iemand ticketervaring?

• daisyg

Ik weet dat niemand mij er een goed antwoord op kan geven maar ik probeer het toch ;)

Wij willen graag van eind augustus tot half september naar het westen. Nou willen we landen op Denver, Las Vegas of Salt Lake City.

(de goedkoopste, maakt niet uit waar we het rondje beginnen)

Nou waren 2 weken geleden de tickets nog tussen de 550,- en 600,- maar nu ineens (Denver) 850,- en Vegas vanaf 650,-

Ik vind 300,- verschil heel veel.

Weet iemand of ze misschien nog wat gaan dalen? Of dat dan een last minute goedkoper is?

En voor dat de vraag komt “waarom heb je niet geboekt”, we wachten nog ergens op (geldkwestie ivm een huis) dus we willen nog niet boeken voordat dit rond is…;)

• Ada

De meeste airlines bieden een aantal goedkope stoelen aan, zodra die vol zijn gaat het tarief omhoog. De stoelen op zich zijn overigens precies hetzelfde.

Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat die prijzen nog omlaag gaan, immers je zit in het staartje van het hoogseizoen.

Meestal zijn de aanbiedingen voor het zomerseizoen in de winter- bijv. Januari.

Maar probeer diverse sites,bijv. D-reizen, ATP, e.d. misschien heb je geluk. Deze beide rekenen weinig tot geen boekingskosten, iets wat bij veel andere boekingskantoren niet het geval is. Ook direkt bij de airlines kijken natuurlijk en eventueel ook 1-2 dagen eerder of later wil wel eens goedkoper uitvallen.

Voor Las vegas kan je ook eens kijken bijv bijv. Arkefly. Weet wel dat de goedkoopste economy stoelen bij hen wel erg compact zijn en je maar 1 drankje en 1 maaltijd krijgt. De rest tegen betaling. De stoelen in de comfortklasse zijn ietsjes beter, dank en maaltijden ehtzelfde.

Succes.

• daisyg

Ada, dank je wel. Ja ik had ook liever eerder geboekt maar dat kon helaas niet :(

In ieder geval bedankt voor je antwoord. Ik heb er weer wat tips uit gehaald! (tu)

• Antony.

Ada Schreef:

——————————————————-

> Voor Las vegas kan je ook eens kijken bijv bijv.

> Arkefly. Weet wel dat de goedkoopste economy

> stoelen bij hen wel erg compact zijn en je maar 1

> drankje en 1 maaltijd krijgt. De rest tegen

> betaling.

Er is geen maatschappij met nog beroerder vliegtuigstoelen dan Arke. Puur doorgezakt schroot; je zit op de stalen stangen die onder de verpulverde bekleding zitten. Service? Forget it. Heet water met Cup-a-soup noemt Arke een “a la carte” menu! Heb vorig jaar die lijdensweg met Arke ondervonden naar Mexico, dus royaal 14 uur “zitten”.

• Ada

Afgelopen winter ben ik met Arkefly (maar in de dure premium comfort class) gevlogen en was heel benieuwd hoe het was. In de loop van jaren heb ik heel wat airlines gevlogen.

Eerlijk is eerlijk, het was onverwacht goed. De (leren) stoelen, de service en voor het eerst sinds jaren had ik een behoorlijke maaltijd. Ook geen vertraging.

Die sectie zat niet vol en we hadden een goede rustige vlucht. Vrienden die een paar weken later vlogen vonden het ook goed, maar het keuze menu was toen al een stuk minder.

Echt goedkoop was het niet die premium comfortclass. (een hogere toeslag dan comfortclass) Ik zal het geen businessclass willen noemen, maar wel een heel goede economyclass waar overigens wel een flinke toeslag aanhing.

De goedkoopste economyclass kan ik alleen maar afraden, opgepropt, geen service. Zelfs geen gratis water hoorde ik !!!!!!!

• Antony.

Ada Schreef:

——————————————————-

> De goedkoopste economyclass kan ik alleen maar

> afraden, opgepropt, geen service. Zelfs geen

> gratis water hoorde ik !!!!!!!

Bij Arke geen water. Er worden miniflesjes Vitel verkocht voor 2,50 Euro. Op vluchten naar de Can Eilanden is er helemaal geen service, zelfs geen armetierige pinda kan eraf. Handig is het om op het vliegveld, na de douane, een halve literfles water te kopen. Eigen broodjes/levensmiddelen meenemen is bij Arke zeker niet verkeerd. Het klinkt Hollands, maar Arkevoer is duur en niet te vreten; er werd door vele passagiers flink wat gemopperd.

• daisyg

Bedankt voor de reacties…. arke is ook niet veel dus :S

Nou ik hou het allemaal in de gaten, dan voor iets meer maar met een andere maatschappij, hoewel arke wel rechtstreeks gaat, en je komt 11.00 s ochtends al aan..

• Cees A

Daisy schrijft: arke is ook niet veel dus

Ligt aan je verwachtingen.

Als je verwacht in de economy sectie te worden vertroeteld als 1e klas passagier valt het inderdaad tegen.

Als je een ruime, comfortabele stoel verwacht in de economy sectie eveneens.

Zelfs als je denkt dat Arke rechtstreeks vliegt heb je pech, want Arke combineert Las Vegas met San Francisco (Oakland) of Los Angeles.

Als je dat echter allemaal weet en je houdt er rekening mee hoeft Arke niet tegen te vallen.

Als de prijs substantieel minder is dan bij andere maatschappijen en je stelt je erop in dat de rest wat minder is, is er geen probleem. Toch ?

Als je de lat qua comfort en service wat hoger legt is Arke-economy inderdaad minder geschikt voor je.

Kies, en betaal, dan (net als Ada) voor een upgrade naar betere stoelen of kies voor een andere maatschappij.

Vroeger werden van MartinAir dezelfde horrorverhalen verteld.

MartinAir vloog echter wel rechtstreeks op plaatsen die anders alleen met tussenstop bereikbaar waren. (Miami, Orlando, Denver)

Als je naar een van die plaatsen wilde, moest je afwegen wat op dat moment voor jou belangrijk was.

Een aantal uren krap zitten in een MartinAir kist, maar wel rechtstreeks vliegen.

Of wat ruimer zitten bij KLM/Northwest, maar dan een aantal uren verdoen bij een overstap.

• eric

Helemaal mee eens , Cees.

Keuze's kosten geld , en je zal zelf moeten bepalen welke keuze voor jezelf het beste is ; mijn keuze is makkelijk : liever iets meer uitgeven en zo rechtstreeks mogelijk vliegen , met een “gerenommeerde maatschappij” (wat dat dan ook is….) dan drie keer overstappen en 200 euro pp uitsparen.

Heb wel gemerkt dat (zeer) vroeg boeken over het algemeen wel loont qua prijs…..en je hebt langer de tijd om te wennen aan die prijs :D

Gr. Eric

• daisyg

Cees ik ben het met je eens. Dus even kijken wat we willen :)

Hoef op zich geen luxe en een broodje mee nemen is ook geen probleem, dus we gaan het zien..