reis driehoek SF-LA-Vegas

• ElkeV

Na enkele maanden zoeken hebben we een ticket geboekt naar SFO voor 3 weken. We willen graag de driehoek SF-LA-Vegas doen met de nationale parken. Graag hoor ik jullie idee van onze (voorlopige) reis, en of het haalbaar is. Alle tips zijn welkom. Het is een volle reis geworden, met redelijk grote afstanden. Mijn vriend en ik vinden rijden beiden geen probleem en zijn ook gewend aan vroeg opstaan. Ik ben al ooit in SF geweest voor mijn stage en wil vandaar ook vasthouden aan de eerste 4 dagen. De indeling ziet er als volgt uit:

Dag 1( 1/9): Amsterdam - SFO

Dag 2: Sausalito Art Festival

Dag 3: San Francisco

Dag 4: Muir Woods - Alcatraz

Dag 5: SF - Monterey - Carmel - Big Sur

Dag 6: Big Sur - Hearst Castle - Santa Barbara - LA

Dag 7: LA

Dag 8: LA - Las Vegas

Dag 9: Las Vegas

Dag 10: Las Vegas - Grand Canyon (South Rim)

Dag 11: Grand Canyon (helicopter vlucht) (evt. doorrijden naar Page)

Dag 12: Grand Canyon - Page (indien mogelijk: the Wave anders Horseshoe bend)

Dag 13: Page - Antelope Canyon - Monument Valley

Dag 14: Monument Valley - Moab - Arches

Dag 15: Arches - (via Capitol Reef) Bryce Canyon

Dag 16: Bryce Canyon - Zion

Dag 17: Zion - (via Death Valley) Yosemite

Dag 18: Yosemite

Dag 19: Yosemite - San Francisco

Dag 20: San Francisco

Dag 21: SFO - Amsterdam (+1)

Alvast dank voor eventuele reacties!

Groetjes, Elke

• Maria

ElkeV Schreef:

——————————————————-

> Na enkele maanden zoeken hebben we een ticket

> geboekt naar SFO voor 3 weken. We willen graag de

> driehoek SF-LA-Vegas doen met de nationale parken.

> Graag hoor ik jullie idee van onze (voorlopige)

> reis, en of het haalbaar is. Alle tips zijn

> welkom. Het is een volle reis geworden, met

> redelijk grote afstanden. Mijn vriend en ik vinden

> rijden beiden geen probleem en zijn ook gewend aan

> vroeg opstaan. Ik ben al ooit in SF geweest voor

> mijn stage en wil vandaar ook vasthouden aan de

> eerste 4 dagen. De indeling ziet er als volgt uit:

>

>

> Dag 1( 1/9): Amsterdam - SFO

> Dag 2: Sausalito Art Festival

> Dag 3: San Francisco

> Dag 4: Muir Woods - Alcatraz

> Dag 5: SF - Monterey - Carmel - Big Sur

> Dag 6: Big Sur - Hearst Castle - Santa Barbara -

> LA

> Dag 7: LA

> Dag 8: LA - Las Vegas

> Dag 9: Las Vegas

> Dag 10: Las Vegas - Grand Canyon (South Rim)

> Dag 11: Grand Canyon (helicopter vlucht) (evt.

> doorrijden naar Page)

> Dag 12: Grand Canyon - Page (indien mogelijk: the

> Wave anders Horseshoe bend)

> Dag 13: Page - Antelope Canyon - Monument Valley

> Dag 14: Monument Valley - Moab - Arches

> Dag 15: Arches - (via Capitol Reef) Bryce

> Canyon

> Dag 16: Bryce Canyon - Zion

> Dag 17: Zion - (via Death Valley) Yosemite

> Dag 18: Yosemite

> Dag 19: Yosemite - San Francisco

> Dag 20: San Francisco

> Dag 21: SFO - Amsterdam (+1)

>

> Alvast dank voor eventuele reacties!

> Groetjes, Elke

Hi Elke, 5 jaar geleden hebben we nagrnoeg dezelfde reis gemaakt, ons start en eind punt was L A, vanuit Sf over highway 1 naar L A terug gereden, ik kan je de route via een pm opsturen , succes

• Cees A

Een paar opmerkingen:

Vanaf dag 14 ziet het schema er nogal gehaast uit.

Je gunt jezelf bijvoorbeeld slechts 1 nachtje in Moab terwijl daar veel te doen en te zien is (2 nat. parken en 1 state park)

Dag 12: Grand Canyon - Page (indien mogelijk: the Wave anders Horseshoe bend)

Je weet dat je voor de Wave een permit moet hebben ?

De Wave zien is (bijna) een dagbesteding. Horseshoe Bend kost je hooguit een uurtje. HB is een uitzichtpunt, meer niet.

Horseshoe bend is dus geen vervanger voor de Wave.

Niet erg, want ook in Page is genoeg te doen. Die dag wordt dus echt wel gevuld

Op weg van Moab naar Bryce passeer je Goblin Valley en Capitol Reef, maar of je tijd hebt om daar iets van te zien ……………………………

Vervolgens ga je in 1 dag van Zion via Death Valley naar Yosemite.

