teruggave luchthavenbelasting Los Angels e.a.

• Alex

Wij zouden naar Los Angeles vliegen en dit gaat door heel vervelende omstandigheden helaas niet door.

De tickets worden niet vergoed, maar het schijnt zo te zijn dat alle belastingen en toeslagen wel aan ons terrugbetaald moeten worden. Hopelijk gaat World Ticket Centre dit netjes doen. (ookal werken zij nu nog niet graag mee?

Weet iemand een of meer goede manieren om deze belastingen en toeslagen terug te krijgen?

En wie weet hoeveel de luchthavenbelasting is in Los Angeles?

Hartelijk bedankt voor alle reacties!!!

Hilke en Alex

• Ada

De taxes op tickets bestaan uit div. bedragen en zo vreemd als het klinkt dat kan per airline verschillen.

De beste manier om te zien hoeveel dat is, kan je zien door naar de site van die airline te gaan en daar tarieven te checken.

Meestal kan je dan wel terugvinden hoeveel die taxes zijn.

Over het algemeen kan terugkrijgen van taxes weken in beslag nemen, zowel bij de airline als het reisburo.

Kon je niet op bepaalde voorwaardes en eventuele bijbetaling de reis een tijd uitstellen?

• Alex

Ha Ada,

Dank je wel voor je reactie!!

Uitstellen is niet mogelijk, er zat een bijeenkomst in die niet door kan gaan.

We hebben op de site van KLM wat bedragen gevonden.

Brandstoftoeslag, Luchthavenbelasting voor Schiphol en veiligheidstoeslag, maar niets voor de luchthavenbelasting in Los Angeles. En we vragen ons af of de luchthavenbelasting die vermeld is, voor Schiphol 28 euro per luchtbeweging is of zou het voor zowel de heenreis als de terug reis 28 euro bij elkaar zijn? Zelf vermoeden wij dat het 28 euro is voor vertrek en 28 euro voor terugkomst.

We balen hier flink van, want we hebben 1100 euro betaald en zouden, ondanks het gebrek aan medewerking van KLM en World Ticket Centre, toch wel graag een flink bedrag terug willen ontvangen.

• Ada

Als ik naar de KLM site ga en probeer een ticket te boeken zie ik dat bijv. in Juni een ticket 943.89 kost.

Het vliegdeel hiervan is E. 609.- De rest div.nederlandse en amerikaanse taxen, veiligheidtoeslag, geluidsisolatie, US customer fee e.d.

Die bedragen zullen wel standaard zijn.

Hetgeen niet zal inhouden dat je het verschil in zijn geheel zal kunnen terugkrijgen. waarschijnlijk rekent de reisburo en misschien KLM een vergoeding voor het teruggeven. Bovendien kan het soms makkelijk een paar weken duren voordat zoiets afgehandeld wordt.

Ik hoop voor je dat het lukt.

• Alex

Ada, je hebt het zo heel duidelijk voor me gemaakt, dank je wel.

Dit zou voor twee tickets betekenen dat er ruim 660 euro terug zou kunnen komen.

We gaan duimen dat het lukt om dit of een groot deel ervan terug te krijgen.

Toch onvoorstelbaar dat men dit gewoon wil inpikken!

Dankbare groetjes,

Hilke en Alex

• Jet

“Toch onvoorstelbaar dat men dit gewoon wil inpikken!”

Laat ik voorop stellen dat het heel vervelend is dat je niet de reis kunt maken die je voor ogen had, maar de annulerings-regels staan toch echt duidelijk vermeld als je een vlucht boekt. Hoe goedkoper je ticket, des te minder er te wijzigen of te annuleren valt. Als je dat tijdens het boeken voor lief neemt (lees als je dat risico neemt), dan moet je niet gaan piepen als je de vlucht daadwerkelijk moet annuleren en het blijkt dat je niets terug krijgt. Dat had je van tevoren moeten bedenken.

• Peter W

> … ticket 943.89 kost. Het vliegdeel hiervan is E. 609.- De rest div.nederlandse en amerikaanse taxen, veiligheidtoeslag, geluidsisolatie, US customer fee e.d.

Je vergeet de allergrootste grootstse post: brandstoftoeslag. Uit mijn KLM eticket AMS<>BKK:

Prijsspecificatie Volwassene

Ticketprijs 542,00

Boekingskosten 10,00

Brandstoftoeslag 250,00

Luchthaven Passagiersservicetoeslag 16,41

Luchthaven Passagiersservicetoeslag 14,89

Veiligheidstoeslag 12,68

Geluidsisolatietoeslag Nederland 2,00 de

Prijs (per passagier) 847,98 * 2

Bedragen voor AMS<>LAX zijn vergelijkbaar en je praat dus over tientjes. Die je bij de verkoper “World Ticket Centre” zou moeten terugvragen en ik vrees dat de administratiekosten in dezelfde buurt komen. Let wel, je kunt alleen maar vragen naar bedragen die je niet verschuldigd zou zijn en sommige toeslagen moeten per verkocht ticket worden afgedragen. Gevlogen of niet

• Alex

Peter, dank je wel voor je uitgebreide reactie.

Hoe het met de toeslagen zit weet ik niet, maar over niet door ons gebruikte brandstof zou toch geen brandstoftoeslag ingepikt mogen worden, lijkt mij.

Inmiddels hebben we het bericht ontvangen van World Ticket Centre dat het per ticket om 230 euro taxes gaat.

Zij zeggen dat deze not refundable zijn, maar dit voelt zo onrechtvaardig en volgens ons in strijd met elke vorm van wetelijkheid. Belasting betalen over iets dat je niet heb gebruikt. Het lijkt op kilometerheffing over kilometers die je niet hebt gereden. En…. er wordt ons ook niet teogestaan de ticket aan een ander over te geven!!!

Dat we de ticketprijs niet terug krijgen kunnen we helemaal mee akkoord gaan, maar dat we de toeslagen en zeker de belastingen niet terug krijgen klopt volgens ons van geen kant.

We zouden hier graag oplossing voor zien.

Wie kan ons er mee helpen?

(niet) Vliegende groeten,

Hilde en Alex

• wimsis69@gmail.com

Je reisverzekering aanspreken?

• wimsis69@gmail.com

Bedoelde annuleringsverzekering natuurlijk