Wie weet hoe wij in Amerika het beste telefonisch contact kunnen houden met onze reisgenoten? We reizen door 4 staten met twee campers.
Mogelijkheid 1: je eigen mobiele telefoon. (Moet dan wel een quad band zijn omdat de VS andere zendfrequentie's gebruikt dan Europa) .
Voordeel: Je hoeft niks nieuws te kopen. Nadeel: Hoge gesprekskosten en in afgelegen gebieden geen bereik.
Mogelijkheid 2: Je koopt in Amerika 2 prepaid telefoons. Bij Walmart al vanaf 9,98 $ (excl. beltegoed) http://www.walmart.com/ip/AT-T-GoPhone-Prepaid-Samsung-A107-Cell-Phone-Silver/15421486
Nadeel: net als bij je eigen mob. tel. in afgelegen gebieden geen bereik.
Dat kan lastig zijn als je bv apart naar een bepaald nationaal park rijdt en je wil dan daar elkaar bellen om een ontmoeting af te spreken
Mogelijkheid 3: Je kunt ook 2 walkie talkie's kopen. Je hebt types die een bereik van 35 mijl hebben. http://www.bestbuy.com/site/searchpage.jsp?_dyncharset=ISO-8859-1&_dynSessConf=-4742798443808779819&id=pcat17071&type=page&st=walkie+talkie&sc=Global&cp=1&nrp=15&sp=&qp=&list=n&iht=y&usc=All+Categories&ks=960
Voordeel: Je bent niet afhankelijk van telefoonmasten e.d. dus ook in afgelegen gebieden kun je met elkaar communiceren en je hebt geen gesprekskosten
Nadeel: Bereik is beperkt en afhankelijk van het type walkie talkie. (noemde eerder al de 35 mijl van een bepaald type)
Conclusie:
Walkie talkie's zijn vooral geschikt als je van plan bent in colonne achter elkaar aan te rijden en relatief dicht bij elkaar wil blijven maar onderweg toch met elkaar wil praten.
Als je ieder via een eigen route naar de overnachtingsplaats wil rijden kun je beter mobiele telefoons gebruiken. Hou er dan echter wel rekening mee dat je in afgelegen gebieden geen bereik hebt
Ik had afgelopen weken een prepaid Tmobil kaart voor $50 en onbeperkt binnen USA bellen en sms. Nadeel was wel dat het nummer wat ik kreeg al door iemand gebruikt was en ik veeltelefoontjes kreeg van onbekenden.Had de kaart vooraf via internet gekocht en alles hier thuis in een oude Nokia met Triband geinstalleerd.
Afgelopen maand door USA getrokken. We hebben direct bij de Walmart een Tracfone gekocht voor $9,88 plus 120 minuten beltegoed voor $19,98. Met het beltegoed kun je kvia een code gewoon naar NL bellen voor dezelfde prijs als een gesprek in deUSA. Het bereik is heel goed, volgens de verkoper van de Walmart beter dan dat van AT&T. Onze ervaring is dat als wij geen bereik hadden dan had niemand bereik.
Ook de service is erg goed. Hadden problemen met bellen naar NL. mailtje gestuurd, werd binnen een uur gebeld door een zeer klantvriendelijke medewerker. Die heeft het opgelost en belde na een uur weer om te horen of het nu in orde was.
Je mag mijn Tracfone wel hebben, zit nog wat beltegoed op. Moet wel binnen 3 maanden opgewaardeerd worden want anders vervalt het nummer. Je kunt gewoon via internet opwaarderen.
Voor info kun je even gorgelen op Tracfone.
Wij hebben vorige maand bij de Walmart een Tracfone gekocht voor 10 dollar plus een kart voor 120 minuten bellen voor 20 dollar. Via een code kun je ook naar NL bellen tegen lokaal tarief. Het bereik was volgens de verkoper bij Walmart beter dan van AT& T en dat is gebleken. Als wij geen bereik hadden deed onze eigen telefoon ook niks en had niemand bereik.
Wij hadden problemen met bellen naar NL. Mail gestuurd nar klantenservice, binnen een uur werden we gebeld en werd het opgelost. Een uur later werden we weer gebeld met de vraag of het nu goed werkt. Zoiets heb ik in NL nog nooit meegemaakt!
Als je er belang bij hebt mag je mijn Tracfone wel hebben. Er zit nog wat beltegoed op maar dat vervalt over 3 maanden als het niet wordt aangevuld. Dat kan gewoon via internet vanuit NL. Google maar eens op Tracfone, kun je zien hoe het werkt en welke mogelijkheden er zijn. Hoe meer minuten je koopt, hoe goedkoper ze worden en hoe langer je beltegoed beschikbaar is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?