New Hampshire

• Tina

Wij gaan in augustus 4 weken rondtrekken in Noord Oost Amerika. We hebben in de planning 1 dag voor de Kancamagus Highway en Mount Washington. Heeft iemand ervaring met dit gebied, want er is heel veel te doen daar. Niet dat we alles willen doen, maar we willen wel de volgende:

- Mount Washington op

- Flume Gorge (Franconia Notch State Park)

- De Gondola bij Loon Mountain

- Rocky Gorge

- Sabbaday Falls.

Nu zijn deze dingen niet echt ver uit elkaar - vooral de laatste drie die allemaal langs de Kancamagus Highway zijn - maar hoelang je hiervoor nodig hebt, dat kan ik niet inschatten.

Tips zijn welkom!

• Bianca

Hoi Tina,

Leuk NH, wij gaan toevallig ook in augustus die kant op en gaan ook de Kangamagus Higway nemen.

Ik ben er al eerder geweest en het is daar echt heel mooi en genoeg te doen, maar rij je met de auto of met een camper?

Met de auto kan je wel de autoroute nemen van de Mount Washington, met de camper niet, dus wij nemen een guided tour want we zijn met de camper. Je kan ook met de trein de MW op maar is wel prijzig zag ik.

Als je van west naar oost rijd over de KH dan kan je stoppen bij de falls, doen wij ook, daar gaat wel wat tijd in zitten maar net zo lang als je zelf wil.

Op de site van NH staat best veel en je kan ook info aanvragen, ik heb dat ook gedaan en in het boekje staat echt veel.

Op de site van de Flume staat volgens mij ook dat ze een gezamelijk ticket hebben met Loon mountain dacht ik, moet je ff kijken.

Wij gaan van west naar oost en nemen in de buurt van North Conway een camping en blijven daar 2 nachten.

Het treintje van North Conway is ook leuk, maar ja ik vind heel NH leuk.

Waar ga je nog meer heen?

Wij starten in Toronto op 7 augustus en gaan via Niagara Falls door het Adirondack Park van New York via Vermont en NH naar Maine en dan weer Canada in en terug richting Ottawa en Algonquin Park en Toronto.

Veel plezier in ieder geval.

Groetjes Bianca

• Tina

Hoi Bianca,

Wij rijden met de auto. Ik wilde eigenlijk met de trein Mount Washington op, maar het is inderdaad erg prijzig! Ws. doen we het dan met de auto, maar is het niet eng? Ik zag een paar foto's waarvan het leek alsof je echt op de rand rijdt zeg maar, alsof je zo van de berg kan afvallen. Ook omdat je zei dat je niet met de camper kan, vermoed ik dat het smal is?? Misschien zag ik het verkeerd hoor, maar ik hoor het graag van je!

We gaan over de highway van Oost naar West, maar ik neem aan dat je ook die kant op bij de Falls kan stoppen. Ik ben erg blij met je tips en ben al aan het kijken op de verschillende sites. Wij beginnen op 28 juli in New York, dan via Cape Cod naar Boston - door naar Maine en terug door NH en Vermont. Dan door naar Ottawa (mijn zus woont daar), terug via Niagara Falls, door Pennsylvania naar (West) Virginia, Washington, Atlantic City en terug naar New York.

Jullie ook veel plezier.

Groetjes Tina

• Bianca

Hoi Tina,

Het is smal de Mt Washington op, maar echt gaaf. Omdat wij met camper rijden en ik hem graag nog een keer wil doen, gaan wij dus een guided tour doen, wil kind en vriend dit ook laten beleven.

Maar de hele highway is mooi, en je moet gewoon lekker stoppen, genoeg plekken ervoor.

NH is gewoon gaaf, maarja ik heb toen ik 19 was een half jaar paarden daar verzorgd en die mensen hebben mij veel laten zien toen, vandaar mijn liefde voor NH.

Een boottocht over Lake Winnepesaukee is ook gaaf met de boot Mt Washington, maar daar moet je tijd voor hebben.

