leeftijd camper huur

• Antony.

Nee Cees, je hebt er geen verstand van. Alle kampeerspullen zoals tafel, stoelen, kookspullen pasten er in. Een douchegordijn is onnodig op campings. En verwarming? Deze wagen stelde ons in staat om jaren achter elkaar in begin april te kamperen op hoogtes van 1400 m in Zwitserland. De kleine ruimte was geisoleerd en door de eigen lichaamswarmte is zo'n kleine slaapruimte erg comfortabel.

En wat heb ik in de woestijnen van Arizona (Tucson, Yoshua Tree, etc) in de februarimaand in een klein tentje verlangd naar dat wagentje. En 's nachts kan het in de woestijnen flink vriezen. En dat gold ook in juli aan de Glacier Highway tussen Banff en Jasper in Canada op hoogtes van 1750 meter ….. in juli ….. met sneeuwval.

Kijk, de rest van de dag ben je toch buiten en die wagen is dan uitsluitend voor vervoer. Het bed, daar gaat het om en alle ruimte erboven, daar merk je 's nachts toch niets van. Al zouden er kristallen kroonluchters hangen. In die Amerikaanse bakbeesten wonen vooral hoogbejaarde snowbirds. Het is oa de ANWB geweest die vanuit het verleden het idee heeft onstaan dat je in de USA alleen maar kan rondreizen met een megacamper. Ieder zijn smaak.

Wellicht zet mijn tekst sommigen aan het denken dat het heel gemakkelijk ook anders en veel voordeliger kan.

• Cees A

Anthony schrijft: Nee Cees, je hebt er geen verstand van

Als je bedoelt “geen verstand van kamperen” : Dat klopt, en dat wil ik ook graag zo houden. ;)

In m'n vorige bericht doelde ik eigenlijk op de verschillen tussen de inrichting van jouw Berlingo en de mogelijkheden van de Swiss Roombox.

Anthony schrijft: Het is oa de ANWB geweest die vanuit het verleden het idee heeft onstaan dat je in de USA alleen maar kan rondreizen met een megacamper.

Dat klopt wel een beetje.

Als ergens ter sprake komt dat je naar Amerika of Canada gaat (of er bent geweest) krijg je altijd de standaard opmerking “met de camper zeker”

Toch ……….. Als je de postings op dit Amerika prikbord leest valt op dat de meerderheid per huurauto de VS verkent en overnacht in hotels.

Een minderheid van de postings gaat over reizen per camper en een nog kleinere groep kiest voor de tent.

Als je echter op het Canada prikbord kijkt, daar liggen die verhoudingen geheel anders.

Daar gaat de meerderheid van de postings over camperreizen en een kleine minderheid over reizen per huurauto/hotels of huurauto/tent.

Waar die verschillende reisgewoontes tussen deze 2 landen vandaan komen heb ik nooit zo goed begrepen.

Qua mogelijkheden en fasciliteiten (hotels/campgrounds) zit er m.i. namelijk weinig verschil tussen beide landen.

Maar goed. Ieder moet maar gaan op de manier die hem/haar het beste past.

• hettyG

Wij zijn zowel met een huur auto als met camper geweest In Canada en Amerika

Maar geef mij maar en camper.Je bent zo vrij als een vogel

en kan in mooie parken staan,waar je "s morgens vroeg de herten en eilanden ziet lopen

Iedere keer weer een hotel Koffers uit de auto en de volgende dag weer in de auto

Dat gesleep heb je niet met een camper.

• Antony.

> Toch ……….. Als je de postings op dit Amerika

> prikbord leest valt op dat de meerderheid per

> huurauto de VS verkent en overnacht in hotels.

> Een minderheid van de postings gaat over reizen

> per camper en een nog kleinere groep kiest voor de

> tent.

Voor 2 of 3 weken lijkt me dat financieel geen enkel probleem, maar als je periodes van bijna 2 maanden gaat loopt dat flink op. Probleem is nu de bagagelimiet. Met een kampeeruitrusting zit je ruim boven het gewicht. Vorig jaar alles nieuw gekocht in de USA, ook voor 2 maanden en bij vertrek alles weggegeven. Iets van 200 dollar, valt ook wel te overzien. Een volgende keer kies ik voor een huurcamper (busmodel) of zelf een tentje meenemen. Die wegen rond de 4 kg en zijn van veel betere kwaliteit dan die van de Wallmart.

> Als je echter op het Canada prikbord kijkt, daar

> liggen die verhoudingen geheel anders.

