Definitieve route Noordoost USA

• HarmH

Na enkele maanden zoeken én boeken is onze definitieve route vastgesteld. We, twee volwassenen en zoon van twee, vertrekken vanuit New York naar Chicago. Geen standaard route maar dat is juist was ons erg aantrekt. We realiseren ons dat er wellicht niet veel tips komen maar wellicht kunnen we als inspiratiebron dienen voor anderen die graag een keer een alternatieve route willen rijden. We reizen per camper 28 ft. van Moturis en vertrekken op 22 juni. De boekingen van Moturis en de vliegtickets hebben we geboekt bij Wereldcontact, naar alle tevredenheid overigens. Zeer attente medewerkers met verstand van zaken. Alle tips of mustsee's op de route zijn welkom! De indeling ziet er als volgt uit:

Dag 1: Brussel-Newark

Dag 2 t/m 6: New York

Dag 3: New York - Catskill State Park

Dag 4: Catskill Statepark

Dag 5: Catskill SP - Robert H Treman State Park

Dag 6: Robert H Treman SP

Dag 7: Robert H Treman SP - Watkins Glen SP

Dag 8: Watkins Glen SP - Niagara Falls Ontario CA

Dag 9: Niagara Falls

Dag 10: Niagara Falls - Erie Ohio

Dag 11: Erie - Sandusky

Dag 12: Sandusky (Cedar Point Amusement park)

Dag 13: Sandusky - Kelley's Island

Dag 14: Kelley's Island - Middlebury

Dag 15: Middlebury

Dag 16: Middlebury - Island Lake Illenois (inleveren camper)

Dag 17 t/m 21 Chicago

Onze nadruk ligt op niet teveel rijden en regelmatig een dag tussendoor zonder lange rit. Daarnaast hebben we, naar onze mening, een goede verdeling gemaakt tussen natuur, steden en amusement. De campers hebben we voor een groot gedeelte al vastgelegd omdat we zekerheid willen qua overnachting en omdat we deels in de vakantie rondom 4 juli reizen. Dit is natuurlijk een vakantieperiode voor de Amerikanen en dus een drukke periode.

Alvast dank voor de eventuele reacties!

• hatolex

Dit lijkt me voor een kind van twee jaar de ideale vakantie.:D

Veel strand, zand en speeltuin vertier.

hatolex

• Ada

als je de route nog kunt aanpassen zou ik zeker voor het kind van 2 een bezoek aan Sesamestreet park inlasten.

Check deze link:

http://www.sesameplace.com/sesame2/

Ik ben in het gebied van jouw route niet echt bekend, met uitzondering van een stukje ten noorden van New York.

Ik hoop wel dat je niet te veel per dag rijdt (met een kind is ca. 300 km. al veel) en vooral genoeg afleiding/zwembad e.d. inbouwt.

• HarmH

@Ada, helaas gaat dat niet meer lukken, we nemen `m mee voor een volgende keer;)…Overigens is de maximale afstand die we rijden 275 km, de rest allemaal minder. Zwembaden, strand en speeltuinen hebben we als voorwaarde inbegrepen bij het boeken van de campgrounds.

• Anneke

Wij hebben 10 jaar in Toledo, Ohio gewoond. Put in Bay is ook een leuk eiland in het Erie meer waar je met een golfkarretje over het hele eiland kan rijden. Er is meer te beleven dan op Kelleys Island. Wij hebben heel vaak in Maumee Bay State park met onze camper gestaan. Een prachtig state park met strand ten oosten van Toledo. In Toledo is een heel leuke diergaarde.