Denk er om, de afstand Rapid City - Cody is 380 mijl oftewel 6½ uur rijden.
Een flink stuk, maar je wint er wel een dag mee en als je toch niet naar Devils Tower gaat is het het overwegen waard.
Advies is dan wel om vroeg uit RC te vertrekken dan heb je in de namiddag nog tijd om het Buffalo Bill museum in Cody te bezoeken (aanrader)
Wat ook wel leuk is, is de shoot-out tussen “good guys” en “bad guys” naast het Irma hotel.
Bij dat hotel staat aangegeven hoe laat dit plaatsvindt.
De reden waarom ik nog naar mijn eerder bericht verwees, was omdat ik in jouw routebeschrijving alleen maar overnachtingsplaatsen in het zuidelijke deel van Yellowstone zag staan.
Vergis je niet, het is nog een flink stuk rijden van zuid-Yellowstone naar noord-Yellowstone
Als je 1 van je overnachtingen nu in Gardiner had gepland had je van Cody komend eerst het noord-oostelijke deel kunnen bezichtigen.
Op de 2e dag doe je dan het noord-westelijke deel en de 3e dag besteed je aan de geiservelden in het zuid-westelijke deel.
Misschien wat onduidelijk uitgelegd, maar als je het bericht waar ik naar linkte nog eens doorneemt met de kaart van Yellowstone erbij begrijp je beter wat ik bedoel.
Wat je gaat doen met die dag die je wint door ineens van RC naar Cody te rijden is aan jou.
Tussen Flagstaff en Durango liggen diverse parken en bezienswaardigheden.
Denk bv aan Monument Valley, Page met Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell, Goosenecks, Moki Dugway, Mesa Verde.
Genoeg keus dus en als je alles wil zien is die ene dag zelfs nog te weinig.
Tot slot:
In de 2 nachten Salt Lake City is eventueel ook nog wel 1 dagje winst te halen.
Ik weet niet wat je in SLC wil gaan doen, maar als het alleen om Temple Square en omgeving gaat, dat heb je in een halve dag wel gezien.
Nou, dat komt mooi uit, want de reistijd Yellowstone - SLC is een halve dag.
Heb je de gehele middag voor temple square ……………….