foto's op forum zetten

• hettyG

Cees.

Volgens mij heb ik het al een keer gevraagd

En als ik het herinnert was jij die mij toen advies gaf

Heb de site opgeslagen.Deze site hebben ze er af gehaald.

Weet nu niet hoe ik het moet doen

Hoor wel

• Cees A

Ik plaatste vroeger inderdaad foto's via fotopocket.nl maar die site is, zoals je al hebt gemerkt, helaas uit de lucht.

Een andere site met dezelfde mogelijkheden is bijvoorbeeld www.tinypic.com (er zijn meerdere fotosites, maar tinypic werkt wel gemakkelijk)

Hoe werkt het:

Het openingsvenster van die site ziet er zo uit:

Klik op bladeren en ga naar de map en de foto die je wil plaatsen. Selecteer die foto en klik op “openen”

Kies bij “Resize” het formaat. Voor websites als deze kies je voor het formaat “message board 640X480”

Klik dan op “upload now” . Nog even een anti-spam tekstje overtypen en dan zie je dit venster

Selecteer en kopieer de 2e link in het rijtje. De link waar bij staat: “IMG code for forums & message boards”

Plak die link in je prikbordbericht op de plaats waar de foto moet komen.

Als ik dat hieronder doe zie je daar uiteindelijk de gewenste foto.

Ga maar eens experimenteren, het wijst eigenlijk zichzelf.

Je kunt zelf eerst controleren hoe je prikbordbericht (met foto) er uit komt te zien door op de knop “bekijken” te klikken.

pas als het resultaat naar je zin is klik je op de knop “bericht posten”

• hettyG

http://i41.tinypic.com/vuxpj.jpg

• hettyG

Alaska

Columbia gletsjer

• Antony.

Of gebruik Picasa. Albums zijn met Picasa op bv een LG-tv (moet er wel een dongle op aangesloten worden) draadloos via het web te bekijken. Is wel een beter formaat dan een digitaal fotoscherm.