De theoretische reistijd (volgens Google maps) is al meer dan 10 uur. Ik kan je verzekeren dat dat in de praktijk nog meer zal zijn.

Als oplossing voor de (te) lange rit van Zion naar Yosemite zou je de dagen die je in Las Vegas wil doorbrengen hier tussen te plakken.

je moet dan wel in een keer van LA naar Grand Canyon, maar da's (afgezien van het stukje Williams - GC) allemaal autosnelweg.

Je kunt (beter gezegd moet) die dag dus lekker doorrijden. Maar dit is in ieder geval beter haalbaar dan in 1X van Zion naar Yosemite

Voor de andere dagen dat je eigenlijk tijd tekort komt zijn er maar 2 oplossingen. Knippen in je route of je vakantie verlengen.

Tip: Moab ertussenuit laten zou al een stuk meer rust in de route brengen.

Ben benieuwd wat je gaat doen

• hettyG

Hoi

Voor de Antilope Canyon ga je met jeep er naar toe(reserveren voor de trip).

Zelf mag je niet

Arches park een dag

In het Zion park mag je maar een gedeelte rijden.Wil je een wandeling maken door het water maken

moet je met de bus er naar toe

Door Death Valley mag je niet het hele jaar door rijden Het kan hier erg warm zijn.

Voor 3 weken vind ik het een lange trip.

• Cees A

Een paar correctie's / aanvullingen

HettyG schrijft: Voor de Antilope Canyon ga je met jeep er naar toe(reserveren voor de trip). Zelf mag je niet

Er zijn 2 Antelope canyons, de Upper en de Lower.

Hetty bedoelt de Upper. Deze is alleen via een begeleide tour te bezoeken.

V.w.b. de Lower, daar kun je gewoon zelf naar toe rijden, een ticket kopen en je kunt naar binnen (soms is er toezicht van een gids)

Meer info over Lower en Upper Antelope Canyon: —-> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/antelopecanyon/antelopecanyon.html

HettyG schrijft: Door Death Valley mag je niet het hele jaar door rijden Het kan hier erg warm zijn.

Deze restrictie is er alleen voor (huur)campers. Voor normale personenauto's is er geen restrictie

Aanvulling:

Zojuist lees ik dat camperverhuurder CruiseAmerica het verbod om in de zomer met hun huurcamper door Death Valley te rijden heeft opgeheven. —–> http://www.tripadvisor.com/Travel-g143021-c174711/Death-Valley-National-Park:California:Rv.Rentals.In.The.Summer.html

• ElkeV

Hoi Cees,

Ik weet dat je voor de Wave een permit moet hebben, dat ga ik 3 maanden vooraf proberen te bemachtigen. Het lijkt me echt fantastisch om dat te kunnen zien. Horseshoe Bend is inderdaad anders een stopplek op weg naar Antelope Canyon.

Het is inderdaad een idee om van LA naar de Grand Canyon te rijden en Las Vegas er later tussen te plakken. Als dat beter berrijdbaar is waardoor de reis kwalitatief beter is, denk ik er zeker over om dat te doen.

M.b.t. Capitol Reef dacht ik dat de andere parken mooier waren, (maar dat weet ik helemaal niet) ik wilde hier alleen doorheen/langs af rijden.

Je tip over Moab er tussen uit laten; bedoel je dan ook Arches? Dat is ook een optie, al wil ik natuurlijk het liefst zoveel mogelijk zien :)

Ik moet het nog maar eens gaan bekijken en inderdaad uitrekenen met rusttijden/bezienswaardigheden etc.

De vakantie verlengen is helaas niet haalbaar met de vakantie van mijn vriend…

Bedankt voor je advies!

• Cees A

Oké, ik wist niet of je je realiseerde dat je een permit voor de Wave nodig had, vandaar m'n opmerking.

Ieder park heeft z'n charme's. Zo ook Capitol Reef. Of je door CR heen rijdt of er wat “dieper induikt” is aan jullie.

Hier in ieder geval wat meer info over CR: —-> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/capitolreef/capitolreef.html

Met Moab ertussenuit laten bedoelde ik inderdaad Arches (en Canyonlands en Dead horse point).

Probeer eens een route te maken zonder Moab en kijk eens hoe je dan uitkomt qua tijdbesteding.

• Ada

Moab is inderdaad net teveel op deze route. Je hebt nauwelijks tijd voor Arches, laat staan voor de rest.

Gebruik die dagen ergens anders.

• daisyg

Wij hebben deze reis ( zo goed als hetzelfde gedaan) alleen in 4 weken. We hebben voor Moab bijvoorbeeld 3 dagen uitgetrokken. Elke dag een park.

En wat Cees aangaf via Zion, Death Valley naar Yosemite gaat echt niet lukken :( Wij hadden 1 nacht Zion, 1 nacht DV en 2 nachten Yosemite..

Ik hoop dat je eruit gaat komen!