amerika 2

• hettyG

Wat weten sommige personen veel van Amerika en Canada

Ik kreeg een idee dat ze ieder jaar daar naar toe gaan of daar wonen

Of .kijken jullie in de vele boeken die jullie hebben

Vele mensen zullen daar plezier aan hebben Tenminste ik wel

Je steek er heel veel van op

Hoor het wel

• Ada

Tegenwoordig niet meer zo vaak, (er zijn meer mooie landen) maar tot ca. 4-5 jaar geleden inderdaad heel regelmatig.

Soms zakelijk, vaker prive, waardoor vaak meermaals in 1 jaar. Wel daarna altijd het amerikaanse nieuws en informatie blijven volgen.

Door de vele (soms overdreven en irritante) beveiligsheidsmaatregelen voel ik mij helaas wel wat minder welkom in de USA.

• Ton

Wat weten sommige personen veel van Amerika en Canada

ja Hetty dat kan, want er zijn een groot aantal Nederlanders die regelmatig naar Canada en/of Amerika gaan met vakantie.

Zo'n vakantie is niet direkt goedkoop, maar in vergelijking met dure vakantiehuizen in zuid Europa valt dat toch wel mee.

Wij proberen zelf om het andere jaar naar Canada en/of Amerika te gaan, het ene jaar een duurdere vakantie en het andere jaar een goedkopere vakantie.

Vroeg boeken is hiervoor wel een must, aangezien in Amerika en Canada gewerkt wordt met flexprijzen.

Vroegboeken is goedkoper dan op het aller laatste moment. Prijsverschillen voor campers lopen op van euro 40 tot euro 100 per dag en niet te vergeten de prijsverschillen op de vliegtarieven.

Ton

www.truton.info

• jona

Het geluk hebben dat er familie woont, maakt het makkelijker maar daardoor trekt het ook meer.

• Cees A

Hetty schrijft: Ik kreeg een idee dat ze ieder jaar daar naar toe gaan

Voor wat mij betreft klopt bovenstaande zin aardig.

Amerika trekt me overigens meer dan Canada.

Ik heb in 3 lange Canadareizen Canada van oost naar west en van noord naar zuid doorkruist.

Ik heb me er best vermaakt, maar Canada is voor mij, simpel gezegd, een land van bossen-bergen en meren.

De ene streek heeft wat hogere bergen, de andere grotere meren of meer uitgestrekte bossen, maar (voor mij althans) is het dat dan wel zo'n beetje.

De afwisselingen en contrasten in Amerika zijn veel groter dan in Canada.

Het canyonlandschap van Arizona / Utah is totaal anders dan het tropische Florida of het beboste noord westen.

New England niet te vergelijken met Californië

Yellowstone is uniek. Net zoals nationale parken als Death Valley, Grand Canyon, Bryce, Arches enzovoorts.

• hettyG

Wat Cees schrijft komt aardig overeen met mij

Wij zijn niet zo vaak in Canada en Amerika geweest.

Alleen het westen en het noorden van Canada op weg naar Alaska

Het land is veel groener en heel veel meren

Op zich erg mooi.Maar Amerika heeft meer contrasten van landschappen

De canyons ,de bossen in het noord westen

Amerika heeft veel meer nat.parken Ieder met zijn eigen schoonheid.

Maar jullie weten zoveel hier over te vertellen

Alleen vind ik de canadese mensen vriendelijker dan de amerikanen

maar ik kom voor het mooie land(schappen)

Het gevoel kreeg ik dat jullie er vaak komen

• Antony.

Vanaf 1990 regelmatig van 6 tot 12 weken in de USA geweest. Heb er in totaal meer dan een jaar rondgereisd, vnl de westkust vanaf Tijuana in Mexico tot Jasper in Canada. Altijd op de bonnefooi met alleen de tickets en een huurwagen van tevoren geregeld.

Ook Florida vele malen bezocht, maar vnl in de kerstperiode en in 2011 in feb en maart.

Hawaii 2 keer een periode van 6 en 7 weken rondgetrokken.

Al die periodes vnl kamperend doorgebracht. Heeft soms zijn nadelen, maar je zit vooral in de mooiste natuur en niet in een onpersoonlijke en gehorige motelkamer.

De eerste keren spitte ik de reisgidsen nauwgezet door met daarnaast altijd een gedetailleerde kaart. Nooit een van te voren uitgestippelde route, nooit ergens gereserveerd. Ja, ik houd van het onverwachte, het onvoorziene. Ik heb dan ook de meest gekke, absurde, lachwekkende, mooie ontmoetingen. Voorbeeldje: was een aantal dagen in Santa Barbara: de finales van een beachvolleybalcompetitie met een prijzengeld van een half miljoen, vervolgens een diner op de Wharf met de zeehonden blaffend onder je voeten, gevolgd door een free-concert op het strand met Casey & The Sunshine Band.

Of je doet de was in de laundry en je ziet op een poster een concert aangekondigd van Diane Ross. 's Avonds naar een fantastisch concert geweest.

Of in Florida zit alles vol rond Cape Kennedy, lukt het toch nog om een plek te krijgen voor je tentje met zicht op de Cape. In de namiddag de lancering van de laatste Spaceshuttle gezien. Enkele dagen er na op een cruiseschip gestapt voor 5 dagen naar de Bahamas. Die cruise had ik ergens onderweg in Key West geboekt, dus ook niet van tevoren in Nederland.

Heb ook een aantal artikelen geschreven en gefotografeerd voor grote reisbladen, waarbij het niet gaat om gortdroge info die in elke reisgids is terug te vinden, maar om juist die ervaringen die je van tevoren niet kunt plannen, maar die je onverwachts tegenkomt en die een verhaal levendig maken. In mijn bagage heb ik dus altijd een camera en een agenda om nauwgezet mijn notities te maken. Shampoo kan ik missen, evenals zeep, maar zonder notitieblok voel ik me doodongelukkig.

Wie reist en schrijft ziet meer! En dat doe ik al tientallen jaren met mijn echtgenote, die momenteel (even) flink gehandicapt is door chemo's, maar ook dat komen we teboven. Nog plannen genoeg om uit te voeren. En dat doen we. Rustig de draad weer op pakken, binnenkort twee maanden naar Frankrijk, lezen, schrijven, schilderen en fotografie en na de zomervakantie weer ver weg.

• daisyg

Antony, wat super gaaf! Zoveel gezien al. Klinkt als een goed leven. Behalve op dit moment :( Heel veel sterkte ermee!

En bedankt voor alle info, daar hebben mensen veel aan! Top, ga zo door :)

(ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt)