het weer in de grand canyon

• raatje

Wij vertrekken volgende week voor drie-en-halve week naar USA om met een camper van Las Vegas naar LA te reizen. Het is de bedoeling om van Las Vegas door te reizen naar de Grand Canyon en daarna naar Brice en Zion. Echter, de weersvoorspellingen zien er niet veelbelovend uit! Wij verwachten 28-29-30 april in de Grand Canyon te zijn, maar als we de voorspellingen mogen geloven, is het er dan koud, regenachtig en bewolkt. Hetzelfde geldt voor Brice en Zion. Stel dat deze voorspellingen uit gaan komen, hoe zinvol is het dan om deze parken te bezoeken?

En als het niet zinvol is, houden wij ons aanbevolen voor suggesties voor een andere route.

Alvast bedankt!

• Cees A

Koud is vrij normaal in deze tijd van het jaar. Grand canyon ligt vrij hoog.

Temperatuur kan zo maar 15 tot 20 graden schelen met het lager (en zuidelijker) gelegen Phoenix.

Wat bewolking lijkt me ook niet direct een reden om alles om te gooien.

V.w.b. die regen. Moeilijk, zeg maar gerust onmogelijk, om 10 tot 15 dagen vooruit te voorspellen of en hoeveel regen er gaat vallen.

Ik zou me voorlopig nog niet zoveel aantrekken van die sombere voorspellingen.

Trouwens …………. Op http://www.weather.com/weather/tenday/USAZ0088 zijn die voorspellingen helemaal niet somber.

In de 10 dagen dat men bij the weather channel vooruit kijkt zie ik alleen maar mooi weer ……………………….

• hatolex

Wij waren er eind mei enkele jaren geleden en toe we vertrokken uit Flagstaff

moesten we het ijs van de autoramen krabben.

En aangekomen in de GC was het er helder maar steenkoud, zelfs voor de locals.

En nu komt het, de voorspellingen waren toen heel gunstig, dus ik zou niet blind varen op die voorspellingen.

hatolex

• Svenn

Waar zie je dat het slecht weer wordt?

Ik zie alleen goed weer voorspellingen.

In mei valt er maar 1cm regen over de hele maand.

's Nachts is het er wat kouder, maar dat komt met name omdat je erg hoog bent. Beneden in de canyon is het een stuk warmer.

Ik ben benieuwd welke voorspelling je hebt gevonden!

• raatje

Op de site accuwwather.com zijn de verwachtingen echt niet goed! Misschien heb ik een heel verkeerde site geraadpleegd?

Op weather.com hebben ze inderdaad nog een zonnetje voor ons in petto, ook al geven ze daar buien bij aan.

Voorlopig ons niets aantrekken van deze voorspellingen is jullie advies!

Bedankt hiervoor en we wachten rustig af.

• eric

Hoi Raatje ,

zoals iedereen hierboven al zegt : het weer is niet te voorspellen. Waar je wel rekening mee kan houden zijn de diverse road-openings ; ik weet niet of je het plan hrbt om de north rim van de Grand Canyon te bezoeken , maar de #67 staat nu gepland om open te gaan voor verkeer half mei…

Zie ook op deze site

Gr. Eric

http://www.ericencarin.nl

• Cees A

Ziet er, volgens The weather Channel, nog steeds goed uit bij Grand Canyon voor 28 - 29 en 30 april. http://www.weather.com/weather/tenday/USAZ0088:1:US

• Antony.

Je hebt er geen idee van hoe schitterend mooi het is als er boven de Grand Canyon een zware bui valt. Nee, ik bedoel geen volledig bedekte lucht, maar gewoon zo'n grote bui die uit de wolken naar beneden plenst en die je dan boven dat woestijnlandschap voorbij ziet trekken.

Zelf heb ik een vracht sneeuw meegemaakt in Arizona en moest ik om 12 uur 's middags een noodonderkomen zoeken in Page. De dag er na: strakblauwe lucht, witte sneeuw en rode rotsen die er doorheen staken. Zion was schitterend.

• janvanderzaan@yahoo.com

Wij waren er van 16 tot 19 april en toen was het weer heel goed, ongeveer 25 Celsius. Daarvoor waren we in Arches, Bryce, zion, Capitol Reef en Death Valley. In Bryce een nachtvorstje van min 13 en overdag plus 5 ( maar wel in gezicht verbrand) en verder in het algemeen tussen de 20 en 30 Celsius. In Death Valley was het koud, rond de 15 maar ook een dag met 30. En dan loop je de volgende dag in de Siërra Nevada door 40 cm sneeuw!

Hoe dan ook alles is de moeite waard onafhankelijk van het weer!