grove opzet rondje denver

• daisyg

Hoi!

Wij hebben het klassieke rondje (LV SF LA en de meeste parken) gedaan in 2010. Nu gaan wij waarschijnlijk een nieuw “rondje Denver” doen van eind aug tot 18 sept (3 weken)

Ik heb al veel gelezen en gezocht. Nou kom ik op het volgende rondje. Is dit te doen in 3 weken? (we hebben geen Bryce, Zion en Moab omdat we dat gezien hebben)

Denver

Cheyenne (Rocky mountains)

Rapid city (Mounth Rushmore)

Cody (Yellowstone)

Jackson (yellowstone)

Salt Lake city

St. George

Las Vegas (al gezien maar wel leuk ;))

Flagstaff (monument v. al gezien maar niet erg om nogmaals heen te gaan)

Durango (Mesa Verde)

Colorado Springs

Denver

Alvast bedankt voor de reactie!

Groetjes Daisy

• Ada

Maak s.v.p. een dagplanning met de te rijden mijlen, dan is het zowel voor jou als voor ons wat duidelijker. Hoe lang denk je bijv. ergens te blijven.

Ga je uitvoerig wandelen, of slechts een kort bezoek aan een NP.?

Hierna heb je een soort overzicht hoe ver iets is, wat je wel of niet wilt zien en doen. Uiteraard kan je daarna altijd weer schuiven, maar zoals boven aangegeven is het vrij onoverzichtelijk. Een hulp kan zijn wat reisverslagen te lezen op bijv. www.verenigdestatenvanamerika.com

Succes met de planning.

• Cees A

Dit is inderdaad wel een heel grove planning.

Kijk eens naar deze route: http://amerika.startpagina.nl/prikbord/14156218/14718496/re-nieuw-rondje-usa-#msg-14718496

Die route zit goed in elkaar en komt gedeeltelijk overeen met jouw plannen. Misschien haal je er nog tips uit.

• daisyg

Bedankt, hier ga ik wat mee doen!

• alus

Eventuele toeristische aanvullingen etc. op ons opgezet rondje door Daisyg zie ik uiteraard graag tegemoet.

Bekijk het maar eens kritisch Daisyg.

• daisyg

Hoi! Ik heb het iets meer uitgetekend. Zoals het er nu naar uit ziet vliegen we op Las Vegas (scheelt 300,- met Denver)

Ik heb maar van alles erbij gezet, maar we hoeven niet alles te doen als het haasten wordt. Is dit wat?

Las Vegas 1n Auto halen en relaxen

Flagstaff 1n ?

Durango 1n San Juan NF

Blanca of Alamosa 1n Great Sand Dunes NP

Colorado Springs 1n o.a. Garden of the Gods

Denver 2n Rocky mountins/stad zelf

Estes Park 1n Rocky Mountins dan onderweg naar RC via de hotsprings

Rapid City 2n Badlands NP/ Mount Rushmore

Buffalo 1n Bighorn NF

Cody 1n Yellowstone NP

Old Faithful 1n Yellowstone (grooste geiser)

West Yellowstone 1n Yellowstone (ligt vrij Centraal)

Jackson 1n Yellowstone/Grand Teton NP

Salt Lake City 2n Salt lake City

St. George 1n Snow Canyon SP/Sand Hollow SP naar LV door Valley of Fire SP

Las Vegas 3n

• Cees A

Mijn opmerkingen staan vetgedrukt tussen je route

Las Vegas 1n Auto halen en relaxen

Flagstaff 1n ?

Als je de Grand Canyon niet hoeft te zien is dit te doen

Durango 1n San Juan NF

Afstand Flagstaff - Durango is meer dan 300 mijl en je rijdt veel moois voorbij zonder er tijd voor te hebben

Blanca of Alamosa 1n Great Sand Dunes NP

Colorado Springs 1n o.a. Garden of the Gods

Denver 2n Rocky mountins/stad zelf

Estes Park 1n Rocky Mountins dan onderweg naar RC via de hotsprings

Rapid City 2n Badlands NP/ Mount Rushmore

Vergeet je Custer State Park en de Needles hwy niet ?