> Daar gaat de meerderheid van de postings over

> camperreizen en een kleine minderheid over reizen

> per huurauto/hotels of huurauto/tent.

Het tentkamperen in USA/Canada is voor Europeanen nagenoeg onbekend, toch zijn die Amerikanen er gek op. Alle weekends staan de campgrounds afgeladen met vooral tentjes. Lekker outdoor met kampvuur, bbq, hout hakken, etc. Lekker ruig van vrijdagavond tot zondagmiddag 12 uur. Dan moet je je plek verlaten …. of nog een etmaal bijboeken.

• hettyG

Hoi Antony

Ik dacht ,dat je niet van camperen houdt.Vooral niet met zo'n grote bus.

Niets is zo verandelijk als de mens.

• Antony.

hettyG Schreef:

——————————————————-

> Hoi Antony

> Ik dacht ,dat je niet van camperen houdt.Vooral

> niet met zo'n grote bus.

> Niets is zo verandelijk als de mens.

Ik heb hier vanaf 2005 een buscamper, die vele mogelijkheden biedt gedurende het hele jaar. Die snowbirds in de USA gebruiken hun bakbeesten om langdurig op een rv-park te verblijven. Ik vind het ondingen om mee rond te trekken.

In VS wilden wij een soortgelijke buscamper kopen om er regelmatig en langdurig (voor zover het visum toelaat) mee rond te toeren. Helaas, ziekte van echtgenote gooide/gooit roet in het eten. Ja, helaas. Je hebt niet alles in de hand. Nu zullen we blij zijn om eind april richting Frankrijk te vertrekken vooral voor echtgenote om weer op kracht te komen na 7 slopende chemo's. Ik denk dat dat wel genoeg zegt. Voorlopig zijn we blij dat we weer plannen hebben om SAMEN weg te kunnen. De verre plannen komen later in het jaar. Aarzelen tussen ZuidAfrika en Argentinie. Lekker om zo'n “luxe-probleem” te hebben; misschien wordt het wel “gewoon” naar de USA.

• hettyG

Antony

Het aller eerste heel veel sterkte,want de weg kan lang zijn.

Maar jullie hebben weer plannen.Dat is al positief en dat het goed met haar mag gaan.

Geniet samen .Al is het naar Frankrijk.Gezondheid gaat voor.

Maar het kan soms anders gaan,dan dat je gewild heb.

Zo werd vorig jaar op de longen van mijn man asbest geconstateerd.

De asbest is verkalkt op de longen.Alles is zo in orde.Dat hij een kleinere long inhoud heeft

Kort ademig tot gevolg.Wij hopen volgend jaar weer naar USA te gaan

De leeftijd begint voor ons een rol te spelen.

Je vraagt tot welke leeftijd je met camper mag rijden en dan kom je op een heel ander onderwerp

Veel sterkte

• Antony.

Ha, lotgenoten. We zullen helaas de enige wel niet zijn. Niemand staat er bij stil, dat je situatie opeens radicaal kan veranderen. Werken tot 68? Achterlijk plan. Nee, wij gaan 2 maanden naar Frankrijk voor de gezondheid. Mijn vrouw moet met wandelen en fietsen weer wat conditie opdoen; het klimaat is er net wat beter dan hier. Aan de Bretonse kust tot het hoogseizoen uitbarst. Afgelopen januari een maand Aruba geannuleerd. Wilden we heen om de Hollandse grauwheid te ontlopen. Wel gek, als je bedenkt dat we precies een jaar terug twee maanden met een tentje door Florida trokken. Flink wat afgezien met die drukte, die koude, die herrie.

Gezien de hoge leeftijden van Amerikaanse snowbirds mag je daar volgens mij als 100-jarige nog achter het stuur. Amerikaanse politie is zeer redelijk tegenover de ouderen, want: “Die rijden altijd overdag en ze rijden weinig en voorzichtig!” Toch zou ik even een contactformuliertje sturen naar een verhuurder.

• hettyG

Hoi Antony

Mijn man is er goed vanaf gekomen.heeft niets gehad

De asbest is alleen gaan verkalken op zijn longen

De asbest is op zijn longvliezen gaan zitten,daardoor is zijn long inhoud wat kleiner geworden.

Het had ook verkeerd kunnen uitpakken.Wel schrikken.

Wij genieten al een tijdje van ons pensioen.En dat hopen we nog lang te kunnen doen.

• Cees A

Hetty heeft eigenlijk alles al gezegd en ik sluit me bij die woorden aan.

Veel sterkte en uiteindelijk beterschap toegewenst.