Het valt mij op dat in de noord-oostelijke staten veel tolwegen zijn. Die zijn we op onze andere reizen vrijwel nooit tegengekomen.
Hoe hoog zijn de kosten voor zo'n tolweg gemiddeld? En loont het echt om te zoeken naar alternatieve routes?
Het gaat vaak om kleine bedragen per keer. 1 dollar hier, 1 dollar daar, langer stuk 6 dollar, tunnel of brug iets van 4 dollar. Omdat het steeds om kleine bedragen gaat heb ik nooit de moeite genomen het op te tellen.
Ik vond via google deze website:http://www.thruway.ny.gov/tolls/calc/trip.cgi
Heb uit nieuwsgierigheid het traject New York - Niagara Falls ingetikt en zoals je in de link ziet komt de calculator dan op $ 19,60.
Wil je flink doorrijden en afstanden maken per dag dan zijn de Interstates of Parkways de beste opties, wil je landelijk rijden dan ga je van de Interstate af.
In veel staten krijg je tegenwoordig een vignet op de auto waarmee automatische de toll wordt doorbelast.
In Texas bijv. rekende Alamo een maximum van US$ 6.- per dag hiervoor. Er zat ook een totaalbedrag voor de hele trip op, maar ik kan mij dat niet zo snel herinneren.
Ik kan mij voorstellen dat zo'n regeling ook in het noord-oosten zal gelden.
Voordeel is dan dat je niet hoeft te wachten op betaling, een aparte doorgang kan nemen waar het vignet gescand wordt en dus vrijwel meteen doorrijdt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?