Buffalo 1n Bighorn NF

Waarom deze overnachting ? Wil je Devils Tower zien ? Zo niet, rij dan in een keer door naar Cody. Win je 1 dag

Cody 1n Yellowstone NP

Old Faithful 1n Yellowstone (grooste geiser)

West Yellowstone 1n Yellowstone (ligt vrij Centraal)

Zie dit bericht: http://amerika.startpagina.nl/prikbord/14156218/14388941/re-nieuw-rondje-usa-#msg-14388941

Jackson 1n Yellowstone/Grand Teton NP

Salt Lake City 2n Salt lake City

St. George 1n Snow Canyon SP/Sand Hollow SP naar LV door Valley of Fire SP

Las Vegas 3n

• daisyg

Cees, dank je wel! Ik heb Buffalo eraf gehaald. Kan ik die dan beter plannen in Durango of ertussen?

Had inderdaad jouw stuk gelezen dus daarom 4 nachten ergens anders ;)

• Cees A

Denk er om, de afstand Rapid City - Cody is 380 mijl oftewel 6½ uur rijden.

Een flink stuk, maar je wint er wel een dag mee en als je toch niet naar Devils Tower gaat is het het overwegen waard.

Advies is dan wel om vroeg uit RC te vertrekken dan heb je in de namiddag nog tijd om het Buffalo Bill museum in Cody te bezoeken (aanrader)

Wat ook wel leuk is, is de shoot-out tussen “good guys” en “bad guys” naast het Irma hotel.

Bij dat hotel staat aangegeven hoe laat dit plaatsvindt.

De reden waarom ik nog naar mijn eerder bericht verwees, was omdat ik in jouw routebeschrijving alleen maar overnachtingsplaatsen in het zuidelijke deel van Yellowstone zag staan.

Vergis je niet, het is nog een flink stuk rijden van zuid-Yellowstone naar noord-Yellowstone

Als je 1 van je overnachtingen nu in Gardiner had gepland had je van Cody komend eerst het noord-oostelijke deel kunnen bezichtigen.

Op de 2e dag doe je dan het noord-westelijke deel en de 3e dag besteed je aan de geiservelden in het zuid-westelijke deel.

Misschien wat onduidelijk uitgelegd, maar als je het bericht waar ik naar linkte nog eens doorneemt met de kaart van Yellowstone erbij begrijp je beter wat ik bedoel.

Wat je gaat doen met die dag die je wint door ineens van RC naar Cody te rijden is aan jou.

Tussen Flagstaff en Durango liggen diverse parken en bezienswaardigheden.

Denk bv aan Monument Valley, Page met Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell, Goosenecks, Moki Dugway, Mesa Verde.

Genoeg keus dus en als je alles wil zien is die ene dag zelfs nog te weinig.

Tot slot:

In de 2 nachten Salt Lake City is eventueel ook nog wel 1 dagje winst te halen.

Ik weet niet wat je in SLC wil gaan doen, maar als het alleen om Temple Square en omgeving gaat, dat heb je in een halve dag wel gezien.

Nou, dat komt mooi uit, want de reistijd Yellowstone - SLC is een halve dag.

Heb je de gehele middag voor temple square ……………….

• daisyg

Kijk super! We hebben nog niks vast gelegd, dus ik zal dit meenemen (lees: we gaan het zo doen ;))

2 nachten SLC twijfelde ik al aan, want idd, ik heb geen idee wat ik daar nog meer wil zien. Dus dat scheelt ook een dag.

Wat betreft Monument Valley, Page met Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell en Goosenecks hebben we al gezien, dus dat scheelt weer :)

Nogmaals, heel erg bedankt hiervoor! Ik vind het echt heel tof dat je dit voor mensen “uitstippelt”!