Veel amateurfilmers laten de camera (te veel) bewegen in plaats van het onderwerp.
De rustige beelden van Guido's video's zijn in dat opzicht een lust voor het oog.
Nadeel van een park als Arches is dat in dit geval het onderwerp (de rotsbogen) ook niet bewegen en dan wordt het allemaal een beetje statisch.
De tip van Antony om in zo'n geval op een andere manier voor “beweging” te zorgen kan ik dan ook begrijpen.
Wat me in de video wel opvalt, is dat Guido zich nooit ver van z'n auto begeeft.
Misschien heeft dit met lichamelijke beperkingen te maken en dan is dit natuurlijk begrijpelijk.
Als dat niet zo is zou ik Guido willen aanraden om toch eens wat verder te kijken en te lopen dan alleen de directe omgeving van de auto.
Voorbeeldje; In deze video zijn alleen veraf-beelden te zien van Delicate Arch, gemaakt vanaf het viewpoint.
Jammer, want van dichtbij is dat ding toch echt een stuk imposanter.
In het commentaar zegt Guido dat de wandeling naar Delicate Arch “moeilijk en zwaar” is.
Nou, dat valt best mee. Heenweg (beetje glooiend omhoog) is 45 min lopen. Terug 30 min (je loopt dan naar beneden en dat gaat vanzelf).
Op warme dagen beetje vroeg beginnen aan deze wandeling. Ben je boven voor het echt warm wordt.
Hetzelfde geldt voor Park Avenue. Alleen beelden gemaakt vanaf de parkeerplaats boven.
Ik mis ook beelden van Fiery Furnace. Jammer, want da's een kenmerkend onderdeel van Arches.
Zelfs van korte en gemakkelijk trails zoals de Windows trail (je loopt dan on de windows heen) en de broken arch trail vind ik in de video niks terug.
Kortom: Deze video geeft, voor iemand die nog nooit in Arches is geweest een globale eerste indruk van het park. Niet meer.
Iemand als Guido, die meerdere VS reizen heeft gemaakt, zou m.i. beter moeten weten, verder moeten kijken en wat meer “de diepte” in moeten gaan.
Maar, zoals eerder gezegd, misschien zijn er lichamelijke beperkingen en in dat geval heb ik natuurlijk niks gezegd.