de meeste van die criminele bendes vandaan komen die landen bevinden zich gewoon binnen het Europa vd Rabo en dus kunnen die lui daar gewoon doorgaan met plunderen.

Rare gewaarwording hoor, als je gewoon in Nld bent en je bankpas gewoon in je portemonnee hebt zitten en er bij een geldautomaat in Roemenie een paar honderd euro van je rekening wordt gepind…….

• Ada

Skimmen komt wereldwijd voor, niet alleen in Europa.

Onlangs werd de pas van een kennis geskimd in New York, afschrijvingen kwamen uit Puerto Rico.

Een andere kennis overkwam dat in Mexico, afschrijvingen kwamen uit Spanje.

Het is helaas nauwelijks te voorkomen.

• Cees A

Vroeger had Rabobank de Europas, maar daarmee kon je op het laatst zo ongeveer in de hele wereld pinnen.

Nog niet zo lang geleden wijzigde men de naam van de Europas in Wereldpas.

Nou, die naam schept natuurlijk verwachtingen van meer mogelijkheden en zo ………………………

Maar wat gebeurt er ……………………….. De mogelijkheden worden (standaard) weer zoals ze 25 jaar geleden waren.

Raar soort humor van Rabobank ……………….