Als je door Vermont rijd zou ik zeker bij de Ben & Jerry ijsfabriek langs gaan als je toevallig in de buurt van Waterbury bent, echt leuk en lekker ijs natuurlijk. Bij ons staat die op de planning.

Maar leuke route heb je, zeker als je nog bij familie langs gaat.

Groetjes Bianca

• Tina

Hoi Bianca,

Ik heb dit bericht al een keer geschreven, maar het is verdwenen, dus excuses mocht het 2x verschenen. M. Washington is smal, maar is het ook eng? Kunnen 2 autos elkaar wel passeren en is er iets aan de zijkant waardoor je niet zomaar met de auto eraf kunnen rijden! Klinkt een stomme vraag, maar ik heb in Gran Canaria ook zo'n berg ervaren en ik vond het doodeng dat ik niet eens van kon genieten. Vandaar mijn vraag - ik wil weten wat ik kan verwachten zodat we kunnen kiezen hoe we de berg op gaan!!

We gaan toevallig ook een dagje naar Lake Winnipausaukee, dus bedankt voor de tip, een boottocht staat dus nu op de planning.

Ben en Jerry's ijsfabriek staat ook al op de lijst.

Groetjes Tina

• maryde

In 2009 deden wij een gedeelte van jullie tocht vanuit Vermont.Vlakbij Burlington in Vermont ligt het historisch erfgoed Shelburne Farms aan Lake Champlain. Wij gingen ook met de auto en hadden fijne B&B's. oa in Boston en een prima hotel in Arlington om Washington te bezoeken. In Boston bezochten we het Red Sox stadion, helaas was er geen wedstrijd maar de rondleiding was ook erg leuk, als je van sport houdt tenminste … Tegenover het stadion zagen we toevallig het House of Blues, prima eten en wij kochten er kaartjes voor een Gospelbrunch. De Duck tour in Boston is een aanrader net zoals “THE SKYWALK OBSERVATORY AT THE PRUDENTIAL CENTER”. Pennsylvania bezochten we afgelopen september, wil je daar nog iets over weten dan hoor ik het wel?

Groeten van Mary

• Bianca

Hoi Tina,

Ja hij is erg smal, en soms moet je wachten op je tegenligger om te passeren. Is lang geleden dat wij met de auto naar boven gingen maar ik kan me niet echt herinneren dat dat hekken of iets was, sorry.

Weet wel dat ik toen niet reed maar mijn partner, meestal zijn die wat stoerder.

Maar als je echt angst heb zou je ook die guided tour kunnen nemen, dan zit je in een busje en word je naar boven gereden en heb je daar een half uur tot een uur voordat je weer naar beneden gaat, dat doen wij dus.

Leuk om te zien dat je ook Lake Winnipesaukee aan doet, ik zie er ook al naar uit om weer in NH te zijn.

Fijne voorbereiding nog en fijne vakantie

Groet Bianca

• Anneke

We waren afgelopen zomer in de NE, hebben oa Vermont, New Hampshire en Maine bezocht. Wij zijn met de cog-railroad Mount Washington op gegaan. Het was prijzig ,maar zeker de moeite waard. Voor meer informatie kijk op onze blog.

http://goldenshoervtrip.blogspot.com/2011/08/no-vet-visit-and-cog-railroad-trip.html

• jona

Wij hebben die weg ook gereden, smal inderdaad maar te doen. Naar beneden is het vervelendst, rem met je versnellingen anders sta je snel met verbrande remmen. Voor ons nederlanders even wennen met die automaat dus van tevoren even goed orienteren hoe het werkt.Ik heb naar boven gereden maar de afdaling op een gegeven moment maar aan mijn man overgegeven. Let erop dat het boven vreselijk koud kan zijn.

• Tina

Bedankt voor de tip. Duck tour stond al op onze wensenlijst in Boston, maar the skywalk observatory lijkt mij ook wat. Pennsylvania gaan we eigenlijk alleen maar doorheen, wel verblijven we een dag en nachtje in New Wilmington, West Pennsylvania, Amish country.