Rondje Denver, Rocky Mountains, Yellowstone NP

• wimsis69@gmail.com

Hallo allemaal,

Wij willen komende zomer (Eind aug, begin sept) 3 weken een rustig rondje Denver doen via de Rocky Mountains en Yellowstone NP.

Ik heb de volgende route uitgestippeld, kunnen jullie beoordelen of dit een verstandige keuze is qua plaatsen als aantal overnachtingen?

Veel dank alvast.

Gr

Sis

Plaats Nachten

Denver 1

Estes Park 2 Via Granby?

Cheyenne 1

Rapid City 3

Buffalo 1

Cody 1

West Yellowstone 3

Jackson 2

Salt Lake City 2

Moab 2

Durango 1

Gunnison 1

Denver 1

21

• Cees A

Je zou de route die Alus een tijd geleden heeft gemaakt eens moeten doornemen. (dat scheelt mij een hoop typewerk. :) )

Die route zit erg goed in elkaar en vooral het eerste stuk van deze route komt grotendeels overeen met wat jij van plan bent.

Alus maakt de route alleen wat groter en uitgebreider, ook al omdat hij meer tijd heeft.

Lees het gehele topic voor alle info, maar ik heb er een aantal berichten uitgelicht die voor jouw planning van belang kunnen zijn.

Het eerste concept : http://amerika.startpagina.nl/prikbord/14156218/14389900/re-nieuw-rondje-usa-#msg-14389900

De definitieve route : http://amerika.startpagina.nl/prikbord/14156218/14726144/re-nieuw-rondje-usa-#msg-14726144

Mijn opmerkingen over Yellowstone: http://amerika.startpagina.nl/prikbord/14156218/14388941/re-nieuw-rondje-usa-#msg-14388941

• alus

Inderdaad Cees, kunnen ze zo overnemen .

T.z.t moet ik er nog wat aan bij schaven, en de laatste puntjes op de i zetten.

Mijn spaarpot moet ook nog wat voller.

• Cees A

Hopelijk heb je geen bezwaar dat ik (nu voor de 2e keer) naar jouw route verwijs. (zo ja, dan hoor ik 't graag)

Scheelt in ieder geval een hoop typewerk ……………………..

Wat moet je nog bijschaven ? Kan nooit veel zijn. :)

Probeer ook niet alles “dicht te plannen”

Uit vorige USA reizen heb je waarschijnlijk al de ervaring dat je altijd rekening moet houden met onverwachte dingen.

Dat kan zowel positief zijn (mooie dingen waar je meer van wil zien of langer van wil genieten) als negatief (slecht weer, bosbranden e.d. )

V.w.b. die spaarpot is het misschien goed om ook de koers van de $ een beetje in de gaten te houden.

Het scheelt nogal of je 0,67 eurocent voor 1 $ moet betalen, zoals begin mei 2011, of 0,79 eurocent, zoals half januari 2012.

Gelukkig daalt de koers nu weer een beetje, maar als de financieele situatie van Griekenland, Spanje, of Italie opnieuw negatief in het nieuws komt kan dat zo weer omslaan

• jona

Mocht je een Joe Cocker fan zijn, hij woont in /bij Gunnison en heeft daar een restaurant/cafe. Check als je geinteresseerd bent zijn website.

• Paul

Dat was The Mad Dog Café in Crawford, maar dat heeft hij in 2010 weer verkocht.

Groetjes,

Paul

• jona

Ok, geen goede tip dus ;-)

• wimsis69@gmail.com

Cees, bedankt voor de tips, ik ga verder puzzelen.

Groet

Sis

• Cees A

Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

• Mama Biebel

Wij hebben bijna hetzelfde rondje gereden in 4 weken tijd. Wel met camper en baby….

Als je nog vragen hebt….